Hvor mye penger har du brukt på baby?

Så nærmest ingen som har brukt like mye som meg :nailbiting: Trodde liksom ikke pengebruken var så unormal…
Det er nok ikke en unaturlig sum om man ikke har noe fra før eller noen å arve fra, og dermed må kjøpe alt. Man kan slippe billigere unna om man er heldig å arve, få masse i gaver, kjøper brukt osv.

Så nærmest ingen som har brukt like mye som meg :nailbiting: Trodde liksom ikke pengebruken var så unormal…
Brukte mye mer til første enn nå til nr 3 :hilarious: Denne ganga har vi kanskje brukt en 1000lapp så langt :hilarious:

Her må alt skaffes på nytt ettersom stor aldersforskjell. Her ble vognen det som har kostet mest siden den har vi kjøpt ny. Men brukt ca 15.000 hittil. Går nok noen tusen til

Vi har kanskje brukt sånn 13k til nå etter en rask regning på det (inkl. private ultralyder og gravidpute og sånne ting). Heldigvis kjøpte svigermor vogn til oss, men vi mangler fortsatt bilstol, base, kommode, bedside crib, vippestol, og alt tilbehør av bleier, kluter osv, så regner med vi kommer opp til 30k vi også nå ferdige :)

Bare søskenvogn, baby bilstol+base og neste bilstol endte på ca 20k. Har kjøpt noen få klesplagg også, så noen få hundre til. Ellers har vi alt fra førstemann. (Arvet nesten alt til han, og det jeg kjøpte ble kjøpt på 60-70-80%, så brukte ikke mye penger på han- 10-15k kanskje)

Mye:geek Er oppe i 40k:nailbiting: Førstegangs og bor på andre siden av landet fra noen som vi kan arve fra.. Nå er det riktig nok vogna som drar opp noe ekstremt føler jeg, vi gikk for en E-Priam, den pluss Cybex bilstol med 360 base dro opp summen greit. Litt klær i 50/56 gjenstår, men har «the basics» til hverdagen nå. Velger å vente med sjal/bæresele, flasker, pumpe etc. til vi se hva behovet blir.

Ca 450.000 kr! :D

Men dette inkludere ny og større bil siden det plutselig blir 3 barn på 3 år.
Men ca 10.000kr. til babyene.
-tvillingvogn på finn, 6000kr,
-noe klær og stæsj på tilbud/halv pris/finn.

Ellers har vi det aller meste fra før. Og nok klær, hadde så mye til førstemann.
Og vi var heldig og arvet en bilstol til baby av et vennepar, så mange kr spart. Så da har vi to bilstoler klart ❤❤

Men til førstemann tror jeg vi brukte ca 30.000kr totalt.
Arvet biltol av et vennepar, kjøpte ny vogn på tilbud.
Og det skal sies at jeg kjøpte noen ting fordi jeg hadde lyst på det, uten at det sånn egentlig var nødvendig. F. eks flere typer bæresjal, ulike type tøybleier, selv om vi hadde arvet mange nok fra før. Men handlet mye på finn, liker å handle brukt.

Last edited:
Back
Topp