Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei!
Hvor mye mme drikker barna deres pr. måltid, og hvor ofte?
Synes Mathea pluttselig har økt veldig på mengden pr måltid, hun drikker nå hvertfall 180 mg. hver 3,5 -4. time. Midt på dagen får hun litt grøt, men tømmer flasken sin likevel.
Hva gjør deres??
Synne drikker alt mellom 160-220 alt etter hvor sulten hun er..
spiser nå grøt på morgenen og middag på dagen, spiser et helt glass + flaske etterpå...
Når han får mme drikker han ca 200ml (ferdig blandet). Ikke så godt å vite hvor mye han får av puppen, men det er ikke så mye som 200 i alle fall.
Han får 2 blandinger med 200ml om dagen, en med ca 100ml og resten med pupp og annen mat.
Synes det dreier seg mye om mat med disse små barna. [:D] Vi har vært på ferie nå og det viktigste hele veien var at vi hadde klar maten til Eskil. Når den var på plass var liksom alt på plass[:)]
Takker for svar alle sammen!
Synes også det dreier seg mye om mat ja..
Mathea får grøt bare en gang om dagen, kanskje jeg skal øke til to måltider snart. Husker så lite fra gang til gang selvom jeg har to fra før..[:D]
Jeg har aldri gitt han mme, men jeg har pumpet melk og gitt han på flaske ofte. Før han fikk det for seg at han ikke ville han flaske lengere (for inntil to uker siden), spiste han 200-230 ml ca hver 4. time 5 ganger til dagen. (Staret rundt kl 5 om morgenen og siste gang rundt 8 på kvelden)
Her får Talina 200ml mme når hun våkner om morgenen.
Til lunsj 165ml mme
Til middag 100ml + 1/2 lite middagsglass
Ettermiddag får hun 165ml mme
og til kvelds 100ml + en posjon grøt(1dl vann + grøtpulver)
...Så det blir totalt 730ml mme i døgnet.
Hun drikker opp hver flaske og får innimellom måltidene litt vann med barnesaft oppi, men det drikker hun egentlig lite av.
Da spiser min mindre enn deres...[8|]
Han får pupp på morgenkvisten. Virker ikke å være så sulten for han spiser lite.
I sju tida får han pupp igjen. I halv ti tida får han litt tynn grøt og tilbud om ei flaske med 120ml mme (drikker bare 30-50ml). Får tilbud om litt fruktmos og ei flaske mme 120 ml i tolv ett tida. Drikker da som regel 100ml. Er som regel sulten i fire tida, får da enten pupp eller 120ml, drikker som regel ca 60ml.
Så får han grøt og litt flaske til kvelds i sju tida.
Men så våkner han i elleve tida for pupp, kl to fpr pupp og mellom fire og seks ammes han nok et par ganger.....
Gleder meg til en gang å sove HELE natta... Har enda ikke fått gjort det...[&:]
Robin drikker. ca 150ml mme om morran.alt fra 180-220 til lunsj.middag.150 ml MM+ 1/3 glass grønnsakspure.kvelds.150ml MM + grøt av 100ml mme + pulver.
Elisabeth er ikkje blitt noko særlig vane-dyr når det gjeld eting, men et lite mønster er det likevel...
Kl 7: 100-140 ml (og det er så og sei det einaste måltidet som er nokon lunde likt alle dager....).
Dei andre måltida lager eg til 200 ml til ho, men sjelden ho drikk opp alt. Viss ho får graut eller middag så drikk ho den mengda som ikkje er laga middag eller graut av, viss dåke skjønner.... Graut av 60 ml mme, så drikk ho 140 ml... sånn omtrent iallefall....
Uansett, kvar kveld så lager eg ferdig fire flasker med 240 ml (blir ca 265 ml når det er blanda ut...) på kvar.