Hvor mye pumper dere?

Venterpå<3

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Fikk skvist ut 40 ml i dag, lite eller mye eller akkurat passe?
 
Kommer ann på det, hvor mange dager er baby? Jeg fikk ut 40ml av en pupp dag 4-5
 
Husk at du aldri får ut like mye når du pumper som baby får ut når h*n suger.. :) Pass på så du ikke stresser med hvor mye som kommer ut - det kan påvirke produksjonen din veldig negativt! Legger baby på seg tilstrekkelig så har du nok melk!! Faaarlig å begynne å bekymre seg for slikt, jeg snakker av erfaring!
 
Jeg syns det høres veldig bra ut, jeg fikk til sammenligning ut 4ml på dag tre som rekord :(
 
Ca 80-120 pr bryst, alt etter når på dagen og etter hvor lenge det er siden sist.
Mini her er 17 dager gammel.
Jeg har pumpet ca en gang om dagen for å ha litt i fryseren og for å lette trykket om morgenen/formiddagen. Ellers sprenges brystene!!!
Jeg er erfaren pumper da jeg endte opp med omtrent fullpumping sist, så jeg klarer slappe godt av og melka kommer lett når jeg pumper.
Uansett er ikke hvor mye en pumper noe godt mål på hvor mye melk en produserer.
 
Min er 9 dager :)
 
Hvorfor pumper du? Bedre å la baby suge :) da får du tømt deg skikkelig å produksjonen vil øke
 
Hvorfor pumper du? Bedre å la baby suge :) da får du tømt deg skikkelig å produksjonen vil øke

Hun er liten, så hun orker ikke å spise alltid og jeg produserer melk som bare det. Så litt for å "lette på trykket" samt evt ha noe i bakhånd for natta da hun nekter pupp!! Ikke lett detta!
 
Jeg fullpumper og får ut alt fra 70-140 ml på hver pupp, men nå er min 8 uker.
Du trenger ikke å bekymre deg, pumpa får ut mindre enn babyn gjør.
Men om du vil få opp produksjonen så må du pumpe hver 3 time og i 10 min(om du har elektrisk)
 
Hun er liten, så hun orker ikke å spise alltid og jeg produserer melk som bare det. Så litt for å "lette på trykket" samt evt ha noe i bakhånd for natta da hun nekter pupp!! Ikke lett detta!
Bare husk på jo mer du "letter på trykket" jo mer produserer du:) å derfor mer spreng;)
 
Har måttet kickstarte produksjonen pga. fare for gulsott, og han brukte puppen som smokk som gjorde meg ekstreeemt sår, så jeg har nå fullpumpet i ett døgn og får ut 60 ML hver en og en halv-hver tredje time.
Får enormt med brystspreng hvis jeg ikke ammer hver en og en halv-hver andre time, dog...
Lillemann er 4 dager gammel :)
Håper bare han orker pupp etter "kickstart" perioden er over... Men må nesten gjøre det barsel sier :/
 
Har måttet kickstarte produksjonen pga. fare for gulsott, og han brukte puppen som smokk som gjorde meg ekstreeemt sår, så jeg har nå fullpumpet i ett døgn og får ut 60 ML hver en og en halv-hver tredje time.
Får enormt med brystspreng hvis jeg ikke ammer hver en og en halv-hver andre time, dog...
Lillemann er 4 dager gammel :)
Håper bare han orker pupp etter "kickstart" perioden er over... Men må nesten gjøre det barsel sier :/
Nei, det må du ikke! Jeg et SÅ motstander av a vi skal slite oss helt ut med den amminga sånn at det ødelegger hver glede den første tida! Sist gang gjorde jeg akkurat det samme fordi tuppa kom i uke 32+6 og klarte ikke suge selv. Jeg pumpet og pumpet, og puppene blødde. Endte med brystbetennelse som ble blodforgiftning og CRP på 420. Denne gang: 4 dager med pumping, kjenner jeg får heeeelt angstfølelse = flaskebaby. Amming for meg er ekstremt oppskrytt, koser meg ikke i det hele tatt. På sykehuset her var de helt enige i beslutningen min. Husk i alle fall og hold puppene varme, ha på deg ullsokker og skjerf, slik at du ikke fryser. Ekstremt viktig. En av pleierene her fortalte at hun fikk brystbetennelse av å henge over fryseren for å plukke ut mat. Da ser man hvor lett det er :/
 
Nei, det må du ikke! Jeg et SÅ motstander av a vi skal slite oss helt ut med den amminga sånn at det ødelegger hver glede den første tida! Sist gang gjorde jeg akkurat det samme fordi tuppa kom i uke 32+6 og klarte ikke suge selv. Jeg pumpet og pumpet, og puppene blødde. Endte med brystbetennelse som ble blodforgiftning og CRP på 420. Denne gang: 4 dager med pumping, kjenner jeg får heeeelt angstfølelse = flaskebaby. Amming for meg er ekstremt oppskrytt, koser meg ikke i det hele tatt. På sykehuset her var de helt enige i beslutningen min. Husk i alle fall og hold puppene varme, ha på deg ullsokker og skjerf, slik at du ikke fryser. Ekstremt viktig. En av pleierene her fortalte at hun fikk brystbetennelse av å henge over fryseren for å plukke ut mat. Da ser man hvor lett det er :/
Ja er så enig! Første tiden skal ikke være negativ lada! Flaskebaby her og nettopp pga det.
Fikk brystbettenelse av å gå barbeint fra soverom til kjøkken for å hente den dumme pumpa for å pumpe for å prøve å få til amming. Idioti å pine seg så mye for å amme.....
 
Nei, det må du ikke! Jeg et SÅ motstander av a vi skal slite oss helt ut med den amminga sånn at det ødelegger hver glede den første tida! Sist gang gjorde jeg akkurat det samme fordi tuppa kom i uke 32+6 og klarte ikke suge selv. Jeg pumpet og pumpet, og puppene blødde. Endte med brystbetennelse som ble blodforgiftning og CRP på 420. Denne gang: 4 dager med pumping, kjenner jeg får heeeelt angstfølelse = flaskebaby. Amming for meg er ekstremt oppskrytt, koser meg ikke i det hele tatt. På sykehuset her var de helt enige i beslutningen min. Husk i alle fall og hold puppene varme, ha på deg ullsokker og skjerf, slik at du ikke fryser. Ekstremt viktig. En av pleierene her fortalte at hun fikk brystbetennelse av å henge over fryseren for å plukke ut mat. Da ser man hvor lett det er :/

Aldri hatt problemer med ammingen, kun med mengden :)
Etter ett døgn med pumping, gikk jeg opp til over 100 ml hver 3. time ca., så nå er alt fint! :)
Jeg vil heller amme enn å pumpe, synes det er bedre å vippe frem puppen enn å vippe frem flasker og pumpe.
Men er helt enig - amming er oppskrytt og stigmatisert, og kontroversiellt.
To each their own! :)
 
Back
Topp