Hvor mye penger setter dere av til babyutstyr?

Jeg har ei lillesøster på 3 år, så jeg får seng, stellebord, trillevogn, vogn, og småting av mor. Vi har kjøpt et lass av klær til 1500 kr brukt. + arver noe av ei venninne. Vugge og bilstol(er) får vi av svigermor. Resten får vi nok som gaver. Så her blir det minimalt med penger brukt, og er veldig glad for det :)! Men jeg er ei av de som elsker å kjøpe mye brukt, og får masse som kun er etter søstra mi :)

Tror ikke vi trenger å beregne så mye penger til utstyr til denne babyen. Blir å gjenbruke det meste etter storesøster på snart 3. Men har en liten liste over ting jeg vil kjøpe:
Bilstol (solgte den vi hadde sist. Skal prøve å finne en nyere brukt en)
Bæresjal/sele (har Ergobaby, men ønsker en litt annen type som er mer egnende fra helt nyfødt)
Babysete til tripp trappstolen (håper å finne brukt)
Babynest

Har fått noke brukt og rekna med å få ein del kle osb. Så vi har rekna med ca 20 000.

Mye bra i brukt!! Å penger spart!!
Enig der, har kjøpt masse brukt klær nå til knøtteliten ;) Etter vi fikk første så så jeg etterhvert hva vi satt igjen med som vi ikke brukte :( Så begynte jeg å handle alt jeg ønsket på Finn.no og fikk så mye fint til en billig penge, spesiellt når jeg var student og sambo lærling så var økonomien veldig stram! Nå arver lillebror av storesøster, eneste vi har kjøpt nytt er vogn hittil :)

Enig der, har kjøpt masse brukt klær nå til knøtteliten ;) Etter vi fikk første så så jeg etterhvert hva vi satt igjen med som vi ikke brukte :( Så begynte jeg å handle alt jeg ønsket på Finn.no og fikk så mye fint til en billig penge, spesiellt når jeg var student og sambo lærling så var økonomien veldig stram! Nå arver lillebror av storesøster, eneste vi har kjøpt nytt er vogn hittil :)
Lurt :) Vi arver, kjøper på finn og kommer til å kjøpe ny vogn om den vi har lyst på ikke dukker opp innen juni ;)

Vi kommer ikke til å arve noe, så er stadig på utkikk etter brukt. Mange son selger helt fine ting på facebook f.eks. vi har så langt kjøpt brukt vogn (2000kr), sprinkelseng (500kr) og nytt babynest (500) Kjøper ikke klær før på slutten etter råd fra venninner. De fikk sykt mye fra familie og venner! Har ikke regner så mye på det, men kommer kanskje til å bruke til sammen 10000.. Skal ikke kjøpe f.eks vugge, ammeutstyr før fødsel da det ikke er sikkert jeg får bruk for det. tror det er mange som gjør en del bomkjøp fordi de skal ha alt før baby kommer. Butikkene er heldigvis åpne etter fødsel også :)

Vi har jo det meste fra før, så her har vi kun kjøpt noen få rosa plagg og så må vi sannsynligvis ha et sett til med babysittere etter hvert....

TIl førstemann brukte vi kanskje 10-12 000 på absolutt alt. Kjøpte alt bortsett fra madrass brukt. :-) Klær var vi heldige å arve en god del av og fikk mye i gaver.

Vi har nesten ingenting fra før da det er en del år siden vi fikk minstemann. Har kjøpt noe klær pent brukt og noe nytt på salg pluss jeg arver en del klær. Følger med på finn og facebook etter de tingene jeg ønsker meg så kommer til å spare en del der :)
Kjøper ny vogn om jeg ikke finner den pent brukt, men den blir uansett det dyreste kjøpet, skal ha Bugaboo Buffalo og den koster 11000 kr ny og rundt 9000+- brukt. Har ikke regnet så mye på det, men rundt 15.000 kr totalt kanskje

Trenger bare vogn, seng, bilstol og litt småtteri som vi kvittet oss med da 4 åringen var liten :) Blir jente denne gangen også så det er masse klær å gjenbruke :D

Back
Topp