Hvor mye:S

~~Lykke~~

Flørter med forumet
Hvor mye klær snakl man kjøpe i str 50 tro?:P Noen som har tips/erfaring?:)
De vokser vel ut av de klærene før man får blunket?

Jeg har vel bare et par plagg i str 50. Og ene plagget er hjemreiseplagget:) 50 er liksom for lite etter et par dager nesten, hehe:P Men atså, man vet jo aldri hvor stort barnet er. Men sist gang så gikk jeg så og si rett på 56:)

jeg fikk aldri brukt 50, gutten min var 4040g å gikk rett på 56.. så trenger kanskje ikke kjøpe masse i den str, bedre å kjøpe dt etter på om man skulle få en liten baby :)

Nr 1 brukte 50 lenge, siste body i 56 hadde han på seg dagen han ble 3 mnd :p Liten gutt (nå er han stooor, da, bruker 92 i bukser og er ikke 11 mnd engang :o)

Tipper neste blir liten også, så jeg har kjøpt noen få bodyer i 50... Men hvis lillesøster får beina til storebror, så kan hun ikke bruke noe særlig i 50 der, så har ikke kjøpt bukser i 50. Laaange bein, hvor det kommer fra er en gåte :p

Ville ikke kjøpt noe særlig i 50 før jeg visste størrelsen på barnet, sånn i utgangspunktet, butikkene er åpne etter at bebisen kommer også. Min DRUKNET i 56 til å begynne med, men han var et godt stykke under gjennomsnittet også. Såem... 

tja...min pode var 3500 gram da han kom til verden...og jeg brukte 50 ei god stund:)alle hadde rådet meg til å kjøpe lite i 50..så jeg endte med å måtte ut å kjøpe klær:) Og alle sa at får sikkert masse gaver med klær i liten str....men fikk bare klær som var 56 eller større:P så jeg ville ha kjøpt noe ihvertfall:)

Her ble ikke 50 brukt, måtte rett på 56. så det nok litt forskjellig.

Det er umulig å svare på, for det er så individuelt. Snuppa mi måtte bruke 48 en god stund, for hun var bare 46 cm. Jeg hadde kjøpt i 56, for jeg regna med et litt større barn :) Måtte sende foreldrene ut på shopping. Så mitt råd er å avvente til fødselen, og så sende foreldre/mann/søsken/venninne ut på shopping.

Brukte str 50 ca 1-2 mnd med førstemann, men pakket ikke vekk 56 før han var 4 mnd.
Kommer å kjøpe en del basic klær i 50/56.

sist fikk jeg en på 4050g, 51 cm.. Brukte str 50 i en mnds tid, så jeg måtte ut og handle en bukse eller to til... Ble kjedelig å bare bytte på to stykker :P

Nå hadde jeg opptelling av bodyer for en stund siden - gikk gjennom det som kan brukes etter storebror, samt det jeg kjøpte i rosa (storebror var egentlig jente...) - og da hadde jeg vel 7-8 bodyer i str 50..... Så det holder fant jeg ut :P
Trenger sokker og luer og sånt da :)

Hadde hatt 4-5 bodyer i 50 og 56, som start og så heller handlet litt når jeg kom hjem.. Jeg var på shopping da han var 1 uke gammel :D

jeg har 3 bodyer, 3 sparkebukser i str 50. men masse i 56. kjøp heller mer str 50 om du trenger d. vi brukte str 50 og 56 i 4 mnd. forde min sønn er liten. men ja man vet jo aldrig. min sønn er nå 17 mnd og bruker str 74 noe str 80. så er enda liten han da. kanskje denne jenta som kommer i august vokser fortere. og derfor ikke kan bruke klær så lenge som storebror. 

Vanskelig å si. Min førstefødte var 55 cm lang :s, kan si d sånn at da hadde jeg ikke brukt for så små klær.... Jeg kommer ikke til å ha så mange småklær, syns det er deilig for babyen å gå i body og strømpebukse den første tiden. ( De to neste var 49 og 50 cm lange, var ikke lenge de kunne bruke str 50.)

Jeg brukte str 50 i kanskje 2-3 uker på Henrik...
Så nå kjøper jeg kun 56, for regner med å få en del tøy til vesla også..og det bruker jo å være i 50 ;)

Jeg hadde kjøpt inn et par sett i 50. Gutten min var 51 cm og veide 3230, men han brukte 50 i 3 uker fordet, dro ut å kjøpte litt til. Men hvis du går inn på ellos, har de et merke som heter verbaudet, de har masse søtt til nyfødt,det er franskt og der har de str 54, det var en genial str for gullet, for 56 var altfor stort en stund etter at 50 ble for lite :)

Her var str 50 passe til førstemann en stund, men tok ikke lang tid før jeg brukte både str 50 og str 56 sånn litt omhverandre. Synes det er godt med litt romslige klær. Bukser er greit å brette opp på beina uansett og ikke så stort behov for str 50 der.

kristin1986 skrev:
Jeg har 6 bodyer, og ca 4-5 bukser og en pysj.
Har sikkert dobbelt om ikke trippelt i 56, og dobbelt igjen av 62 ca...

Oj! Da kan du trygt si at du har tre ganger så mye klær som min førstemann ever hadde!;-D

det er nesten umulig å si, med mindre du får en vektestimering på slutten. min første var veldig liten da hun ble født og brukte 50 lenge og 56 til hun var 4 måneder selv om hun ble født 1 uke på overtid ( 2950 gramm og 48 cm)

med nummer to trodde jeg at han skulle også bli liten (magen og vekten min var helt likt) men han var 3710 og 52 cm og brukte egentlig kun 56 i starten :)

kristin1986 skrev:

Oj! Da kan du trygt si at du har tre ganger så mye klær som min førstemann ever hadde!;-D

Hehe! 
Jeg syns jeg har lite, og er såå usikker på om jeg har for mye/lite :S
Vanskelig når man ikke vet! har jo ikke hatt barn før :P

Dette er individuelt. Jeg fødte en datter i uke 38, altså innenfor termin. Hun veide 2750 gram. Gikk ned 10% av vekten første uken (dette gjør det fleste babyer), og endte da på 2500 gram. Jeg brukte størrelse 50 i 3 MÅNEDER! Størrelse 56 derimot hoppet vi omtrent over.

Jeg blir litt irritert over alle som sier at størrelse 50 må man ha lite av. Vi trengte MYE! Jeg tror dette har litt med arv å gjøre også. Selv var jeg 2500 gram da jeg ble født og sambo var 3000 gram. Sambo er slank og høy og jeg er liten og nett. Sjansene for at vi får en "plugg" er ikke store.

Storebror var 52cm ved fødsel, så vi gikk rett på str. 56 (selv om 50 gikk fint det og de to første ukene). Jeg kjøper derimot ingenting i str. 50 denne gangen. Har en del i 56 fra storebror frøkna kan bruke, også har jeg kjøpt inn litt kosetøy, men jeg har aller mest i 62 (vi brukte det en god stund) :) Det er så individuelt! Butikkene er heldigvis fortsatt åpne etter fødsel ;)

Redigert: Jeg måtte forresten ha ganske mye av basictøyet, fikk en skikkelig gulper! Så skiftet sikkert body 3 ganger om dagen ;)

kristin1986 skrev:

kristin1986 skrev:

Hehe! 
Jeg syns jeg har lite, og er såå usikker på om jeg har for mye/lite :S
Vanskelig når man ikke vet! har jo ikke hatt barn før :P

Usikker selv jeg - til tross for huleboer nr 2 ;-D Vanskelig å vite om man får en gulper eller en som "aldri" griser også... Trøster meg med at butikker er åpne etter at skatten har kommet slik at jeg eventuelt kan få kjøpt mer..... siden jeg ikke akkurat har skuffer som renner over ;-D

Back
Topp