Hvor mye søvn?

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Hvor mye sover de små no :p? Mini her på 4.5 mnd sover fra 20.00-08.00 på natten med 2-3 måltid i mellom. Også i løpet av dagen har han ca 4 lurer på 30 min til 1.5 time. Føler han sover greit . Men spennende å sjekke hvordan han sover i forhold til de andre her :p
 
Min er snart 4 mnd. Sover litt uregelmessig, men som oftest fra kl 19-22/23, så litt mat, også våkner han kanskje to-tre ganger til for mat. Vi samsover, så det er ikke alltid noen av oss egentlig våknet helt for amming. :) På dagen har han 3-4 blunder, de fleste på en halvtime, men prøver å få til en lengre blund i bæresela. Da kan han av og til sove nesten to timer. Må forresten bære han til han sovner tungt før vi kan legge han i senga for natta. Andre som har det sånn?
 
Mi si er blitt 5 mnd.
Sover fra 19 til 07-0730 tiden. Våkner for mat en gang, men i natt så våknet hun ikke for mat ☺️
Sover 3-4 timer på dagen også, noen ganger mer. Alt fra 3-5 dupper avhengig av lengden på de. Ofte er duppene på mellom 30-60 min, men en av duppene sover hun ofte lengre på.
 
Min er snart 4 mnd. Sover litt uregelmessig, men som oftest fra kl 19-22/23, så litt mat, også våkner han kanskje to-tre ganger til for mat. Vi samsover, så det er ikke alltid noen av oss egentlig våknet helt for amming. :) På dagen har han 3-4 blunder, de fleste på en halvtime, men prøver å få til en lengre blund i bæresela. Da kan han av og til sove nesten to timer. Må forresten bære han til han sovner tungt før vi kan legge han i senga for natta. Andre som har det sånn?
Hadde det når han va «mindre» no har han lært seg å finne søvn selv i sengen med smokk, kos og gjerne at vi stryker litt på han. Men det tok litt tid å jobbe med
 
Min er snart 4 mnd. Sover litt uregelmessig, men som oftest fra kl 19-22/23, så litt mat, også våkner han kanskje to-tre ganger til for mat. Vi samsover, så det er ikke alltid noen av oss egentlig våknet helt for amming. :) På dagen har han 3-4 blunder, de fleste på en halvtime, men prøver å få til en lengre blund i bæresela. Da kan han av og til sove nesten to timer. Må forresten bære han til han sovner tungt før vi kan legge han i senga for natta. Andre som har det sånn?
Mi si er blitt 5 mnd.
Sover fra 19 til 07-0730 tiden. Våkner for mat en gang, men i natt så våknet hun ikke for mat ☺️
Sover 3-4 timer på dagen også, noen ganger mer. Alt fra 3-5 dupper avhengig av lengden på de. Ofte er duppene på mellom 30-60 min, men en av duppene sover hun ofte lengre på.
Sover hun i egen seng? Heldig du er at hun sover gjennom natta. :) Vi samsover, men lurer på om ikke baby blir litt distrahert av lukta av meg, og han han derfor våkner og vil ligge ved puppen.
 
Hadde det når han va «mindre» no har han lært seg å finne søvn selv i sengen med smokk, kos og gjerne at vi stryker litt på han. Men det tok litt tid å jobbe med
Åh, jeg skulle ønske min ville ha smokk. Er sikker på at han ville kunnet finne søvnen selv da, men nå er det helt umulig. Sovner kun i vogn, i bæresele eller hvis jeg ammer han i senga.
 
Sover hun i egen seng? Heldig du er at hun sover gjennom natta. :) Vi samsover, men lurer på om ikke baby blir litt distrahert av lukta av meg, og han han derfor våkner og vil ligge ved puppen.

Ja, hun sover i egen seng på siden av oss. Legges ned etter flaske/pupp (får mest mme) og får smokk og kos. Stryker litt på henne. På dagtid sovner hun i vogna, men nå ligger hun på sofaen å sover da hun sovnet under mating i 10 tia. ❤️

Storesøster bysset vi leeeeenge og sov generelt mye mer urolig (hun hadde væske i ørene og kronisk mellomørebetennelse, fikk innlagt dren da hun var 1.5 år) så det er uvant med baby som ikke trenger byssing og som sover godt. Hun liker dog at vi rugger vogna så hun sovner da☺️
 
Nattrutinen er relativt konstant. Legger seg mellom 18 og 19, mat i 2-3-tida, og sover videre til 6-7 :)
Dagsovinga varierer VELDIG. Vet aldri om han sover 30 min eller 3-4 timer når jeg legger han for en dupp :p Nå for tida varer duppene 30-40 min, og har 3-4 stk - det er for lite for han, for han er trøtt og grinete...
 
Tror vi har kommet oss gjennom et utviklingstrinn (som varte i 8 uker?!?) nå. Så de siste dagene har jenta lagt seg kl 19, sovet til 03. Da ammes hun, før hun stort sett våkner av samboers alarm kl 0630.

På dagtid tar hun den første duppen mens vi kjører storesøster til bhg. Blir ofte kun ca 20 min soving..
Dupp 2 er ute i vognen og er som regel mellom 2-3 timer. Deretter varierer det om hun må ha 1 eller 2 dupper til ila ettermiddagen.
 
Tror vi har kommet oss gjennom et utviklingstrinn (som varte i 8 uker?!?) nå. Så de siste dagene har jenta lagt seg kl 19, sovet til 03. Da ammes hun, før hun stort sett våkner av samboers alarm kl 0630.

På dagtid tar hun den første duppen mens vi kjører storesøster til bhg. Blir ofte kun ca 20 min soving..
Dupp 2 er ute i vognen og er som regel mellom 2-3 timer. Deretter varierer det om hun må ha 1 eller 2 dupper til ila ettermiddagen.
Tror vi også er i et utviklingstrinn enda :-/ nettene varierer . Han sovner og våkner samme tid . Men varierer i oppvåkning om natten . Vært sånn i 6 uker elns :-/
 
Sover 11-12 timer på natta, og så begynner vi å få litt rutine på 2 lengre og 1 kort lur nå, eventuelt 2 lange. Sover totalt ca 14-15 timer i døgnet, noe jeg synes er litt lite, så vi jobber hardt med dagsøvnen for tiden. Viktig at hjernen får nok søvn til å utvikle seg optimalt, og jeg ser jo tydelig at hun er enklere og mer fornøyd de dagene hun sover gode, lange lurer.
 
Er innom fra Mai :)
Frøkna her var urolig/krevende om natta noen uker rundt 4.5mnd..
Nå sover hun fra 19-06.30 ca, og to eller tre dupper på dagen ute i vogn. (Da sover hun alt fra 45min til to timer..) Hele søvnmønsteret stabiliserte seg veldig for et par uker siden.. Hun er nå 5.5mnd ;) Om natta sover hun på eget rom i sprinkelseng..
 
Hu vår er 5mnd og sover som regel fra kl 19.00/19.30 til 06.00. Er som regel opp en til to ganger med en pupp, har hatt en litt styrete periode nå, hvor hun våknet ca hver 2 time i løp av natta :wacky: men ser ut som om hu har stabilisert seg igjen! Dagen er veldig varierende, ofte 2 til 3 dupper på alt fra 30min til 2/3timer. Hun er ofte veeeeldig utålmodig og sliten sånn midt på dagen pågrunn av dette :p men lar seg lett distrahere da!
 
Vår jente er 5,5 måned nå. Hun har flyttet på eget rom og sover fra 19-06.30 ca. Hun våkner 2 ganger for pupp iløpet av natten. Hun har tre-fire dupper, det avhenger av lengden på de. Hun sover alle duppene ute i vogn, og kan sove alt fra 30 min til 2 timer :)
 
Back
Topp