Hvor mye og hva

MinaMor

Forumet er livet
hvor mye og hva spiser babyne deres?

oliver spiser en full skål grøt morgen og kveld, og ellers 210 ml mme.
Får dessert da...[:D] har prøvd middagsglass men vet ikke om jeg vil begynne med det fast heeel enda?

dere da? hva gir dere?

Patric får pupp til frokost.. vet ikke hvor mye men det er nok en god del..
Så i 10 tiden får han en full porsjon grøt og 50 ml sviske saft samt pupp.. hehe gutten er sulten ja..
Så i 12 og 15 tiden får han pupp og gjerne litt frukt eller liknende til et av disse måltidene.
Så i 16 tiden er det grøt.. og dessert moset frukt kommer litt ann på hva vi har.
Så etter han er badet i 1630 tiden er det pupp og så i seng.

Han våkner 1-2 ganger om natten for å få pupp..

Jenta mi får pupp til frokost og lunsj.
         Begynte å gi henne middag for 2 uker siden. Jeg lager middagen selv med forskjellige grønnsaker; potet, gulrot og brokkoli, koker dette i 15-20min og mikser det sammen i hurtigmikseren. Jenta mi elsker det. Får ca 1 1/2dl middag. Til dessert får noen skjeer eple/fersken-purè. (ca kl 14) 
        Ellers får hun pupp til drikke. Til kvelds får hun grøt blandet sammen med sviskesaft (ca kl 19.30) Hun drikker 2 pupper og legger seg ca 21-21.30. Sover til neste dag mellom kl 07-08.

setImgWidth();

Robin får 4-5 måltid i døgnet.6-7 tida får han ca 200ml mme sånn ca kl 11 er det ny flaske med ca 200ml. samme rundt 15-16.da får han også litt grønnsaksmos..og så er det siste flaske med ca 240ml. rundt kl 19.han er i seng ca 19.30.av og til våkner han om natta rundt kl 3 og vil ha mat.da blir frokosten rundt 8 istedet for og lunsj fra 12...ga grøt om kvelden når jeg amma ,men etter jeg begynte med mme så fikk han trøbbel med å fordøye grøten.så det har vi pause på.får som sagt noen skjeer med mos til middag istedet for. 

Før vi står opp er det senge-pupp.

Etter en times tid oppe er det frokost med litt grøt, eller oftest velling, ca 180 ml (drikker aldri alt).

Rundt kl 15 er det middag. Dvs en annen typr grøt, eller et halvt glass middagsmat.

Kveldsmaten serveres mellom 19 og 20, og består av grøt også drikker han ca 120 ml melk.

Mellom måltidene så får han pupp når han vil. Blir en gang eller to mellom hvert måltid, for pupp er bare kos, så sjelden han spiser seg mett[;)]

På natta er han våken et par ganger og får pupp i senga med meg[:)]

06-07 210ml mme
12-13 180ml mme
15-17 180ml mme
19-21 en porsjon grøt pluss 150ml mme [:)][:D][:)]

Det blir mest pupp her i huset.... bortsett fra de dagene jeg er på jobb.
"Timeplanen" ser sånn ut:
7 - 1/2 8 - pupp
11-tiden pupp og bittelitt grøt eller mme-flaske (150ml)
2-3-tiden pupp/flaske
5-6-tiden pupp
7 pupp - boms i seng
11-12 pupp
3-4 pupp

Tenker å begynne med grøt på kvelden nå, og så litt middag  om noen uker.

Pupp når vi våkne.
Ca 1 dl tynn grøt me banan eller litt dessert på glass litt etter vi står opp.
Pupp et par tima etterpå, sove.
Pupp når ho våkne.[;)]
Og mere pupp annahver/hver time ca fram te 10.
Litt grøt ijænn.
Så pupp, som oftest begge to når ho legg sæ hall 11-11.

Her i huset er det bare pupp .... Petter er godt fornøyd med det. Skal på 5mnd kontroll den 22. så håper det går bra å vente med grøt til etter det.
Har ikke noe spes rytme på matinga heller, men ca 3 timer mellom hvert måltid på dagen. Om kvelden legger han seg i 8-9 tida etter pupping + det jeg pumpa kvelden før(140-200ml morsmelk). Da greier han seg fint til klokka er 4-5. Rekorden er klokka 6 og da er mammaen veldig fornøyd. Våkner han før 4 om natta får han smokken og da sovner han som regel igjen[:D]

Gutten er blid og fornøyd - og rund&god så stresser ikke med mat ennå selv om jeg er spent på hvordan han reagerer når vi skal prøve med grøt!

Slik går dagen her:

07.30- pupp
10.00-pupp
13.00-pupp
15.00-16.00 pupp og litt grøt
19.00- pupp
21-22.00-pupp og sove!

Noen dager vil han ha oftere og noen dager mindre.. Blir ikke lenge før vi prøver med et grøtmåltid til eller middag til han.

ORIGINAL: frk_fryd

Her i huset er det bare pupp .... Petter er godt fornøyd med det. Skal på 5mnd kontroll den 22. så håper det går bra å vente med grøt til etter det.
Har ikke noe spes rytme på matinga heller, men ca 3 timer mellom hvert måltid på dagen. Om kvelden legger han seg i 8-9 tida etter pupping + det jeg pumpa kvelden før(140-200ml morsmelk). Da greier han seg fint til klokka er 4-5. Rekorden er klokka 6 og da er mammaen veldig fornøyd. Våkner han før 4 om natta får han smokken og da sovner han som regel igjen[:D]

Gutten er blid og fornøyd - og rund&god så stresser ikke med mat ennå selv om jeg er spent på hvordan han reagerer når vi skal prøve med grøt!

Godt at d ikkje bare e æ som ikkje har nåkka form førr faste tidspunkt anna enn på kvelden.
Kunne sikkert åsså ha venta e grøten og d, men klarte ikkje vente lenger, MÅTTE bare la ho smake[:D]
I dag har ho kun fått pupp.

ca 08.00: 100 - 150 ml mme + grøt
ca 12.00: 150 - 200 ml mme
ca 15.30: 100 ml mme + middag + dessert
ca 19.00: 100 - 150 ml mme + grøt

Jeg gir drikke først bestandig, for han har nylig begynt med flaske, og det er først de siste dagene han har fått i seg over 100 ml i måltidet. (Tydelig at han ikke har fått så mye fra puppen)

Her ammes det til alle mulige tider ennå.. gir kvelds med ett glass grønnsakspure kl.20.00.. så ammer jeg henne og legger henne. sover til ca 08.00.. [:D] 

ORIGINAL: MinaMor

hvor mye og hva spiser babyne deres?

oliver spiser en full skål grøt morgen og kveld, og ellers 210 ml mme.
Får dessert da...[:D] har prøvd middagsglass men vet ikke om jeg vil begynne med det fast heeel enda?

dere da? hva gir dere?

Mi spiser grøt i 08.00ca. grøt i 12.00ca. så middagsglass i desser i 16.00ca så kvelds mat i 20.00 tidenca, seff melk til alle måltider[:D][:D] går bare godt, ca 150 ml melk til måltidene.

Back
Topp