Hvor mye mme?

Lillelima

Limaaa
Til dere som gir mme? Hvor mye og ofte får deres små?

Lillemor er veldig varierende. Drikker alt fra 80ml-170ml. Får hver 3time, men på sen ettermiddag kveld kan det gå 2timer mellom. Har mange gang tenkt at det er luft som plager henne da, og at det gjør det vondt verre at jeg gir henne flaske etter 2timer. Hun slutter å gråte når hun får flaska men begynner å hyle igjen etter noen minutter når hun er ferdigspist.
Slik ser dagen ut (vert sånn siste 2ukene)
09 mme
12.mme
15.mme
17.30. Mme
19.30 mme (her begynner hyletoktene)
20.30-21 mme (fortsatt urolig og skriker.sovner tilslutt ca 22)
Mellom 03-06 vil hun ha mme så sover hun videre til ca 09.

Bare litt nyskjerrig på hva dere gjør? Tenkte jeg skulle prøve å la det gå 3timer mellom flaskene til kvelden for å se om det blir mindre vondt i magen.

Lager flaske med 120ml vann med pulver, så blir flasker på 135ml til hvert måltid. Går gjennom syv flasker ila dagen. Hun spiser noen ganger opp hele, men ofte er det kanskje 20ml igjen. Hun har vært veldig plaget med luft her, så vi gir minifom før hvert måltid. Hun spiser hver 3-4 time, aldri oftere. Hun blir ti uker på søndag. Her vises luftplagene ved at hun skriker endel under noen måltid, og skyter magen opp og rumpa ned. Strekker ut føtterne også. Det hjelper, og etter tips fra hs, og holde føtterne inn mot kroppen. De små prøver å strekke seg ut når de får vondt i magen med luft, men det de egentlig trenger er visst å krøke seg sammen slik at luften kommer ut. :)

Lager flaske med 120ml vann med pulver, så blir flasker på 135ml til hvert måltid. Går gjennom syv flasker ila dagen. Hun spiser noen ganger opp hele, men ofte er det kanskje 20ml igjen. Hun har vært veldig plaget med luft her, så vi gir minifom før hvert måltid. Hun spiser hver 3-4 time, aldri oftere. Hun blir ti uker på søndag. Her vises luftplagene ved at hun skriker endel under noen måltid, og skyter magen opp og rumpa ned. Strekker ut føtterne også. Det hjelper, og etter tips fra hs, og holde føtterne inn mot kroppen. De små prøver å strekke seg ut når de får vondt i magen med luft, men det de egentlig trenger er visst å krøke seg sammen slik at luften kommer ut. :)

At de er urolige på kvelden er forsåvidt normalt. Men kan jo være luft.. Hjelper det å bære henne over skuldrene dine? Eneste som hjelper her. Eller å legge henne på gulvet på leketeppet og massere magen og sykle med bena.

Ser veldig likt ut her, William er 4 uker. Går 2-3 timer mellom hvert måltid. Lager alltid 135 ml ferdig mme, han drikker som oftest opp alt, men ikke alltid. Alt mellom 80-135 ml. På natten våkner han med 4-5 timers mellomrom 1-2 ganger. Han skriker en del på kvelden, men er ikke utrøstelig. Virker da som om han plages med magevondt, men kan også bare være at han er urolig, som de fleste babyer er! Vi gir han fennikelte, men har blandet i melken. I dag begynte jeg med å gi 15 ml ren te på formiddag og skal gi 15 ml til på ettermiddagen. Han er veldig glad i mat og spiser alt mellom 800-1100ml per dag. Prøvd å begrense, men da ble det ramaskrik da han ikke ble mett og fornøyd :) så vi gir ham når han vil ha og så mye han vil ha!

Her blander jeg med 90 ml vann så med pulver blir det 100 ml han spiser 60-100 ml. Det er sjelden det ikke er en liten skvett igjen i bunn. Han spiser hver 2-3 time ca, selv om noen av sykepleierne mente jeg skulle få rutine på 3 timer så mente legen det var helt greit at han spiste etter 2 om han var sulten.

6.30 pupp
7.30-8 mme
10-11 mme
13-14 mme
16-17 mme
20-20.30 mme
Våkner han før 24 så er det mme, etter så blir det pupp.
Ca kl 3 pupp
Kl 5 pupp

Det er sånn det har sett ut nå, i går spiste han kl 20 og sov til 02.40! Så ikke på klokka da jeg hadde sovnet på sofaen så han fikk flaske og våknet for pupp kl 5 og 6.30, fikk flaske kl 7.30.

De har regnet ut at han skal egentlig spise 100-130 ml × 7. Ammingen på natt kommer nok til å opphøre snart da han bare spiser 25 ml om per måltid ca. Og jeg lever nå melkefritt for de få dråpene med melk... merker og at han gulper mer og får fortsatt vondt i magen av min melk da melkeproteinene ikke er ute av kroppen min ennå da det kan ta opptil 3 uker... og vondt i magen på natta er ikke så veldig festlig :P

Hos oss er det sånn

6:00 mme
8/9:00 mme
11/12 mme
14/15 mme
17/18 mme
Fra 18 og utover begynner hylingen her så da prøver vi oss litt frem alt etter når hun spiste sist.
20/21 mme
23/24 mme
03/04mme

Dette er sånn ca, det kan variere litt etter 17 tiden :)
Men vi gir henne ca 120 ml hver gang, ikke alltid hun spiser alt. Noen ganger vil hun ha mer. Da fyller jeg på med 60ml så spiser hun kanskje 20-30ml.
Har i maltekstrakt i to av måltidene og semperdråper i ett måltid :)

Snuppa er 11 uker gammel og vi blander slik at det blir 135 ml mme. Hun spiser alt mellom 80-135 ml. :) går ca 2-4 t mellom måltidene, avhengig av hvor mye hun spiste måltidet før. Når hun spiser 80 ml vil hun gjerne ha mer mat etter 2 timer ca, men spiser hun mer så går det lengre til neste måltid :) så alt fra 7-10 flasker pr døgn. På natta spiser ho bare en gang, og det i 04 tida ca.

Vi har en dråpe malt i annenhver flaske også gir vi semper dråper. Hun har minimalt med magevond etter at vi begynte med malt og semper :) var litt plaget med luft og hard mage før.

Back
Topp