Hvor mye penger bruker man i Praha?

FancyPants

Forumet er livet
Jeg orker ikke å måtte snu på krona og være superøkonomisk..
Tror dere det holder med 1000 kr dagen?
Har jo hørt at det er billig der, men jeg vet liksom ikke.

Mange år siden jeg var der, men 1000 kr.dagen hadde iallefall holdt for oss[:D] Vi er ikke sånn stor shoppre...

ORIGINAL: MsDominO!

jeg tok ut 5000 tjekkiske... det ble tatt ut 1600 av min konto..
men tusen norske er ca 3000 tjekkiske..
det spør litt hva du skal der og sånn..
shoppinga tar som regel litt mer enn tusen norske... hvertfall for meg... [8D]
men med middag, drikke, og sånne ting holder 3000 kr lenge... [:D]
du betaler jo 1400 for en drit bra middag, med drikke.. og det er på de dyre stedene!!
1400 tjekkiske altså.. 250 norske... [;)]

har vært der fire ganger nå.. så lurer du på noe bare spør[:D]
sambo er derfra så[:D]

Vi skal være der fra onsdag til søndag, reiser i mars! Gleder meg masse![:D]

Har ikke planer om å shoppe så veldig mye, tror jeg.. Med mindre de har noen butikker man bare mååå dra i?
Jeg er alltid redd for å ha med for lite penger på tur, det verste jeg vet er å ha dårlig råd på ferie, hehe![8D]

Har du noen hete tips til ting vi må få med oss?

Her må man følge med..Skal dit i sepmteber [:)]

MAsse å glede seg til..
butikker som er must, er terranova, new yorker, bata(7 etasjers sko butikk!!!! )
man måååå gå masse rundt å titte.. man kan ta t banen til chadow, stooort senter..

tja... hva mer?
er bare å gå å titte.. om dere kjeder sere en kveld, så er det en gata der litt gjemt fullt av strippeklubber og sex butikker.... hahaha... [8D][8D]

hvilket hotell skal dere ligge på?

Vi skal ligge på  dette:

http://www.booking.com/hotel/cz/corinthiatowers.en.html?aid=327345;label=wizz-homemenu;sid=492fd33012f382962df6aaa83a023686

Etter hva jeg forstår er det utenfor sentrum, men med metrostasjon rett utenfor hotellet..

jeg skjønte ikke helt hvor det lå, men så lenge det er metro rett v hottelet så er det bra.. for er store avstander der..
[8D]

Står at det er 1,5 km til bysentrum, (National Museum, Wenceslas Square - 1,5 km)

Tror det var snakk om 5 min med metro.
Ja, har skjønt at det er lurt å ta med gode sko, hehe!

kom hjem på lørdag fra praha, var der fra ons-lør. brukte ca 3000kr. kjøpte klær for ca 1500kr og sminke for 500kr, resten gikk til småtterier og mat ute. var på cafe og på restaurant til alle måltid og kjøpte det jeg ville. hadde god råd[:)] billigst der er å spise ute.

ORIGINAL: MaRtE:)

kom hjem på lørdag fra praha, var der fra ons-lør. brukte ca 3000kr. kjøpte klær for ca 1500kr og sminke for 500kr, resten gikk til småtterier og mat ute. var på cafe og på restaurant til alle måltid og kjøpte det jeg ville. hadde god råd[:)] billigst der er å spise ute.

Det var jo slett ikke verst![:D]

Hadde dere en fin tur?

Noen inside-tips?[;)]

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: MaRtE:)

Det var jo slett ikke verst![:D]

Hadde dere en fin tur?

Noen inside-tips?[;)]

jepp, det var en fin tur[:)]

ta med gode, varme sko. luer og votter/hansker. du kommer til å gå mye[;)] varme klær, jakker. heller varm enn fancy kledd, for jeg syns det var kaldt der. vi bodde i sentrum og gikk hele dagene. så karls broa og var på festningen, men shoppingen var hovedattraksjon[:D] palladium kjøpesenter isentrum er ganske lik norske senter, mye bra butikker og restauranter.

ta ut penger på minibank på flyplassen der, ikke vis lommeboka di på gata[;)] taxi er billig, men avtal pris på forhånd. matbutikker er ikke å finne i sentrum, så kjøp vann/brusflasker når du finner det!!

kart er et must, mange trange gater og smug. vi fikk gratis på hotellet, mange luringer på gata som vil selge kart og er litt for vennlige[;)]

god tur[:)]

Jeg hadde 4000 ca, og jeg syns det var for lite, men jeg elsker å shoppe!
Så hvis du ikke har tenkt å shoppe så mye så trenger du ikke så mye penger.
Var veldig kjekt, og veldig billig å spise ute!
Hvis du skal shoppe litt, så anbefaler jeg at du finner de store kjøpesenterene, der var det mye fint å billig!
Vi fant de ikke før de siste dagene..

vi skal også reise til praha i mars (onsdag til lørdag)

Har ei veninne som nettopp har vært der nede, å hun sa det var kjempebillig. dem levde begge to på ca 3000kr til sammen !!!! [8D] Hun hadde glemt koden på korte å fikk ikke overfør, men dem greide seg utrolig bra altså.

Nederst i hvodegata skulle det ligge en restaurant som het "triton" den var kjeeeempefin sa hun, å anbefalte den på det sterkeste. Ellers så tror jeg ikke det er noe problem å finne fram til butikker der nede, men Bata må jo absolutt besøkes.

Back
Topp