Hvor mye spiser andre flaskebarn?

*blomsterpia*

Forumet er livet
Juli13-jentene
Etter ikke tilfredsstillende vektoppgang etter fødsel pga kiss og generell puppenekt så er lillebror blitt flaskebarn som får litt pupp som bonus.

Nå er han 2,5 mnd og spiser 5 flasker à 200 ml mme pr dag i tillegg til litt pupping når han ikke vrir seg unna. Dvs én liter mme pr dag, og da storesøster var baby var det sånn at om man gikk over én liter i døgnet på fast basis var det på tide med innføring av fast føde.
Skal sies at han sover hele natten så er jo ikke rart han er sulten på dagtid, men tenker at vi ikke er langt unna å starte med velling i allefall.

Han er i dag 6,8 kg og 63 cm lang, så han er jo en stor gutt.

Hvor mye spiser de andre flaskebarna?
Er jo litt redd for at han får for mye mat også, men han er jo tydelig sulten så..

Hu spiser mellom 150 og 200 ml pr måltid og er 2 mnd gammel. Vi ble truet med diett så har ikke tørt å veie hu på ei stund.

Han spiser alt fra 90-120 ml per måltid ca 5 ganger om dagen. Om natten ammer jeg 1-2 ganger (på gode netter.)
Han ligger på gjennomsnittet, er 9 uker og veier 5600.

Etter ikke tilfredsstillende vektoppgang etter fødsel pga kiss og generell puppenekt så er lillebror blitt flaskebarn som får litt pupp som bonus.

Nå er han 2,5 mnd og spiser 5 flasker à 200 ml mme pr dag i tillegg til litt pupping når han ikke vrir seg unna. Dvs én liter mme pr dag, og da storesøster var baby var det sånn at om man gikk over én liter i døgnet på fast basis var det på tide med innføring av fast føde.
Skal sies at han sover hele natten så er jo ikke rart han er sulten på dagtid, men tenker at vi ikke er langt unna å starte med velling i allefall.

Han er i dag 6,8 kg og 63 cm lang, så han er jo en stor gutt.

Hvor mye spiser de andre flaskebarna?
Er jo litt redd for at han får for mye mat også, men han er jo tydelig sulten så..

Hender det han reagerer med ''sinne'' når du forsøker å amme? Selv om melka renner lett?
Og at han vrir seg unna for det men heller vil ha flaske hvis du byr?

Han får tilbud om 200 ml hver gang. Før spiste han stort sett opp, men nå er det ofte noe igjen (varierer hvor mye). Han er også 2,5 mnd. Fikk 170 ml før som jeg allerede syns var mye, men plutselig en dag var han kjempe misfornøyd, og jeg skjønte til slutt at han trengte mer. Spurte da hs fordi jeg syns han spiste så mye til å være så liten, men det var ikke noe problem mente hun - gi til han er mett. Spurte faktisk to stk som begge sa det samme.
Han har hatt noen dager nå som matingen har vært veldig uforutsigbar, men så plutselig rettet det seg igjen:) han spiser stort sett hver 4-5t. Om natt/kveld kan han ha en litt lenger periode:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Diett?!... Som i at hu skulle ''slankes''?
Ja slankes. hu går opp veldig mye i forhold til normalen. hu veide bare 2710 gram når hu ble født pga knute på navlesnoren. Barnelegen på ahus sa hu kom til å være sulten og ta igjen vekta hu skulle hatt. Men det skjønner ikke helsesøstra, så da reiser jeg dit bare når jeg må.

Ja slankes. hu går opp veldig mye i forhold til normalen. hu veide bare 2710 gram når hu ble født pga knute på navlesnoren. Barnelegen på ahus sa hu kom til å være sulten og ta igjen vekta hu skulle hatt. Men det skjønner ikke helsesøstra, så da reiser jeg dit bare når jeg må.

Stakkars lille. :(
Det synes jeg hørtes skikkelig dramatisk ut... Du kan jo snikveie i en nabokommune da? Haha.. :P
For HS'er er vel stort sett åpent for veiing tror jeg på dagtid (hvertfall i vårt distrikt).
Hadde ikke likt tanken på å slanke babyen min..
Altså gråter de etter mat så må de jo få stakkars, hvordan nekter man dem det???.. Det går vel ikke?...

Han her er to mnd om fire dager. Gir han 200 ml. Han drikker nesten hele flasken hver gang. Hs viste meg kurven sist og han lå helt perfekt på kurven sin..han er 5,8kg.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hun spiser 165ml og er 8 uker.

Ser ikke ut som vi har en unormalt stor og sulten baby i forhold til andre nei. Lå fint på kurven hos hs for 3 uker siden men har økt mengden etter det, satser på han ligger like fint neste gang.

Hender det han reagerer med ''sinne'' når du forsøker å amme? Selv om melka renner lett?
Og at han vrir seg unna for det men heller vil ha flaske hvis du byr?

Han blir sint ja, kan amme alt fra 5 sekunder til flere minutter før han blir sint og skriker, selv om melka renner. Når han er søvnig er det ingen problem, da spiser han en del. Men produksjonen min er jo gått ned også siden han vaser sånn, så han blir ikke mett på pupp alene. Flasken tar han uten å bli sint. Storesøster var helt lik når hun var like gammel, og hun var ikke vant med flaske når hun begynte å bli sur på puppen, så det kan ikke bare være at han er flaskevant kanskje.

Hu spiser mellom 150 og 200 ml pr måltid og er 2 mnd gammel. Vi ble truet med diett så har ikke tørt å veie hu på ei stund.

Høres ho helt riv ruskende galt ut å sette en baby på diett! Om en baby blir stor og langt over gjennomsnittet går det seg jo til etterhvert er min erfaring med de jeg vet om i allefall.

Her er det ganske likt som hos deg,Blomsterpia. Guttene er straks 3 mnd (ikke korrigert) og veide 5,5 kg ca for to og en halv uke siden. Har fulgt kurven sin,men la på seg mye i starten siden de hadde en del å ta igjen :) Nå gir vi 6 skjeer,200 ml altså 5-6 ganger i døgnet alt etter som hvor sultne de er + at de får pupp hos meg innimellom eller før/etter måltid (aner ikke hvor mye de drikker da..). Så vi ligger også på pluss/minus 1000 ml i døgnet.. Spurte HS om å introdusere velling/grøt snart (syns de virker så sulten på ettermiddag og kvelden) men vi fikk beskjed om å vente til de er hvertfall 4 mnd. Men det er jo så ulik praksis rundt om? Noen HS sier det ene og noen sier det andre.. Enn så lenge venter vi nok litt til før vi gir grøt,men føler jeg tiden er inne før de er 4 mnd,så kan der vel hende vi introduserer litt ja.. Jeg mener,de er jo ganske "herdet" i magen med tanke på at de har fått mme helt siden fødselen? Det er kanskje noe annet hvis man bare har gitt mm og så skal introdusere grøt? Vanskelig dette,men når de ikke blir helt mett av mme..?

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Mini spiser mellom 100 og 150 ml. Han er 9 uker. Han får i seg ca 600-700 ml i døgnet, men så får han tre brystmåltider i tillegg.

Høres ho helt riv ruskende galt ut å sette en baby på diett! Om en baby blir stor og langt over gjennomsnittet går det seg jo til etterhvert er min erfaring med de jeg vet om i allefall.
Broren min var en veldig stor baby og det gikk seg til.

Stakkars lille. :(
Det synes jeg hørtes skikkelig dramatisk ut... Du kan jo snikveie i en nabokommune da? Haha.. :p
For HS'er er vel stort sett åpent for veiing tror jeg på dagtid (hvertfall i vårt distrikt).
Hadde ikke likt tanken på å slanke babyen min..
Altså gråter de etter mat så må de jo få stakkars, hvordan nekter man dem det???.. Det går vel ikke?...
Ja er åpent for det her også. Men de blander seg og skriver det ned. Jeg aner ikke hvordan det går til, men forestiller meg mye gråting ja. Og det blir slitsomt siden hu driver å klør så fælt i munnen nå. Så da lar jeg heller være å veie henne. Hu vokser og er ikke akkurat tynn, veldig bollete kinn.

Her er det ganske likt som hos deg,Blomsterpia. Guttene er straks 3 mnd (ikke korrigert) og veide 5,5 kg ca for to og en halv uke siden. Har fulgt kurven sin,men la på seg mye i starten siden de hadde en del å ta igjen :) Nå gir vi 6 skjeer,200 ml altså 5-6 ganger i døgnet alt etter som hvor sultne de er + at de får pupp hos meg innimellom eller før/etter måltid (aner ikke hvor mye de drikker da..). Så vi ligger også på pluss/minus 1000 ml i døgnet.. Spurte HS om å introdusere velling/grøt snart (syns de virker så sulten på ettermiddag og kvelden) men vi fikk beskjed om å vente til de er hvertfall 4 mnd. Men det er jo så ulik praksis rundt om? Noen HS sier det ene og noen sier det andre.. Enn så lenge venter vi nok litt til før vi gir grøt,men føler jeg tiden er inne før de er 4 mnd,så kan der vel hende vi introduserer litt ja.. Jeg mener,de er jo ganske "herdet" i magen med tanke på at de har fått mme helt siden fødselen? Det er kanskje noe annet hvis man bare har gitt mm og så skal introdusere grøt? Vanskelig dette,men når de ikke blir helt mett av mme..?

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Du har akkurat samme tanker som jeg har:) Jeg tenker også at om mme ikke metter godt nok de nærmeste dagene så prøver vi med litt grøtpulver i melka på ettermiddagen. Skal man liksom la ungene være sultne og at de må drikke og drikke istedet for å gi de litt fast føde?! Det er ulik praksis i forhold til det der ja, noen mener man MÅ vente til 4 mnd mens andre mener det ikke er problem å starte med grøt/velling før. Jeg har ikke pratet med HS om det ennå, jeg gjør det som føles rett for meg uansett. Og de er jo mere herdet i magen enn morsmelkbarn siden de er vant til mme nå, så jeg tror det skal gå helt fint å introdusere grøtpulver.
Min mann var også stor og sulten som baby, han fikk grøt allerede ved 2 måneder så det ligger vel i slekta :D Nå er dette 33 år siden, men likevel :p

Du har akkurat samme tanker som jeg har:) Jeg tenker også at om mme ikke metter godt nok de nærmeste dagene så prøver vi med litt grøtpulver i melka på ettermiddagen. Skal man liksom la ungene være sultne og at de må drikke og drikke istedet for å gi de litt fast føde?! Det er ulik praksis i forhold til det der ja, noen mener man MÅ vente til 4 mnd mens andre mener det ikke er problem å starte med grøt/velling før. Jeg har ikke pratet med HS om det ennå, jeg gjør det som føles rett for meg uansett. Og de er jo mere herdet i magen enn morsmelkbarn siden de er vant til mme nå, så jeg tror det skal gå helt fint å introdusere grøtpulver.
Min mann var også stor og sulten som baby, han fikk grøt allerede ved 2 måneder så det ligger vel i slekta :D Nå er dette 33 år siden, men likevel :p
Broren min fikk utvannet grøt på flaske når han var to mnd. Han er 24 nå. Så jeg er veldig enig med deg. Hadde også gjort det hvis det var behov for det.

Nå har vi prøvd med grøtpulver i melka... 1,5 ss på 200 ml mme, får se hvordan det går med magen og sulten fremover.

Back
Topp