Hvor mye penger har du brukt på baby?

S-40427225

Andre møte med forumet
Hvor mye penger har du/dere brukt på baby til nå? Hvor mye regner du med å bruke?

Jeg har brukt ca 27.000 til nå, og er så godt som ferdig. Blir sikkert en tusenlapp til (plutselig flere tusenlapper, er så mange søte ting!)

Vil gjerne høre hva andre har brukt/hva som er «normalt» :)

Har kjøpt så mye spredt utover, så har liksom tenkt jeg ikke har brukt sååå mye egentlig. Men har brukt sånn 20 000 :facepalm: :hilarious: vogn og bilsete er en betydelig del av det da riktignok, men har jo brukt en god del penger på klær og annet plukk også.. Til gjengjeld har vi det aller meste på plass, og alle de store utgiftene er overstått, det som gjenstår er bare småting som stelleutstyr og flasker el.

Oi det er godt spørsmål :oops: Tror ikke 27 000 er way off generelt sett. Jeg så en artikkel om hvor mye man bør regne med å bruke ifbm å få baby, og mener det lå på rundt der.

Mtp vårt forbruk så langt (vi er ikke i mål enda), så har vi fått både vogn og bilstol av mine foreldre, så det har spart oss for mye. Vi har kanskje brukt 4-5000kr, og gjenstår kanskje for rundt 4000? Vi tenker å male barnerommet, og det aner jeg ikke hvor mye vil koste..

Dyreste vi har kjøpt er bilstol. Vogn kjøpte vi på tilbud.. får arve mye. Vi har brukt 6000 :)

Har ikke peiling :playful: Arvet mye til førstemann, så kjøpte ikke så mye før han ble født. Men har jo brukt mye penger på barn etter han ble født :p Til nr.2 har jeg også kjøpt inn litt nytt. Tør ikke tenke på hvor mye penger vi har brukt egentlig haha. Men vil tippe et sted mellom 5 og 10 000 kanskje.

Har ikke kjøpt noe ennå, men estimerer at det nok blir rundt 20.000. Skal ha ny vogn, fordi førstemann ennå trenger sin vogn til soving i bhg. Må ha ny babycall, med to babyenheter. Vil ha denne najell sleep carrier fordi den ser så praktisk ut og kanskje nytt newborn seat til TrippTrapp’en. Har et av de eldre som vi fikk brukt til førstemann, men liker de nye bedre fordi de kan være mer liggende.
That’s it, tror jeg. Alt annet har vi.
Vil forresten ha Thule urban glide 2 denne gang

Tipper vi har brukt rundt 20.000 til og mangler ikke mye :) kjøpt mye brukt og vi hadde ikke noenting fra før. Kun arvet tripp trapp stol :)

3000 ca, kanskje litt mindre :laughing002 mangler madrass og sovepose til senga, laken og babycall

Tror jeg gav 75 kr for den paw Patrol-pysjen storebror insisterte på at lillebror trengte :hilarious:

Her har vi det meste etter søsken, men har vell ikke direkte brukt mer enn 300 kr på babyen. For nyfødtsetet til tripp trapp stolen jeg kjøpte brukt en dag her.
Eller vent. Nå lyver jeg. Kjøpte jo stoff til sikkert 1000 kr for å sy babyklær i :bag: :love7

3000 ca, kanskje litt mindre :laughing002 mangler madrass og sovepose til senga, laken og babycall
Tips til laken er kombo tissebeskyttelse og laken i ett hos Kid! De har i tillegg 40% salg nå på alt til baby. Kan være det finnes mange steder altså, men jeg hadde ikke hørt om det før jeg var innom der tidligere i uken :rolleyes:

Så langt ingenting! :) Vi har det meste etter storebror, kommer sikkert til å supplere litt med noen klær når det nærmer seg. Vurderer å kjøpe en sånn hengevugge med fjær :)

Fått arvet en hel del av venninner (økonomisk lurt å begynne når alle er ferdige) + kjøpt endel brukt, har vel brukt rundt 3000. Mangler madrass, babycall og vognpose, skal renovere hele barnerommet med å rive vegger, nytt gulv ++ så er vel der det kommer til å gå desidert mest cash

Oi! Så flink dere er og har ordnet mye!! :love2
Vi har brukt sånn ca… 200kr kanskje. Har så mye som fire bodyer og en kosebamse…:happy090

Vi har mye fra før fra førstemann, så har brukt lite til nummer to. Til førstemann brukte vi kanskje 12.000. Kjøpte mye brukt og arvet noe også :)

Back
Topp