hvor mye la dere på dere i forrige/de andre svangerskapene

goodASmama

Forelsket i forumet
det lurer jeg på. Vi er forskjellige og kroppene våre reagerer ulikt så noen går om 5 kg andre 40.
Hvordan var det med dere?

1 la jeg på meg; 16 mener jeg
2 la jeg på meg ; 13 kg

å begge gangene har jeg gått ned vekta pluss 2-3 kg ekstra! så jeg føler jo jeg har  vært heldig. Å unner ikke de som legger på seg 30kg, det er noe å slite med ekstra. Man blir ganske mye mer sliten i svangerskapet da viljeg tro..

off, la på meg 20 kg forrige svangerskap.... Sliter enda med ekstra kilo.... Å det er vel det eg stresser mest med i forhold til dette svangerskapet.... Men men, gaven på slutten er jo verdt det:)

ksf skrev:
off, la på meg 20 kg forrige svangerskap.... Sliter enda med ekstra kilo.... Å det er vel det eg stresser mest med i forhold til dette svangerskapet.... Men men, gaven på slutten er jo verdt det:)

Prøvde å finne en liker knapp, men det var jo ikke bare bare;)

1. gang : 2 kilo, først 10 ned pga hyperemesis, etter det 12 opp igjen.
2. gang : 12 kilo tror jeg, også hyperemesis, men begynte tidlig nok med medisiner.

nå håper jeg å ike gå opp mer en 12, fordi jeg sliter med overvekt allerede... :(
Men hvis jeg kan holde spiren denne gang og få en sunt baby og må opp 20 kilo gjør jeg det gjerne :)

Gikk fra 48 kg til 58 kg....og gikk ned til 40 kg etter fødselen......kjiiipt!
Men har gått opp til 44 kg igjen nå!
Så er glad eg er gravid igjen og kan bli tjukkebollefeita snart :D :D
Aaaaltfor tynn, men uansett hva eg har spist og hvor mye så har eg stått og vippet fra 40 til 42 kg!

Jeg la på meg 23 kg med første, og dem forsvant ikke etter fødselen :(
Så nå veier jeg aaaltfor mye, og satser hardt på at jeg ikke legger på meg så veldig mye det svangerskapet her...

16kg, sitter igjen med 6kg mer nå enn før gravid vekten.

hadde ekstrem bekkenløsning

La på meg 30 kg jeg.. Fra 60 til 90. 50% av min egen kroppsvekt kjentes godt kan du si! De første 20 kiloene raste av etter fødsel, men de 10 siste har jeg måtte jobbet for selv. Nettopp kommet ned til 60 igjen, så ble jeg gravid med nr to  Håper det ikke blir riktig så ille denne gangen!

Jeg la på meg 24 kg med nr 1. Da han var 4 mnd var hadde jeg tatt av 28 kg :) Med nr to la jeg på meg 20 kg ca og ble kvitt de også. Jeg håper jeg ikke legger på meg så mye denne gang. Ser ikke når jeg skal få tid å trene med tre barn..

LilleGutten/Spire2011 skrev:
Aaaaltfor tynn, men uansett hva eg har spist og hvor mye så har eg stått og vippet fra 40 til 42 kg!

Oi d var lite ja...:/ hvor høy er du?? Er bare en sniker enda, håper å følge me på mars gruppa, men sist gikk jeg opp fra 46-48kg til 66kg på d tyngste, så sleit jeg av en del til 46 kg på kort tid, men plutselig når jeg begynte i jobb raste d bare ned.. Gikk ned til 42.9kg og derfra så begynte jeg å spise så mye som mulig og sånn, nå noen mnd seinere er jeg endelig oppe i 45 kg..:) ikke jobba på 1 1/2 mnd da, så får se når jeg starter jobben igjen...:s Får håpe noen av kg ene sitter igjen på deg etter denna runden da!:)

ksf skrev:
drømmenom3 gjorde du noe anderledes med nr 2? Vil virkelig ikke bli like stor denne gangen!!

Jeg gikk tur hver dag, så var jeg mye mer aktiv sånn generelt for jeg hadde jo da en gutt på 1,5 å løpe etter i tillegg

HÅÅÅÅÅPER at jeg ikke legger på meg noe spesielt i dette svangerskapet heller. Sliter ennå med kiloene jeg fikk på meg i første svangerskap

Jeg la på meg 30 kg. Fra 50 - 80kg...
Har enda en god del som skulle vært av. Mangler 18 kg for å nå vekta jeg hadde før sist svangerskap. Så jeg håååper at jeg ikke legger på meg like mye denne gangen som sist. Men skal ta noen forhåndsregeler denne gangen. Prøve å ikke spise så mye sjokolade som jeg gjorde sist. Og ikke minst trene igjennom hele svangerskapet :)
Men om jeg legger på meg en hel haug denne gangen også, så er det jo verdt det :D

Jeg la på meg 24 kg forrlige gang. Har fortsatt 4 kg igjen, de sitter jammen godt de siste kiloene. Håper jeg ikke går opp like mye neste gang, men blir det sånn så blir det sånn.

Ja var sykmeldt noen uker eg også pga undervekt! Eg er 162 høy! Har samme problem som meg du da! Håper også at litt av vekten er igjen dette svangerskapet :D

Mamma88mai10 skrev:

LilleGutten/Spire2011 skrev:

Oi d var lite ja...:/ hvor høy er du?? Er bare en sniker enda, håper å følge me på mars gruppa, men sist gikk jeg opp fra 46-48kg til 66kg på d tyngste, så sleit jeg av en del til 46 kg på kort tid, men plutselig når jeg begynte i jobb raste d bare ned.. Gikk ned til 42.9kg og derfra så begynte jeg å spise så mye som mulig og sånn, nå noen mnd seinere er jeg endelig oppe i 45 kg..:) ikke jobba på 1 1/2 mnd da, så får se når jeg starter jobben igjen...:s Får håpe noen av kg ene sitter igjen på deg etter denna runden da!:)

Først gikk eg ned fra 47-40 kilo på 2 uker fordi eg spydde sån( ble selvfølgelig innlagt ) Så fra 4 månede til termin gikk eg opp til 55 kilo
Spørs hva det blir denne gang. veier 55 no ..

Back
Topp