Hvor mye penger har du brukt på babyting?

Vi har ikke regnet på det og jeg tror ikke vi tør, men jeg vet at det er mye, selv om så og si alt er kjøpt på salg :wideyed: Vi er nesten ferdige da, heldigvis.

Vi fikk vogn av mamma til rundt 12 000,- og samme sum av svigermor, de pengene er borte.. I tillegg hadde vi spart om litt selv som det også har gått mye av.

Det skal sies at vi har kjøpt så og si alt nytt og at vi har kjøpt akkurat det vi har hatt lyst på, da.
 
Tør jeg ikke å regne på i grunn:bored: men har betalt alt selv og ikke fått noe av foreldre eller arvet fra noen. Er vel noen jakker, sengetøy, seng og leker fra storebror som han arver.
Vi mangler stellebord, madrass til senga og noe småttinger enda. Blir vel tur til Trondheim på ikea for å få tak i siste rest( drygt å kjøre 3,5 time en vei så kombinerer det med hotell uten barn senere i høst;)).

Men pengene er små, 400kr for en sikkelig ullpysjamas liksom:eek: har sikkert brukt mange tusen på klær
 
Vi har fått en del fra besteforeldre på begge sider, og arvet mye klær. Både til meg og til baby.
Så jeg tror ikke jeg kan ha brukt mer enn maks 3-4000 så langt.
Babycall og seng kostet nesten 2000.
 
Tør jeg ikke å regne på i grunn:bored: men har betalt alt selv og ikke fått noe av foreldre eller arvet fra noen. Er vel noen jakker, sengetøy, seng og leker fra storebror som han arver.
Vi mangler stellebord, madrass til senga og noe småttinger enda. Blir vel tur til Trondheim på ikea for å få tak i siste rest( drygt å kjøre 3,5 time en vei så kombinerer det med hotell uten barn senere i høst;)).

Men pengene er små, 400kr for en sikkelig ullpysjamas liksom:eek: har sikkert brukt mange tusen på klær

Hoff.. prisene er dyyre i norge, jeg har familie i spania så jeg ferierer litt å de reiser frem å tilbake.. får de til å handle for meg fra primark der jeg får masser av klær for pengene
 
Å Shit! [emoji15] Nei det har vi ikke regnet på.
Men det er nok på rundt 30.000 hittill [emoji87] Har ikke arvet noe særlig og kjøpte tvillingvogna helt ny inkl. tilleggsutstyr. Ellers dobbelt av alt, to senger, dobbelt med dyner og sengetøy, dobbelt med ullklær og andre klær, smokker, flasker, kluter, flaskesterilisator osv osv.... Og vi er nok ikke ferdige enda... [emoji15] Mangler jo stellebord, vippestoler og Babycall for eksempel.
 
Å Shit! [emoji15] Nei det har vi ikke regnet på.
Men det er nok på rundt 30.000 hittill [emoji87] Har ikke arvet noe særlig og kjøpte tvillingvogna helt ny inkl. tilleggsutstyr. Ellers dobbelt av alt, to senger, dobbelt med dyner og sengetøy, dobbelt med ullklær og andre klær, smokker, flasker, kluter, flaskesterilisator osv osv.... Og vi er nok ikke ferdige enda... [emoji15] Mangler jo stellebord, vippestoler og Babycall for eksempel.

Nå tenkte jeg: Å, så godt at vi er fler! Men så innså jeg at du har jo kjøpt dobbelt opp av veldig mye. Såå.. Ops! :hilarious:
 
Tipper vi også har brukt minst 30 000. Har ingen å arve fra, så vi har valgt å kjøpe alt nytt. Nå har vi det aller meste på plass da :)
 
Ca 6-7000,- totalt sett inkludert klær. Ender nok på under 10 000,- til slutt.
Arver litt, og har en del fra storebror, så myye mindre penger som blir brukt nå, enn til førstemann ;)
 
Det vil jeg ikke en gang tenke på!

Har kjøpt det meste brukt, og fått litt, men.. Det er så mye ting!!!
 
Tja... hadde en pangstart hvor jeg svidde av sikkert en tusenlapp på graviditetstester og har kjøpt en del gravidklær.
Til baby har vi kjøpt mye fint på salg så har brukt ca 5000/6000 kanskje. Da er det meste innkjøpt, men skal kjøpe mer klær til nurket :)
 
J

Jepp :) Spart myye på å kjøpe brukt vogn og vugge :)
Samme her. Og brukt tripp trapp stol, sprinkelseng, lekegrinn, stellebord, mye tøybleier, stellebag og sikkert mer jeg har glemt. [emoji14]
 
Samme her. Og brukt tripp trapp stol, sprinkelseng, lekegrinn, stellebord, mye tøybleier, stellebag og sikkert mer jeg har glemt. [emoji14]
Glemte visst ting jeg og :p Fint brukt stellebord med badekar. Tripp-trapp stolen brukte jeg da jeg var liten, samme med sprinkelsengen :)
 
Uff, tørr ikke regne på det. Selv om vi har en fra før har vi måttet handle det meste på ny. Jeg kvittet meg med mye etter han i prosessen med å takle diverse negative prøverørsforsøk. Men vognene han hadde kunne vi jo ikke ha brukt nå uansett og bilstolen ville vært for gammel..
vi har kjøpt ny vogn, nye bilstoler, nytt stellebord (sponset av mormor og morfar), lekegrind, mye klær (tross alt to stk), babycall, ny bil! (Kan man legge den utgiften på "babyutstyr"?!) og så har jeg nok svidd av et par tusenlapper på garn til nå, sengtøy osv osv.. men, vi har prøvd å få kjøpt en del av tingene på tilbud :) så noen tusenlapper har vi alikevel klart å spare. Og så venter vi med barnerommet og sprinkelsenger til de er store nok til å flytte ned en etasje, de skal dele ei lekegrind (faktisk etter storebror) som seng på vårt rom. Venter også med å kjøpe tripp trapp-stoler en stund.
 
Uff, tørr ikke regne på det. Selv om vi har en fra før har vi måttet handle det meste på ny. Jeg kvittet meg med mye etter han i prosessen med å takle diverse negative prøverørsforsøk. Men vognene han hadde kunne vi jo ikke ha brukt nå uansett og bilstolen ville vært for gammel..
vi har kjøpt ny vogn, nye bilstoler, nytt stellebord (sponset av mormor og morfar), lekegrind, mye klær (tross alt to stk), babycall, ny bil! (Kan man legge den utgiften på "babyutstyr"?!) og så har jeg nok svidd av et par tusenlapper på garn til nå, sengtøy osv osv.. men, vi har prøvd å få kjøpt en del av tingene på tilbud :) så noen tusenlapper har vi alikevel klart å spare. Og så venter vi med barnerommet og sprinkelsenger til de er store nok til å flytte ned en etasje, de skal dele ei lekegrind (faktisk etter storebror) som seng på vårt rom. Venter også med å kjøpe tripp trapp-stoler en stund.

Hvis man "må" legge til bilkostnad er på over 400 000,- så jeg håper ikke det :laughing002
 
Back
Topp