hvor mye mat??

himmelknerten

Flørter med forumet
hei.jeg har fullammet min sønn frem til nå(han ble 9 mnd i går) tenkte jeg skulle forsøke nå å gi han annen mat, han har ikke vert interessert før. men hvor mye skal de eller bør de spise å drikke hver dag?? å hvor ofte??

Jeg aner ikke... Min jente får ikke melk i det hele tatt hun.

gutten min får grøt og vann til frokost, frukt/brødskive og mme til lunch, middag og vann, frukt, og grøt og mme til kvellds.
sia du har fullamma så trur eg du må  gå litt forsiktig frem, å bynn med litt å litt.. lykketil![:)]

I starten syntes vi det var greit å begynne med grøt blandet ut i mme/mm. Kalles vel velling, men det er egenlig bare grøtsuppe.

Vi lagde til omtrent 150 ml og gav på flaske, så det måtte være tynt nok til å komme ut av tuten.

Dette gav jeg omtrent 3 ganger i døgnet. Lillemann likte ny mat godt, så da fortsatte vi med tykkere grøt i ulike smaker, frukt (banan self) og gjerne sviske/blåbærglass (er å få kjøpt i Sverige).

Jeg ville begynt med grøttilvenning på morgenen, øke porjsonene gradvis. Så grøt på kveld, og deretter middag når kveldsgrøten er etablert, og så mellommåltid etterhvert. Frukt og kavring kan du også gi han innimellom for å lære han ulike smaker og konsistenser.

Jeg ammer fortsatt før vi står opp, etter frokost, etter lunsj, etter middag, etter kvelds  og før hun legger seg. I tillegg til dette drikker hun ca 2-3 flasker vann i løpet av dagen.

Back
Topp