Hvor mye penger beregner du å bruke på basisutstyr til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Grete

Guest
:-)
Tenker dere å kjøpe alt nytt, eller kikker dere på brukt også?

Bruker det vi kan av det vi har, resten blir kjøpt nytt. Den prisen folk tar for brukte ting, er ikke verdt det. Da er det bedre å kjøpe nytt, som man har garanti på f.eks, man er sikker på at det er helt osv.

Dette er barn nr 2 men siden vi har solgt/gitt vekk alt vi hadde må alt kjøpes inn på ny.Bilstol og vogn blir hvertfall kjøpt nytt så får vi se med resten.

Dette blir vår første barn, men 6.barnebarn til mine foreldre. Så regner med jeg får masse klær og sånt fra søsknene mine :-)
ellers må vi kjøpe vogn, bilsete, og sånne ting. Så regner med det blir noen tusen ja..

Har det alle meste fra før :)

Kjøper vogn brukt, men den må selvsagt være i tipp topp stand og aller helst se ny ut. Har også kjøpt lite brukte klær, siden babyer vokser så fort.

Siden dette er nr 2 har vi det meste av utstyr. Eneste vi må kjøre er stellebord. Storebror er en makk, så stellebordet ble fort byttet bort her. fungerte best på gulvet, samt vi prøver iherdig med pottetrening.

Om det blir jente trenger vi nesten ingenting annet enn bleier.
Brukte kanskje 40.000 kr i fjor når vi shoppa alt

Har alt etter førstemann, så det eneste vi trenger er sprinkelseng med tilbehør, siden storebror bruker sin enda. Så blir det sikkert kjøpt inn litt tøys som vi ikke MÅ ha, men har lyst på :-)

Dette er første, så trenger ALT. Regner med ca 40 000 .. kommer til å kjøpe enkelte ting brukt, men seng, vogn og bilsete vil vi ha nytt.

Dette er nr 2 så har mye av det dyre utstyret som vogn, seng og bilstol. Blir det en jente har vi alt av klær, blir det gutt må det shoppes ;) :)

Vet ikke helt hva som regnes som basisutstyr. Har vogn, seng, reiseseng, barnestol, vippestol og noen klær. Bilstol, brystpumpe, flasker o.l. blir kjøpt nytt, men stellekommode, bæremeis, bæresjal, klær og annet utstyr kan jeg godt kjøpe brukt.

Håper på å komme under 10 000, men det er vel ikke vanskelig å komme over...

Håper å ikke bruke så mye.. men utgifter har jo en tendens til å hope seg opp. Har veldig mye fra før, men mye av klærne er jo veldig jentete. Noe kan brukes av begge kjønn, men blir det gutt må han nok få noe gutteklær. Men brukt er supert å få tak i. Kjøpte emmaljunga-vogn brukt sist. Tenker den lille skal få bruke liggedelen til den, og heller få ny vogn når det blir tid for sitting.

Håper vi får kjøpt det meste nytt, er ikke helt trygg på enkelte brukte ting! :-) har ingen barn fra førs så må ha alt, men sett en del på netg og prøver og vente til tilbudstidene er igang!

Dette er førstemann, så vi trenger ALT. Har satt av ca 30 000, men regner egentlig med at svigers og mine foreldre kommer til å betale en del av utstyret. Ikke fordi vi er bortskjemte altså, men fordi de har gjort det for de andre søskene våre, og de har hinta om at det samme vil skje med oss om vi skulle finne på å reprodusere. Satser nok på å kjøpe det meste nytt, men det er fordi jeg er latterlig kresen :)

Siden detter er nr. 3 har vi mye fra før. Begge de to eldste har sovet de første mnd i ei "babykurv" som har gått i arv fra min far. Etter dette har de sovet i enda ei seng som har gått i arv fra min far. Syntes det er koselig. Ellers har vi bilstoler fra 0-4 år så det bruker vi ikke penger på nå. Tøy, mye arv og litt nytt :-) Bryr meg ikke så veldig om gutten går i rosa eller jenta går i blått det første året ( hvis ikke det er veldig jentete/guttete ), så lenge de er varme og fornøyde spiller det ingen rolle de første årene.
Kunne gjerne brukt masse penger på nye ting, det er jo såå mye fint men det er ikke en prioritering og utgifter er det alltid nok av:-)

Arvet mye og kjøpte mye brukt til førstemann, satser på å kjøpe det vi trenger brukt nå også. Har veldig lyst på en Bugaboo Buffalo, men de er jo så dyre! Har Easywalker Qtro til storesøster, men savner å ha ungen mot meg i sportsdelen.

Har det meste, men skal kjøpe ny bilstol og sikler på Leandervugge. Hvis det kommer ei jente blir det nok litt nye klær ;-)

Back
Topp