Hvor mye snakker deres 2åringer?

Jobber i bhg og det er veldig forskjellig hvor mye barna snakker. Noen barn trenger å være helt sikre på hvordan ordene brukes. De lagrer alt inne, og plutselig detter proppen ut og ordene fosser ut. Hadde et barn en gang som kunne si 3 ord. Så var det helg, og da han kom i bhg den mandagen, snakket han setninger.

Hun ble 2 år i oktober. Hun snakker veldig bra og har gjort det siden hun var 1,5 år ca. Unger er forskjellige og utviklingen går jo gjerne litt i "rykk og napp" Plutselig så løsner det.

Min jente er 21 mnd og skravler fra hun står opp til hun legger seg. Sier setninger på 4-5 ord, og snakker ganske forståelig. 

Men min bror sa nesten ingenting før han var nærmere tre år, og foreldrene mine ble jo litt bekymret. Plutselig åpnet han munnen, og da kom det lange setninger. Så han lærte i det stille, og sa ikke så mye før han plutselig snakket "ordentlig". Og han er fremdeles typen som ikke skravler unødig, men sier noe når han har noe å komme med ;) Så det trenger ikke nødvendigvis være noe galt, kanskje han bare "samler opp" ordene en stund.

*petra* skrev:
Mi jenta som vart 2 år i desember .. snakkar mykje ... om ikkje alt e reint, så kjem dei fleste ord ut av den munnen der ... setningar kjem da og ...korte og lange .. me må oversetta ein gong innimellom, men mesteparten av tio så klarer ho seg heilt sjølv!  
Ho snakkar mykje meir ein kva storesøster gjor på den aldren der .... men dei e jo alle forskjellige!
Helsesøster syns ho var veldig flink ! Har nok noke med at ho har ei storesøster å høyra på :-)

Sånn er det her også. Nå har vi fått nr. 2 og jeg må innrømme at jeg glemmer at hun ikke er så stor siden hun har så godt språk. Hun blir med ett litt større enn det hun egentlig er.

alt for mykje!
Får ofte svar på tiltale..

Han har ein enorm hugs og kan t.d alle tre versa på Mikkel Rev.

Back
Topp