Hvor mye penger har dere brukt på baby?

Glemte vognposer, det er jo 1500kr, babycall 500kr, ergobaby 500kr, gravidyoga 2000kr., privatul 1300kr..ja, dyrt gitt når man ramser opp!
Ja, hvis jeg skal ta med utgiftene på meg så blir det litt mer. Brukte også 1300 på ultralyd og 1500 på gravidyoga. Men det var det verdt.

Så godt å slippe denne gangen:D Førstemann brukte vi enda mere på, for da gikk vi til privat sykehus. Men men, vel anvendte penger:D

Såååå eni. Beste investeringa jeg noen gang har gjort i allefall.

Jeg tenkte litt på dette igår faktisk, hvor mye vi har brukt. Regnet nøye på det nå, og det kommer på 13 000 ca. Det er vår første. Men det kunne fort blitt mer, hvis vi ikke hadde fått vugge, bilstol,babytepper, kjøpt brukt vogn, seng, ammemadrass og litt klær. Også har jeg selv sydd om masse voksensengetøy til babysengetøy.

Jeg har vært godt fornøyd med alt brukt jeg har kjøpt, spesielt Emmaljunga vogna mi. Men brukt ammemadrass er IKKE å anbefale, måtte fikse og styre med den, nå er den i topp stand da.

Har vel kanskje brukt 4500-5000kr hittils og da har vi kjøpt vogn, vognpose, dyne, sengesett, tepper, kluter og klær. Mangler fortsatt seng, stellebord og bilstol, så blir nok ca 3000-4000kr til før vi er i mål. Synes ikke det er så ille med tanke på at vi kjøper alt nytt. :)

Har ikke regnet på det, men det drar seg nok til litt. 1000,- her og 1000,- der... Arver vogn (i utgangspunktet, iallfall) og reiseseng, vippestol fikk jeg til bursdagen min, bredside crib låner vi, og har arvet (og kjøpt billig) mye klær. Men ellers har vi kjøpt sprinkelseng, nye madrasser, sengetøy, litt stelleprodukter, stellebord, kluter og slikt, stelleveske og ammepute, og sikkert enda mer også. Har ikke oversikt i det hele tatt, kjenner jeg!! Skal kjøpe bilsete og pumpe av en venninne (så vet at det er pent behandlet). Phew... Det drar seg til!

Last edited:
Må si jeg er fornøyd med forbruket vårt når jeg hører hvor mye mange av dere har brukt. Men så har vi hatt som mål å ikke bruke så mye vi da. Vi har andre prioriteringer, nemlig nedbetaling av gjeld og sparing til egenkapital så vi får boliglån. Føles viktigere å få større plass å bo enn å ha en ny barnevogn. Nå leier vi en liten 2-roms, og baby må sove på stua. Ikke akkurat opptimalt.
I tillegg er det 3. etg uten heis, så det kan bli tungt i lengden...

Back
Topp