Hvor mye pratet barnet ditt fra ca. 18 mnd?

Gresshoppa

Betatt av forumet
Og da mener jeg forståelige ord og fraser (godkjenner ord som f.eks "ba" til ball, osv [;)])?

Vår sønn sier egentlig ganske mange ord, har vi forstått - men det er ikke blitt så mange to-ords koblinger enda.
Skjønner godt mye av det vi sier, da, utrolig moro for tiden!

Hun pratet ganske mye (eller begge jentene snakket mye ved 18 mnd's alder) setninger med tre ord ol. Hadde ganske godt ordforråd også.
Men minstesnupp gikk ikke før ved 17 mnd's alder[:)]

Hun snakket masse=) Fikk mye skryt i barnehagen, siden hun ble så flink så fort. Nå da hun er to år, snakker hun som en 3-4 åring[:D]

kjempe gøy når de prate mye=)

Min er snart 18 mnd, og sier ikke så mye. Ikke sammenhengende.
Ord vi gjenkjenner er
Mamma
Pappa
Bøkæh (bøker)
Bija (bila)
Namnam
Oje tskk (Ole Henrik)
Båtæh (båten)
BØ!
Æsja
og så sier han "tisengaaa?" HELE tiden.. HVA betyr det???[8|]
Tissa
Den dæj (den der) er vel det nærmeste vi kommer en setning!
joma (rompa)
Hei
Ja
NEEEEEEI!!!! (og det sier han vel egentlig hele tiden nå[8|])
Bæ, mø, nøffnøff, piip, bæbu, tut-tut, gakkgakk..
Bæ, bæ, lidl lådl (betyr bæbæ lille lam[:D])
og.. huff.. "maaaaakka paaaaakka, deeeeiseeee bøøøøøøøøøøøøø!"[&o])

(han har ikke begynt i barnehagen, og har egentlig bare omgang med meg og faren, stort sett..)

Begge gutta her pratet veldig tidlig, hadde et relativt stort ordforråd da de var halvannet år, og sa 2-3 ord i setning.

Nå er yngstemann 20 måneder, og kan synge så og si hele sanger (Bæ bæ lille lam, So ro, Lille Petter Edderkopp o.l.), og kan også si tallene fra 1-10 i rekkefølge (som en regle), uten at han kan telle.

Det er utrolig morsomt å se utviklingen til barn uansett når den er, eller hva det gjelder. [:)]

Nr 1 snakket MASSE, over 1000 ord, lange setninger og man kunne holde en lang samtale med henne.
Nr 2 er bare 15 mnd enda, men sier ikke stort. Har vel sagt 15-16 ord i hele sitt liv, men bruker sjelden mer enn 3-5.

hun har mange ord. endel 2 ord og.. orker ikke skrive alle, men hun gjør seg veldig godt forstått hvertfall...

Jeg har jo som kjent et gjennomsnittsbarn og kan "berolige" med at min iallefall snakket svært lite da hun var 18 mnd. Det var en haug med enkeltord, men sjelden noen satt sammen. 

Vilja er 17 mnd nå, og hun sier (av og til..) mamma, pappa, kattepus, ha det. Haha, ikke mer enn det. [;)]

Min er 20 mnd å sier så å si ingenting.
Natta, mamma, mer, pappa, hade, sitte, tiss, kattepus (kosekluten hans), pute..
Tja, tror ikke han har flere ord.

Men han peker å gjør seg forstått da, rister på hodet i stede for å si nei.

ORIGINAL: Labambie

Jeg har jo som kjent et gjennomsnittsbarn og kan "berolige" med at min iallefall snakket svært lite da hun var 18 mnd. Det var en haug med enkeltord, men sjelden noen satt sammen. 

Egentlig sier han veldig mange ord.
Men i denne tråden ser jeg at han ikke er SÅ "langt fremme" (misliker egentlig å si slikt om barn) som jeg trodde [;)]
Jeg er overhodet ikke bekymra, altså.
Synes han er veldig flink med språket sitt [:)]

Den dagen hun fylte 18 mnd kunne hun 77 ord. Ingen setninger. [:)]

Back
Topp