Hvor mye sengetøy har dere?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Hvor mye sengetøy har dere til dere voksne og ungene?

Og hvilke merker bruker dere?
Eller er ikke det så viktig?

Last edited:
Akkaurat hatt opprydding.
Vi har 4 dobble sett og guttungen har 4 sett.
Endte opp med 3 bæreposer med single sett, enkle laken og ting som var utslitt som ble kasta i sånn gjenbrukescontaiber :p

Tror vi har.... 3 til voksne og ungene har 2 hver.

Men litt ekstra til ekstra dyner ved behov. Tok igjen det som ikke var ødelagt da vi kasta unna.

Ett helt skap...Vi har alt for mye, så må rydde litt... tenker vi voksne kan ha 3 sett og det samme til hvert barn. Men det hender vi får en drøss med overnattingsgjester, så har hatt en del til det..

3 doble sett til voksne, 4 enkle sett til barn, tror jeg det er hvertfall:)

5 eller 6 sett til barna (de bruker samme størrelse), 6 sett til meg (bruker lang dyne) og 4 sett til mannen (han bruker kort dyne). Ingen bestemte merker, det er ikke så nøye.
Har vel 8 laken til barna, 3 laken til 120-senga og 5 laken til 180-senga

Vi har tre doble sett til voksne enkeltdyner, og tre sett til dobbeltdyne. (Pleier bruke dobbeltdyne, men med samsoving med baby går vi over til enkle dyner). Eldste har fire sett til juniordyna si, og yngste har tre eller fire sett til sprinkelseng-dyna si. Laken har jeg ikke tall på, men vil tro fire-fem av hver størrelse. For det meste mer enn nok, men i perioder med mye besøk eller omgangssjuke på ungene så skulle jeg ønske vi hadde mer :p

Har 7 laken til datteren min sin seng og 6 sengesett,og 3 hotelpute sett.
Vi har dobbeldyne og 4 sett til den. Laken, dynetrekk og putevar til vanlige dyne har jeg ikke oversikt over. Mange.

Kastet MASSE for noen år siden, da jeg fant ut at jeg kun vil ha sateng. Har vel 4 sett til oss voksne nå, holder i massevis, og det er kun sett som jeg elsker å dra meg i. :) Barna har 4-6 hver. Skulle hatt noen flere laken da.

Har ikke barn, så vi har 4 til dobbel og 3 til enkel (til gjestesengen). Vi er litt kresen på laken, så der kjøper vi det mykeste (og dessverre dyreste) de har på Kid. Tror det er egyptisk bomull. Har hotellputer, og til de kjøper vi putevar i samme type som lakenet.

Tenker at antallet som er nødvendig kommer an på hvor flink man er på vsskerommet:p Hvis jeg ofte må vaske en maskin for å kunne re på en seng, ja da kjøper jeg mer sengetøy.

Liker best Sir John sitt sengetøy jeg. Eller Høie. Men aller best Sir John. Så meste jeg har er fra der. Har vel 10 (5 sett) til oss selv. Og unga har vel rundt 5 sett hver tror jeg. Så har vi vel rundt 4 sett til gjester. (Også noe ymse ikea sengetøy da, og toys r us sengetøy med my little pony, frost, candy crush osv for unga )

Jeg hadde en skikkelig ryddesjau for en stund siden og endte opp med å beholde fem par til oss voksne. Merker betyr ikke noe, men jeg er glad i sateng og det er en grei ting å ønske oss til jul fra svigermor :-)

Fem- og sjuåringen har tre sett hver, men burde hatt ett par laken til, ser jeg.

Toåringen har fem sett og laken i massevis (juniorseng).

Back
Topp