Hvor mye penger beregner du å bruke på basisutstyr til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
Har alt vi trenger, men blir det en jente må vi kanskje få tak i litt jenteklær :-) så må vi nok ha dobbelvogn ;)

Dette blir førstemann så vi trenger mye <3 har allerede kjøpt bilstol og vognpose samt litt kjønnsnøytrale klær, og regner med at to sett med besteforeldre gjerne vil sponse endel :) allikevel har regnestykket landet på nærmere 50k med alt det vi bør ha av basisutstyr (da er alt fra stellematte og badebalje til brystpumpe og ammepute medregnet). Hjelp og jøsses så dyr i drift til å være så liten <3 men verdt det da ;) i tillegg har vi regnet med at jeg kommer til å gå minimum 4-5 mnd i ubetalt permisjon (etter først betalt perm så lenge som mulig, såklart), så her lever vi i sparemodus for alle penga (pun intended ;)

Dette er førstegang, så det blir sikkert dyrt som fy. Men samtidig så har vi rett og slett ikke penger, så det får bli brukt, billig og arvet der det er mulig. Jeg er ganske sikker på at det viktigste er omsorg over at alt skal være spotless og nytt, eller at vogna fungerer over hvor pen den er.
Vi slipper bilstol helt med det første, vi har ikke bil, men det er vel av få ting jeg helst ville kjøpt ny eller av noen jeg kjenner/stoler på.

Dette er førstegang, så det blir sikkert dyrt som fy. Men samtidig så har vi rett og slett ikke penger, så det får bli brukt, billig og arvet der det er mulig. Jeg er ganske sikker på at det viktigste er omsorg over at alt skal være spotless og nytt, eller at vogna fungerer over hvor pen den er.
Vi slipper bilstol helt med det første, vi har ikke bil, men det er vel av få ting jeg helst ville kjøpt ny eller av noen jeg kjenner/stoler på.
Helt enig angående bilstol. Mye kan (og bør man nok) kjøpe brukt, men pga sikkerhet ville jeg også kjøpt det nytt :)

Vi har det meste fra før, får vi jente nå må vi kjøpe en del klær, men det kjøper jeg gjerne brukt. Mulig vi investerer i søskenvogn, men det blir nok også kjøpt brukt isåfall. Gjenbruk er en fin ting! Det jeg vet jeg skal kjøpe nytt er ammepute, madrass og babynest.

Noen som vet når det pleier å være tilbud i baby butikkene? Er det verdt å vente til januar med det meste?
Vi kommer nok uansett til å vente en stund før vi kjøper noe.
Kanskje litt "småkjøp" etter OUL, men de store tingene får vente.

Noen som vet når det pleier å være tilbud i baby butikkene? Er det verdt å vente til januar med det meste?
Vi kommer nok uansett til å vente en stund før vi kjøper noe.
Kanskje litt "småkjøp" etter OUL, men de store tingene får vente.
Babyshop og barnas hus har støtt og stadig tilbud på det ene og det andre! Ville fulgt med! :-)

Vi har det aller meste. Så jeg tar det hele med knusende ro foreløpig :-)

Det er stadig tilbud :) vi kjøpte seng i går (selv om vi egentlig skulle vente... hehe!) Hadde veldig lyst på Stokke sleepi mini, og de hadde kampanje på Babyshop der du fikk utvidelsessettet (som koster 2000 kr) med på kjøpet. Vi var enige om at det var den senga vi ville ha, så sa slo vi like gjerne til :) var heldigvis litt ventetid! Hehe :)

Back
Topp