Hvor mye penger setter dere av til babyutstyr?

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Vi skal begynne å se på/handle litt utstyr til lille nå snart, og driver å lager en liste på hva vi trenger (da mener jeg alt fra seng, til tripptrapp-stol, stellebord, vogn, babynest, uro...) Hvor mye vil dette koste sånn ca? (kommer til å kjøpe en del nytt). Holder det å sette av 30 000, eller er det for lite? (regner ikke med å arve noe særlig, og tror ikke vi får sponset noe heller..)

Til nå har vi kjøpt vogn, stellebord, sprinkelseng, bilstol, moseskurv, vippestol .. Kanskje brukt rundt 17000kr på det da. Litt salg og sånn på noe av det. Alt nytt :)

Vi har beregnet å bruke ca 30 000 på utstyr til første leveår. MYE kommer til å bli kjøpt inn brukt :)

Vi satte opp prisen på alle tingene vi ønsket å kjøpe, og disse kom på ca 42000.. Har handlet mye av det på salg, så sluttprisen på disse tingene blir lavere enn budsjettet, men kommer jo alltid en del ekstra ting i tillegg! Vi har bl.a. satt opp kili seng og stellebord, og det er jo ganske dyre ting - så regner med at 30.000kr også holder veldig langt!

Ikke alt en trenger fra dag 1, vi fikk f. Eks. tripp trapp til dåpen.
Vogn og bilstol, seng og stellebord er greit å ha i hus når babyen kjem. Noen få plagg. Vi fikk masse klær i barsel gave. Mye klær ble aldri brukt.
Så ikke handle inn for mye klær, men vet godt det er vanskelig å la vær ;)
Vi fikk spørsmål fra tanter og slikt om vi ønsket klær eller penger til den lille, til noen sa vi penger, forventet selvsagt ikke store beløp fra dem!
Vi fikk kjøpt vippestol, vinterpose og sprinkelseng(hadde moseskurv i begynnelsen) blandet annet med pengene vi samlet sammen fra barsel gavene.
Følg med salgene i de ulike baby butikkene, de fleste ting kommer på salg før eller siden.
Er dyrt med barneutstyr, lurt å ha penger spart på lur når du kommer over supertilbud på nett eller butikk :)

Følte meg plutselig utrolig privilegert, da jeg har brukt noen få hundre kroner så langt og ikke ser for meg at vi kommer til å bruke så mye heller... Kanskje noen tusen til sammen!?

Må ha ny seng, kjøper nok brukt for noen hundre lapper. Må ha ny vogn, kjøper brukt og legger inn max 3000 der. Så trenger vi ei stellematte og det kan man jo handle billig. Så vi havner vel på 5000 alt i alt med litt klær også :-) men så er dette sistemann og vi har en del fra før;-)

Vi har satt av 25000, men håper på å bruke mye mindre enn det da vi arver endel og får litt av våre foreldre. Har til nå brukt ca 2500 kr og har/får: vogn, moseskurv, tripp trapp stol, seng, vippestol, litt klær, babygym, noen leker, kanskje bilstol, vugge og balje.

Vi vurderer å kjøpe en seng selv da vi må vente noen i noen måneder før vi får Arve nevøen min sin seng. Vippestolen fikk vi av en kollega, vi skal prøve å sy nytt trekk til, hvis ikke kjøper vi nok en ny. Vi kommer bare til å kjøpe stellematte og ikke stellebord.

Av "store" ting kommer jeg bare på vognpose som vi mangler. Hva tror dere? Dette er første, så vet ikke akkurat hva vi trenger. :)

Kommer an på om du skal ha ny eller brukt vogn. Du må også regne med å kjøpe ting underveis når barnet har kommet. 30.000 høres ikke gærnt ut, men som sagt er det mye fint brukt også :) Eks vogn, stellebord.

Vi brukte ca. 30.000 på utstyr til førstemann, men dette var ekskludert vogn - som vi var så heldige å få. Vi kjøpte alt nytt, både av stort (seng, vugge, bilsete, stellebord, lekegrind) og smått (madrass, dyner, tepper, håndklær, kluter, stelleutstyr, klær, babyleker, interiør til rommet) Fikk alt vi trengte og mer til for 30.000, så det høres ut som en fornuftig beregning:)

Setter av 0:p har mye fra før og kjøper litt og litt av det vi trenger og får mye klær. Bruker vel rundt 6000 tenker jeg :)

Har brukt ca. 5000 kr så langt på stellebord,babynest,stellematte og klær. Vi får vugge av svigermor, sprinkelseng av min søster, og da står det igjen vogn,bilstol, vognpose og småting som sengetøy, litt mere klær og interiør til rommet som også skal pusses opp :) regner med vi havner på ca. 20 000 til sammen som vi selv bruker :)

30000 høres fornuftig ut! Vi skal også handle inn alt,men har kjøpt noe få ting brukt (vippestol,bæresele og bæremeis) Ellers har vi vugge etter mannen og Tripptrapp-stol etter meg. Jeg følger med på salg. Fikk helt ny simo kombivogn til halv pris (åpning av ny barnebutikk ), har bestilt en del på jollyroom , der har de ofte salg, og dyner og sengeklær kjøpte jeg på Princess da de hadde salg!

Husker ikke hvor mye vi brukte, men arvet en del tøy. Kjøpte vogn, vippestol, tripptrapp og stellebord... Ca 10000 kanskje? Nå blir det dobbelt lykke her, så må kjøpe en del til og bytte litt ut ;)

Vi har akkurat kjøpt bilstol med base på tilbud til 3800,-, og vogn fra finn for 3500,-. Vi tenker å kjøpe mer fra finn, mye ser ubrukt ut og det er mye å spare!

Har kjøpt vogn og bilstol. Regner med at vi får dekket vogn av besteforeldre, så da blir det noen tusen for bilstol (hadde gavekort).

Resten av tingene arver vi. Samme med klær med kommer nok til å kjøpe litt diverse som ny madrass, dyne, sengetrekk, klær etc.

Det dyreste til nå er alle klærne jeg må kjøpe til meg selv pga voksende mage

Må kjøpe nytt sete, litt ull, bilstolpose, stellematte og dyne til vogn og seng, håndkler og gulpekluter, brystpumpe + at det er koselig å kjøpe litt klær så 7000 kanskje. Har vogn, seng, stellebord, klær og sengetøy fra før.

Lurt å sjekke priser.. Barnas hus har feks prisgaranti.. Så kan du vise til nettside med billigere pris på samme produkt får du det til den billigste prisen ;)

Har ikke satt opp noe budsjett på dette ennå.. når du nærmeste har spurt om det er noe vi ønsker oss så svarer vi med det vi trenger eller vil ha. Svigermor har kjøpt brukt vogn til oss, mamma har kjøpt bilstol pose.. får kjøpt bilstol brukt hos et vennepar av oss å ellers har vi det meste etter storesøster.. så hær blir budsjettet veldig lite.. :)

Back
Topp