Hvor mye melk har dere?

BabyMama

Glad i forumet
Man må selvsagt pumpe seg for å vite - og så avhenger det jo av tid på døgnet osv. Men Marylin er nå 3 uker gammel og jeg får ut ca 75 ml på hver side på formiddagen hvis jeg pumper. Er det for lite, tro?

Det kommer vel an på om nurket ditt er fornøyd det!
Jeg aner ikke hvor mye melk jeg har... Ben drikker seg god og mett fra den ene puppen pr måltid.[:D]

Tror ikke det er lite nei[:)]

Dessuten klarer babyen å amme ut mer enn det vi klarer å pumpe ut selv - så du har nok mer enn 75 ml.

Vet ikke hva som er "normalen", det er jo barnet som styrer hvor mye vi skal produsere hvis alt går greit med ammingen.

Virker småen sulten etter du har ammet?

Nei, hun virker fornøyd nok etter ammingen, men våkner igjen etter ikke så altfor lang tid og vil ha mer. Synes det er vanskelig å vite om det da er magen som plager henne eller om hun er sulten igjen...

off er det ingen som sliter som meg.produserer alt for lite melk.har tilsammen rundt 70-80 ml på brystet etter det er pumpet...noen tips til å øke produksjonen??????????

ORIGINAL: Tina82

off er det ingen som sliter som meg.produserer alt for lite melk.har tilsammen rundt 70-80 ml på brystet etter det er pumpet...noen tips til å øke produksjonen??????????

Legg babyen til brystet ofte og la han/hun suge godt slik at melkeproduksjonen stimuleres. Nattamming er også veldig gunstig for melkeproduksjonen.

ORIGINAL: Tina82

Er det på begge bryst til sammen at du har 70-80 ml? Og når på døgnet pumpet du? Man har som regel mest melk på morgenen og minst på kvelden. I gårkveld fikk jeg f.eks. bare ut 40-50 på hvert bryst, mot 75 ml på formiddagen...  

I tillegg til å legge barnet til ofte er det viktig å drikke masse (2-3 liter pr dag, sa helsesøster til meg), sørge for nok søvn og spise regelmessig. Havreavkok leste jeg et sted kunne være med å stimulere melkeproduksjonen, men vet ikke selv.

Jeg tror jeg har motsatt problem jeg. Lekker og lekker og lekker. Går med oppsamlingskopper døgnet rundt, og tømmer dem hver time. Jada, jeg vet det egentlig er et luksusproblem, men liksevel...ganske slitsomt, men selvsagt er jeg glad vesla ihvertfall får i seg det hun skal!

ORIGINAL: BabyMama

I tillegg til å legge barnet til ofte er det viktig å drikke masse (2-3 liter pr dag, sa helsesøster til meg), sørge for nok søvn og spise regelmessig. Havreavkok leste jeg et sted kunne være med å stimulere melkeproduksjonen, men vet ikke selv.

åja, da forstår jeg! ..på sykehuset kom det inn en dame hver morgen rundt 07 og tilbydte oss en kopp med havresuppe[;)]

A-ha!! 1+1=2 Sol77[:D][:D]

Fikk samme tilbudet her...[;)]

vet ikke.
men nok til at Tuva blir god å mett ivertfall[:D][:D]

Jeg har nok melk til å dekke behovet til min lille prins. Jeg var på helsestasjonen og veide ham i dag, og han har lagt på seg 600 gram på èn uke!! Denne gangen lekker jeg ikke, og brystene er ikke fullt så sprengte lenger. Det er deilig når melkeproduksjonen har tilpasset seg behovet, og jeg slipper å føle meg som en melkeku!! Noen dager etter fødselen var brystene så fulle og vonde at jeg måtte bære dem!!

ORIGINAL: Eli24

Jeg tror jeg har motsatt problem jeg. Lekker og lekker og lekker. Går med oppsamlingskopper døgnet rundt, og tømmer dem hver time. Jada, jeg vet det egentlig er et luksusproblem, men liksevel...ganske slitsomt, men selvsagt er jeg glad vesla ihvertfall får i seg det hun skal!

Du stimulerer melke produksjonen med å gå med sånne oppsamlingskopper, de skal ikke brukes for mye dersom du har nok melk da... de kan med fordel brukes dersom man har lite og vil øke produksjonen! [:)]

Ja, hører noen sier det, men hva i all verden skal jeg bruke da? De på sykehuset sa at jeg bare måtte bruke dem, p.g.a at det var så store mengder. Har prøvd håndkle, men det går ikke lange stunden før det også er gjennomvått...
Gode råd mottas med takk!!!!!

Jeg hadde sånn spreng på sykehuset og på natta lå jeg med brystene inntullet i vatt (med håndkle i rundt). Må ha et bånd i rundt brystet igjen for å holde det på plass. Da lakk det ut en del og bedret produksjonen her ihvertfall..

Det rare er at jeg har ikke spreng, og det er ikke vondt eller ubehagelig. Det er bare det at det drypper og drypper. Synes det er ganske håpløst å være ute blandt folk, for om jeg ikke husker på å tømme koppene, renner det jo over. Lite festlig med melk over hele t skjorta når man går midt i byen [&:]

Det sies at man produserer melk i forhold til det ungen trenger... så hvis han spiser mye kommer det mye melk og hvis han spiser lite så har man melk etter behovet. Men det er ikke en regel som passer for alle det altså, bare sånn som jeg har hørt. Jeg personlig føler at jeg har nok med melk [:)]
Lykke til så mye [:)]

Back
Topp