Hvor mye penger har dere brukt på baby?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Drev å regna litt på det, og jeg tror vi har brukt sånn ca. 3300 kr på alt av utstyr. Nå har vi vært heldige og fått litt gaver og arv da. Men jeg er ganske fornøyd:) Har ikke merka det på økonomien at vi skal få barn akkurat.
Klær er litt vanskelig å si, men jeg tipper max 1000 kr. Har fått en del gaver der også, og nesten bare kjøpt på salg.

Det jeg har brukt mest på er vel mammaklær, ganske kjedelig utgift egentlig. Men det måtte til for min del hvertfall.

Tror ikke vi har brukt mye nei, foreløpig arvet masse, veldig glad for dét. Det baller dog på seg selv om det er små og rimelige innkjøp, brukt osv. Bæresele brukt + ammepumpe brukt, stellebord brukt + diverse småting til stelleplassen..
Mammaklær, større truser og BH-er osv er vel største utgiften ja. Det snedige er jo at jeg kjøpte litt mammatopper etc veldig tidlig - men etter at magen ble tydelig 'gravidmage' og ikke bare 'se litt tjukk ut'-mage har jeg jo bare brukt mine vanlige klær og dratt dem over magen... Så mammatopper var helt bortkasta. Mammabukser derimot...

Vi har vel brukt litt mer ettersom vi pusser opp rom til babyen.

Men ettersom vi har en 2 årig har vi ikke måttet kjøpe mye utstyr, kjøpt bitte litt klær ettersom det nå kommer en gutt og 2 åringen er jente :)

Men med førstemann var det en del utgifter, vogn , bilstol, madrasser, voksiposer, bilpose, klær, babygym og badeting osv. Alt nytt.
Bare bilstolen var vel rundt 3000. Litt nøye på akkurat det og kjøper ikke stol brukt. :)

Tja. Særdeles lite. Kjøpt ny vippestol (1000 kroner) og babycall (500 kroner). Noen få klesplagg, litt stelleprodukter, amme bher også er vel planen å kjøpe ei elektrisk pumpe. Har alt etter storebror, den gang brukte vi nok en GOD del mer;) Så har jeg kjøpt meg ei ny gravidbukse og ei joggebukse.

Forøvrig har vi brukt over 15000 på å i det hele tatt bli gravide med lillebror. Så hvis du teller med de pengene har vi jo brukt en del på babyen;)

Vi har vel brukt litt mer ettersom vi pusser opp rom til babyen.

Men ettersom vi har en 2 årig har vi ikke måttet kjøpe mye utstyr, kjøpt bitte litt klær ettersom det nå kommer en gutt og 2 åringen er jente :)

Men med førstemann var det en del utgifter, vogn , bilstol, madrasser, voksiposer, bilpose, klær, babygym og badeting osv. Alt nytt.
Bare bilstolen var vel rundt 3000. Litt nøye på akkurat det og kjøper ikke stol brukt. :)
Vi var heldige og fikk bilstol i gave. Sambo hadde bursdag i november, så foreldrene hans foreslo selv å kjøpe kombinert jule og bursdagsgave. Da sa jeg at han ønsket seg bilsete, hehe:)
Så vi sparte mye penger der.
I tillegg fikk han penger til å kjøpe skiboks til bilen, greit når vogna tar plassen i bagasjerommet:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ikke lett å si, tipper 10 000kr (vi har fått vogn, tripptrapp, newbornsete).
Kjøpt både brukt og nytt.

Bare bilsete, vugge, vippestol, seng og dyner er 6000kr.

Tja. Særdeles lite. Kjøpt ny vippestol (1000 kroner) og babycall (500 kroner). Noen få klesplagg, litt stelleprodukter, amme bher også er vel planen å kjøpe ei elektrisk pumpe. Har alt etter storebror, den gang brukte vi nok en GOD del mer;) Så har jeg kjøpt meg ei ny gravidbukse og ei joggebukse.

Forøvrig har vi brukt over 15000 på å i det hele tatt bli gravide med lillebror. Så hvis du teller med de pengene har vi jo brukt en del på babyen;)

Ja 15000 brukte vi også på førstemann, slapp heldigvis det på nr to :)

Tja. Brukt 2000kr på ny bilstol og 7500kr for ny vogn. Har kjøpt en del klær på salg og kjøpt litt i ny og ne. Men ikke brukt så mye, siden vi har mye utstyr etter storebror. Men må kjøpe jenteklær

Ikke så mye, ettersom vi hadde de store tinga fra sist. Ny tripptrapp stol, klær, nytt sengetøy, litt småting til rommet.. Drøyt 2000 kanskje? Mangler bare småting som stelleprodukter så er vi i mål! :)

Åja, og så stelleveske også ja, og litt andre småting jeg har kommet på etterhvert som jeg leser deres kommentarer :) Så vi lander nok på 3000 totalt da.. Det er innafor!

Last edited:
Har brukt ca 8-9000 tilnå.. Regner med det hvertfall kommer oppi 10 000.. Har arva litt, kjøpt noe brukt å noe nytt men har fremdeles forskjellige ting som mangler :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror nok det har gått med rundt 15000 til nå, vogn, bilstol, babycall, stellebord, osv... Tviler ikke på at vi kommer over 20000 ;)

Vi ender opp i den prisklassen vi også. Bare vognen kostet 11, bilstol 3, vognposen 2, og så kommer utgifter til klær, babycall, seng, vugge, pumpe osv osv... Fokuserer på å handle produkter av høy kvalitet, sånn at nestemann kan bruke det samme, mer eller mindre. Får dele totalkostnaden på antall barn, så ser det bedre ut. Dette er nr 1, så nå ser det litt voldsomt ut. Skulle gjerne arvet, men vi har ingen å arve fra, dessverre. Alle vi kjenner med barn skal ha sitt første eller skal ha flere. Er i utgangspunktet for å kjøpe brukt, men dette er jo første barnet, og vi har råd, så da kjøper jeg heller alt nytt denne gangen. Har litt klær fra min bror og meg fra 80 tallet. Blir veldig moro å ta på jr det. Bad taste party hveeeer dag... Knis.

Aaaalt for mye siden det er nr tre! Men satte til side penger allerede før jeg ble gravid fordi det var en del ting jeg ønsket meg denne gangen som vi egentlig ikke trengte, men som jeg bare hadde lyst på. Har f.eks kjøpt RisaRosa vognpose selv om vi hadde vognpose fra før, veldig dyrt klesskap (men det kan hun ha leeeenge, er tidløst og bra kvalitet), bag til ene vogna selv om vi egentlig bare kunne brukt den andre, og en god del andre mindre ting.

Her ble det også en del utgifter med tanke på at det er min første. Fikk ny vogn i gave fra mine foreldre. Bilstol, seng, vugge, klær, stellekommode, klær, utstyr osv osv er kjøpt. Over 10000kr ca.:)

Ja 15000 brukte vi også på førstemann, slapp heldigvis det på nr to :)
Så godt å slippe denne gangen:D Førstemann brukte vi enda mere på, for da gikk vi til privat sykehus. Men men, vel anvendte penger:D

Glemte vognposer, det er jo 1500kr, babycall 500kr, ergobaby 500kr, gravidyoga 2000kr., privatul 1300kr..ja, dyrt gitt når man ramser opp!

Har foreløpig ikke brukt noe, men vil kjøpe nye madrasser til vugge og sprinkel seng, ny nattpose og babycallen finner jeg ingen steder, så må muligvis få tak i en ny

Dersom lille gull i magen viser seg å være en gutt, må vi ut på en real shopping tur! Har masse klær etter jentene, så blir spennende å se om klærne får en ny vår

Vi ender opp i den prisklassen vi også. Bare vognen kostet 11, bilstol 3, vognposen 2, og så kommer utgifter til klær, babycall, seng, vugge, pumpe osv osv... Fokuserer på å handle produkter av høy kvalitet, sånn at nestemann kan bruke det samme, mer eller mindre. Får dele totalkostnaden på antall barn, så ser det bedre ut. Dette er nr 1, så nå ser det litt voldsomt ut. Skulle gjerne arvet, men vi har ingen å arve fra, dessverre. Alle vi kjenner med barn skal ha sitt første eller skal ha flere. Er i utgangspunktet for å kjøpe brukt, men dette er jo første barnet, og vi har råd, så da kjøper jeg heller alt nytt denne gangen. Har litt klær fra min bror og meg fra 80 tallet. Blir veldig moro å ta på jr det. Bad taste party hveeeer dag... Knis.

Samme her! :)

Hmm.. Brukt endel, 1500kr på vogn og 2000kr på vugge. Så har man jo kjøpt sengetøy, dyne, madrass, håndklær, pledd, kluter, gulpekluter, engangskluter, kremer og div, badebalje, kosedyr, brukte og nye klær, stelleveske og andre småting man trenger. Har noe etter storesøster, men er visst endel man trenger nytt. Blir brått litt penger hvis man regner på hver minste ting. Jeg har jo også sydd babynest, og det var ikke gratis det heller.

Back
Topp