Hvor mye kostet ditt bryllup?

Venterpånr.2

Forelsket i forumet
*MIA*
jeg har begynt å planlegge litt til bryllupet vårt, ah så mye som skal ordnes å planlegges! Og er litt nysgjerrig på hva bryllupet til dere andre kostet? har ikke regnet på hva det vil koste enda, og om vi skal invitere hele familien kan det bli dyrt, så vurderer å bare ta de nærmeste. Hva gjorde dere? :)

Bryllupet vårt kostet vel ca. 70-75 00 kr tror jeg! Vi tok utgiftene litt løpende så har ikke eksakt sum. Vi inviterte nær familie og forlovere m/følge i middagen og så venner på kaffe og kaker :)

Gjestelisten ble på 100 stk, vi har begge store familier og mange tanter og onkler, og selv om jeg droppet alle søskenbarna utenom ett (med partner), og vi bare har invitert noen få venner, så ble vi nødt til å bli så mange på lista. Vi venter fremdeles på svar fra alle, men regner med vi blir 60-70 stk til slutt.

Målet er å få det så billig som mulig, uten at gjestene må servere i bryllupet. Håper på noe sånt som 20-30 000 totalt.
Nå blir det rimeligere enn det høres ut av gjestelisten fordi vi skal ha festen på et ungdomshus, og betaler bare 3000 kr i leie, og maten skal enten lages selv eller bestilles som buffet for litt over 100 kr per porsjon. Kjolen kostet 4000. Vi dropper alt av blomster, jeg lager bukett og brystbuketter selv, og skal pynte med bare kongler og granbar, stearinlys og lyslenker i lokalet. Dropper dyr frisørtime og bryllupskake.

Skal følge med på denne tråden, jeg begynte å snuse på vinterbryllup i 2015 men nå kom det baby til oss. Drømmen er i 2016/2017 :)

Last edited:
Prisen kommer jo an på hva man vil ha! Vi ville ha 3 retters middag, bryllupskake, jeg kjøpte drømmekjolen min til 11000 kr (men kjoler kan man jo få kjøpt billigere), jeg hadde time hos frisør til å ordne både hår og sminke for meg og forloveren min bryllupsdagen, vi leide fotograf (vart ikke så dyrt da vi kjente han), og vi bestilte brudebukett, brudepikebuketter og blomster til lokalene av en blomsterdekoratør :) Dagen ble i våre øyne perfekt :D
Men som sagt, alt kommer jo an på hvordan man vil gjøre det :)

Og forresten... Må man søke om å gifte seg? Syns jeg har hørt noe om det før, eller er det bare jeg som er på bærtur nå ?:p

Betalte 30 000 kr totalt. 33 stk i bryllup. Men foreldre hjalp utenom med spelemann, mat, kaker og litt alkohol :)

Og forresten... Må man søke om å gifte seg? Syns jeg har hørt noe om det før, eller er det bare jeg som er på bærtur nå ?:p
Måtte sende inn noe papirer hvertfall. Med forloverne og det. Tror vi fikk de på kirkekontoret da.

Vi giftet oss i Kroatia. Bare papirarbeidet kostet nesten 30.000,- Med alt (kjole m/tilbehør, dress m/tilbehør, kake, pynt, blomster og alkohol og drikke til festen. Svigerfar overrasket oss og betalte selve bryllupsmiddagen med drikke)kom det på rundt 100.000,-
Mye penger, men gud så verdt det! :)

Uff, altfor mye! Tror vi endte på ca 170.000 med alt. 100 gjester.
Men vi hadde utsatt det noen år for ikke måtte spare på altfor mye.

Vi hadde 2 dagers bryllup på en herregård i Sverige. Alt inkl. Ble på ca 40 000 og vi var 25-30 personer bare. Kjole fikk jeg til 500 (førpris 8000 kr), hadde fotograf, frisørtime osv.

Rundt 60 000 vil jeg tro :) Hadde 40 gjester, leide lokale/mat/pynting på Losby Gods, kaffe/kake etter maten med de samme menneskene og ikke noe fest :)

80 000 ca

Giftet oss i all hemmelighet (bare forloverne som visste det) så kostet vel ikke mer enn frimerker for å sende inn skjemaene på forhånd + ringene Hadde ikke fest heller pga at ungene er så små.

Vi giftet oss på tinghuset her i januar.
Vigselsesseremoni i Alanya på ferie med familie i august. Med fest og moro.

Brudekjole på ebay :500kr
Slør på ebay: 30 kr
Sko: 300 (skulle bruke dem til mer)
Div små ting..

Bukse og skjorte til mannen..

Musserende etter vigsel. Bryllupmiddag 3 rettens middag og kake og alkohol i et viss tidsrom. Bruk av restauranten hele ettermiddagen og kveld. Pynting. Alt!
Middag til ca 12 stk. Fotograf til vigsel og bryllupsfoto og alt på cd til oss.: ca 4-5000kr

Ca. 4000 til vigsel av sjømannskirken i Alanya.

Vanvittig bra hotell, som fikset alt. Grand okan.

Back
Topp