Hvor mye morsmelk?

len86

Flørter med forumet
Hei alle sammen! Jeg har et spørsmål ang morsmelk og mengde. Jeg har en medisinsk tilstand som gjør at jeg har lite kjertelvev og kan dermed ikke fullamme mitt barn. Hun er i dag 2 uker og jeg har prøvd alt men nå kommet til mitt maks volum med melk. Baby får MME og morsmelk i tillegg på flaske da hun ikke vil ha pupp etter at flaske ble introdusert.

Jeg får håndmelket ut ca 30ml ila en full dag. Har denne mengden egentlig noe å si for baby? Jeg ønsker at hun skal få det jeg har med tanke på antistoffer og mye sykdommer nå som vi går inn mot høsten og storebror går i bhg.

Helsesøster og jordmor sier at hver dråpe teller, men er det egentlig slik?

Jeg har også hørt at hver dråpe teller :Heartpink
Det blir en vurderingssak om det er mye arbeid å håndmelke daglig og verdt det. Men morsmelk har masse gode egenskaper for baby og vil tro at 30ml også har betydning. Men om baby får kun mme så går det selvfølgelig bra det også!

Syns 30 ml er en betydelig mengde, spesielt så tidlig. Hvis du faktisk vil håndmelke / pumpe, er det bare å gjøre det. Men blir det for mye styr for deg, går det helt fint å droppe også.

30 ml er en fin mengde det helt i starten.. men mors helse skal også taes med i beregningen her, det er ikke slik at "hver dråpe telles og skal med, til enhver pris". Hvis det blir for mye for deg å ordne med melken, så lever babyene helt fint på kun mme.

Elektrisk pumping fungerer dårlig, får mest ut med håndmelking - og enn så lenge så synes jeg det er verdt å legge litt jobb i det for å kunne gi henne så da fortsetter jeg med det :)

Ja, jeg ville tro at bare litt kan være positivt for babyens tarmflora og immunforsvar. Men som Lillafrosk kommenterer, ikke til enhver pris. Ikke slitt deg ut. ❤️

Jeg har ammet nr 1 og nr 3, men nr 2 ble flaskebarn (mme) etter bare seks uker av forskjellige grunner, og han er like frisk og smart som søskene. ;)

Back
Topp