Hvor mye penger har du/beregner du å bruke på basis utstyr til babyen?

M

Moderator Kristin

Guest
Tenker dere noe over det, eller bare kjøper dere?
 
Så lite som mulig, men jeg har ikke fast jobb og vi har noen økonomiske utfordringer foran oss til våren. Men vi er heldig og har fått mye fint allerede.
 
Vi har brukt mye over tid, er nok noen titalls tusen til nå, men det er helt ok. Hun trenger ikke stort mer med det første.
 
Tror jeg har tenkt ca 20 000 på direkte babyrelaterte innkjøp. Er jo vogn og bilstol som drar opp, typisk. Men baller på seg med seng og diverse også.

Men har ikke budsjett. Foreløpig har vi brukt 600kr. Mye igjen, mao!
 
Tror jeg har tenkt ca 20 000 på direkte babyrelaterte innkjøp. Er jo vogn og bilstol som drar opp, typisk. Men baller på seg med seng og diverse også.

Men har ikke budsjett. Foreløpig har vi brukt 600kr. Mye igjen, mao!
Ja, da er det litt igjen ja. Men pengene ryker raskt, det fikk jeg virkelig erfare.
 
Vi har ikke satt opp budsjett, men innså rimelig fort at vi ikke kunne kjøpe alt nytt..siden dette er første trenger vi jo alt også, så blir mye..og er jo helt ville priser!
Så jeg har brukt utallige timer i ferien på finn.no og allerede fått tak i masse brukt der. Det meste ser nesten nytt ut, men til en mye mer hyggelig pris! Har vel kanskje brukt 7000 hittil, og da har vi to vogner, bilstol, bilstolpose, vognpose, ullpose, dyner/puter, sete til tripp trapp, masse klær pluss en god del annet småtteri.
 
Vi har ikke satt opp budsjett, men innså rimelig fort at vi ikke kunne kjøpe alt nytt..siden dette er første trenger vi jo alt også, så blir mye..og er jo helt ville priser!
Så jeg har brukt utallige timer i ferien på finn.no og allerede fått tak i masse brukt der. Det meste ser nesten nytt ut, men til en mye mer hyggelig pris! Har vel kanskje brukt 7000 hittil, og da har vi to vogner, bilstol, bilstolpose, vognpose, ullpose, dyner/puter, sete til tripp trapp, masse klær pluss en god del annet småtteri.
Dæsken, du er flink
 
Dæsken, du er flink

Er verdt å undersøke litt i alle fall, for kan spare mye. Og ligger mye bra og pent/lite brukt til salgs:)

Kom f.eks tilfeldigvis over drømmevogna der kun understellet var brukt, altså helt ny bag- og sportsdel pluss fikk med bagdel og trekk til enda en sportsdel for 4500. Tør ikke tenke på hva nypris ville vært.. Med ei billig vogn til 400 fra en kollega som vi pusser opp litt i tillegg har vi plutselig to komplette og dermed også en til besteforeldre/barnehage på sikt.

Kommer jo til å kjøpe noe nytt vi også, men greit å spare inn der man kan. Må egt bytte begge bilene også, så pengene flyr nok uansett :p
 
Er verdt å undersøke litt i alle fall, for kan spare mye. Og ligger mye bra og pent/lite brukt til salgs:)

Kom f.eks tilfeldigvis over drømmevogna der kun understellet var brukt, altså helt ny bag- og sportsdel pluss fikk med bagdel og trekk til enda en sportsdel for 4500. Tør ikke tenke på hva nypris ville vært.. Med ei billig vogn til 400 fra en kollega som vi pusser opp litt i tillegg har vi plutselig to komplette og dermed også en til besteforeldre/barnehage på sikt.

Kommer jo til å kjøpe noe nytt vi også, men greit å spare inn der man kan. Må egt bytte begge bilene også, så pengene flyr nok uansett :p

Kan få mye bra brukt ja! :) Vi kjøpte vogna til første brukt, og når vi i utgangspunktet ville ha Stokke Trailz som koster 12-13000 ny, så sparte vi ganske mye på det ja :p Den har vi fortsatt og skal brukes til lillejenta som kommer :) bagen er jo fortsatt fin, og sportsdelen er kun pent brukt av storebror.
 
Vi kommer ikke til å kjøpe så mye nytt denne gangen, har det meste etter førstemann på straks 3 år :)
Eneste vi mangler er sprinkelseng, og det haster ikke veldig det heller, regner med at lille frøkna ligger i vår seng i starten gjerne, men vi kjøper nok ei enten på salg eller brukt til høsten en gang, helst før hun kommer, sånn i tilfelle vi denne gangen får baby som sover bittelitt om natta :p :D hehe..

Så det vi bruker penger på er ei billigst mulig sprinkelseng og gjerne litt nye klær. :) Vi arver en del klær, men jeg har jo lyst å kjøpe bittelitt nytt :) Men ikke for store summer akkurat :)
 
Kan få mye bra brukt ja! :) Vi kjøpte vogna til første brukt, og når vi i utgangspunktet ville ha Stokke Trailz som koster 12-13000 ny, så sparte vi ganske mye på det ja :p Den har vi fortsatt og skal brukes til lillejenta som kommer :) bagen er jo fortsatt fin, og sportsdelen er kun pent brukt av storebror.

Ja, nyprisene er jo helt håpløse! Sparer mye altså. Og når en kan komme over ting som er i tilnærmet ubrukt stand kan man ikke klage. :)
 
Vi har ikke satt opp budsjett, men innså rimelig fort at vi ikke kunne kjøpe alt nytt..siden dette er første trenger vi jo alt også, så blir mye..og er jo helt ville priser!
Så jeg har brukt utallige timer i ferien på finn.no og allerede fått tak i masse brukt der. Det meste ser nesten nytt ut, men til en mye mer hyggelig pris! Har vel kanskje brukt 7000 hittil, og da har vi to vogner, bilstol, bilstolpose, vognpose, ullpose, dyner/puter, sete til tripp trapp, masse klær pluss en god del annet småtteri.
Oi, det er imponerende!!
 
Jeg tipper vi lander på rett under 30.000 totalt, da inkluderer dette også klær, febermåler, paracet og andre ting man trenger til stellebordet. Vi laget en oversikt på excel med hva vi trengte og hva det kostet, så følger vi med på tilbud etc undervegs.. Har fått mye på 30-70% rabatt av det vi har kjøpt til nå:) Vi kjøper alt nytt, da samboer har fått det for seg at «det er den første så vi må ha nytt»:rolleyes:
 
Ikke så mye siden dette er nr 3. Har gitt bort nesten alle klærne fra de to første, og var på vei til å legge alt utstyret ut til salgs på nettet da jeg kjente at jeg ikke var helt ferdig med babyer enda :happy:
Har kjøpt inn litt klær, og skal se igjennom hva vi har på loftet senere i kveldhvis jeg orker.
 
Litt usikker :p Men det blir en hel del. Har kjøpt inn noe på salg, men det blir jo en hel del utgifter. Første barnet her og, og prisene på brukte ting i Tyskland er nesten like høye som nyprisen. Så det har vi stort sett slått fra oss :( Litt dumt, for jeg er absolutt for gjenbruk! Arver litt fra min nevø (blant annet vognposen som jeg og min søster sov i)
 
Back
Topp