Hvor mye sover deres babyer?

FruTB

Betatt av forumet
Synes min sover så mye... I dag skal jeg notere ned alle sovinger, for å se hvordan det ser ut, men sånn ca slik:

Våkner kl 7, ny bleie og pupp, sovner ved puppen og sover til ca 10
Kl 10-10:20 pupp igjen
10:30 Sovner
12:00 våkner, pupp og ny bleie, tydelig trøtt og sovner igjen til ca kl 14
Vekkes kl 14 for å hente storebror - våken i ca 30 mil, men sovner som regel i bilen på vei hjem og sover videre i bilstolen til ca 15:30-16:00

"Leker" nå i ca 1 time, men så er det middag og andre gjøremål, så da knyter jeghan på meg i sjalet og han sovner og sover til ca 18:00

Liten 30 minutters hvil i 19-20 tiden, fornøyd i en time etter det, men så er det hyling og overtrøtt baby frem til han kapitulerer ved 23-tiden og sover da til 7 igjen ...

Unormalt mye? Han er 11 uker. Helt "normal" og våken og fornøyd ellers ...

Synes min sover så mye... I dag skal jeg notere ned alle sovinger, for å se hvordan det ser ut, men sånn ca slik:

Vekkes kl 14 for å hente storebror - våken i ca 30 mil, men sovner som regel i bilen på vei hjem og sover videre i bilstolen til ca 15:30-16:00

"Leker" nå i ca 1 time, men så er det middag og andre gjøremål, så da knyter jeghan på meg i sjalet og han sovner og sover til ca 18:00

Liten 30 minutters hvil i 19-20 tiden, fornøyd i en time etter det, men så er det hyling og overtrøtt baby frem til han kapitulerer ved 23-tiden og sover da til 7 igjen ...

Altså sover han egentlig fra 7-14 ....

Mini her sover mer eller mindre fra 07-14. Så et par timer tilsammen ila ettermiddagen frem til vi legger han i 20 tiden. Så opp i 03tiden for amming og deretter til 07ish igjen. Han har dager hvor han sover mer og dager hvor han sover mindre. Dager hvor vi har hatt besøk/vært på besøk, eller gjort noe nytt med masse inntrykk er typisk når han sover lengre. Er vi bare hjemme sover han nesten ikke på dagtid i det hele tatt.

Jeg ville ikke ha bekymret meg, bare tenk på hvor store ulikheter det er mellom oss voksne mtp hvor mye søvn vi trenger. Så lenge de er fornøyd og vokser som de skal ville jeg ikke ha ofret det en tanke:)

Sånn ca. samme her! Kjente meg veldig igjen på den overtrøtte hylingen på kvelden :P tror ikke det er uvanlig, altså! Min mor har hatt fem unger, og det har mora til mannen også, og de sier det var sånn med deres også, bortsett fra min eldste søster som hadde kolikk og dermed sov dårlig.

Hun sover i opptil 5 timer på dagtid- om jeg er ute. Så er hun våken en god stund når vi kommer hjem, ligger i babygym og leker - spiser og tar seg på dupp på 1 time.

Vi avslutter dagen i 23-23:30 tiden, og da sover hun til 8-9 på morran! :)

Ordentlig sovejente! :P

Har registrert sovingen hans de siste dagene, og ser at han omtrent sover 10-12 timer i løpet av døgnet. Synes det er for lite da, men sliter noe med reflukssymptomer, så våkner lett.

En vanlig dag er slik:
Våkner ca.kl. 7-8. Våken i 2-3t, sover 2-2,5t, våken i ca 3 timer, sover 1-2t, våken 2-3t, og varierer så hvor mye han sover utover kvelden. På kvelden sover han gjerne 21-24, og våkner så minst annenhver time frem til 7-8. Er da gjerne minst 30min oppe for å roe ned.

Vår våkner halv åtte, våken en times tid, før han sover 2-2,5 time. Våken 1-1,5 før han sover igjen. Våken igjen en times tid før ny dupp. De varer fra en time til to, er vi heldige har vi en på tre timer. Legges halv åtteish og sover da rundt (riktignok med en rekke måltider:p)

Min er 9 uker og sover masse! Tipper rundt 18-20 timer i døgnet...

Har registrert sovingen hans de siste dagene, og ser at han omtrent sover 10-12 timer i løpet av døgnet. Synes det er for lite da, men sliter noe med reflukssymptomer, så våkner lett.

En vanlig dag er slik:
Våkner ca.kl. 7-8. Våken i 2-3t, sover 2-2,5t, våken i ca 3 timer, sover 1-2t, våken 2-3t, og varierer så hvor mye han sover utover kvelden. På kvelden sover han gjerne 21-24, og våkner så minst annenhver time frem til 7-8. Er da gjerne minst 30min oppe for å roe ned.

Har du prøvd å svøpe han? Vi begynte med det allerede på sykehuset etter tips fra jordmor; han fikk jo ikke sove fordi han fektet og styrte. Sjekk pkt 1 i artikkelen http://www.babyverden.no/Nyheter/Fem-tips-for-a-roe-babyen/

Resultat: han roer seg med en gang og faller i dyp søvn. Vi bruker det bare om natten for å markere litt forskjell på natt og dag, samt at han på dagen da får øve seg på å kntr armene når han sover. Han sover kun korte dupper om dagen ettersom han vekker seg selv med disse armene, men blir stadig bedre. Det anbefales at man ikke svøper etter 4mnd men ser ut som Mini skal få kntr på armene innen da:)

Mi å er 11uker nå, og har veldig lik døynrytme

Har du prøvd å svøpe han? Vi begynte med det allerede på sykehuset etter tips fra jordmor; han fikk jo ikke sove fordi han fektet og styrte. Sjekk pkt 1 i artikkelen http://www.babyverden.no/Nyheter/Fem-tips-for-a-roe-babyen/

Resultat: han roer seg med en gang og faller i dyp søvn. Vi bruker det bare om natten for å markere litt forskjell på natt og dag, samt at han på dagen da får øve seg på å kntr armene når han sover. Han sover kun korte dupper om dagen ettersom han vekker seg selv med disse armene, men blir stadig bedre. Det anbefales at man ikke svøper etter 4mnd men ser ut som Mini skal få kntr på armene innen da:)

Takk for tips, men ja jeg pleier å svøpe han både når jeg legger han for kvelden og på dagtid :) Var en lengre periode hvor han kun sov på meg på dagtid, og synes svøpingen gjorde at han falt mer til ro. Vi får prøve å droppe det på dagen etterhvert som rutinene sitter litt bedre. Merker veldig tydelig at han nå i større grad sover seg igjennom de lette søvnfasene :)

Elles har jeg måttet gi opp å legge han i senga igjen etter amming på natt. Han våkner av at han gulper, og hvis jeg da legger armen over han, kan han finne på å sove videre. I senga blir der vræling av full hals. Orker ikke mindre enn 3-4t søvn om nettene som har vært greia i det siste :p Jeg kan jo imidlertid svøpe han og legge han i senga ved siden av meg å se om det hjelper utover natten da :) I natt startet vi opp med gaviscon her, og det er første natt på lang tid uten gråt etter spising på natt. Sov stort sett 2 timer av gangen også, noe som er fremgang :)

Mi jente sovner ved puppen ca kl 22. Våkner to ganger i løpet av natten for pupp. Må vekkes kl 08.30 for å levere storebror i bhg. Hun har da sovet 10,5 timer.
Våken og leker til vi leverer, sovner da i Bilen og sover en halvtime.
Sover en 20 minutters dupp i ny og ne helt til det er natta igjen. Tipper hun sover 3 timer fra kl 12 til 22.
Er jeg på trilletur kan hun sove glatt i tre timer i strekk.
Så på 24 timer vil jeg si ca.13 timer søvn :)

Mye mer våken nå (tre mnd til tirsdag). Sover ca 14 timer i døgnet. Syns det er litt lite, men tydeligvis nok.

Her har det begynt å variere litt, men "regelen" er at hun sover fortsatt mye. Straks 12 uker. Jeg kan styre litt med det da hun sover lengere hvis vi er på tur eller hvis hun sover på fanget mitt, legger jeg henne ned så blir soveøktene kortere på dagtid. Mellom 14-15 og 18 timers søvn blir det vel.

Back
Topp