Jeg fikk også høre sist at det ikke var noe vits med mye klær i de minste størrelsene, for ungen bare vokser ut av det med en gang. Nå var min gutt veldig liten da, rett under 3 kg, så det har jo selvfølgelig mye å si, men jeg savnet iallfall flere klær i minste størrelsen sist. Men da kjøpte jeg ingenting i str 50 eller 56, fikk bare låne to bodyer fra søsteren min i str 56, og tenkte det skulle holde de første par ukene.. Det var feil ja
Så denne gangen har jeg kjøpt inn 4 bodyer i str 50, og 3 i 56. Har også kjøpt to strømpebukser i str 50 og to i 56, mener jeg. Får se om jeg handler mer etterhvert. Et par pysjer i minste størrelsen hadde vært kjekt
Sist brukte vi de to i 56 også bodyer i str 62 fra starten, men begge størrelsene var jo egentlig for store, så håper det blir bra med str 50 nå. Får vel sikkert en skikkelig plugg denne gangen da, så får vi ikke brukt noe av det jeg har kjøpt
Unger er nå veldig forskjellige, men min gutt gulpa omtrent ingenting, og ikke var det så mye bleielekkasjer heller, så vi trengte ikke bytte body flere ganger om dagen. Jeg kan vel ikke påstå at det aldri skjedde, men det var sjeldent. Men det varierer veldig. Ei jeg var på barselgruppe med måtte bytte klær på babyen sin tre-fire ganger bare underveis i første barselmøte på helsestasjon, pga bleielekkasjer
Så ja, det er vanskelig å være helt forberedt, tenker jeg. Man kan trenge mye klær og man kan komme til å trenge lite. Også vet man ikke hvilken størrelse ungen kommer til å være når den kommer, eller hvor fort ungen vokser. Så det kommer vel litt an på hva man helst vil unngå; om man vil kjøpe inn en god del klær for å unngå å måtte dra og handle inn mer fordi ungen gulper mye, eller kjøpe inn en litt mindre mengde klær for å slippe å bruke for mye penger på klær som ikke blir brukt fordi ungen ikke trenger så mange skift
Ut ifra lista over ting jeg har kjøpt, så er det kanskje ikke så vanskelig å skjønne at jeg går for det siste
Skjønner det ikke er like lett for dere å bare dra og handle inn mer klær når det er to timer til butikken, men det går kanskje å bestille på nett og få det hjem med posten f.eks?