Hvor mye klær pr størrelse?

Husker i starten syntes jeg klærene varte lenge før de trengte vask. Hadde sett dor meg å skifte flere ganger daglig men når baby ikke gulpet, siklet eller fikk mye bleie uhell varte klærene jammen meg lenge. Og ble vasket rene
 
Vår førstemann gulpet ikke og vi hadde få bleieuhell, så vi trengte ikke så mange skift. Fikk en tørketrommel for et års tid siden, og nå som poden er blitt over tre år ser vi at vi av og til trenger den for plutselig er alle klærne hans skitten etter heftige omganger ute i barnehagen. Men den er sjeldent i bruk faktisk, og hadde ikke trengt den de første årene.

Når det gjelder hvor mye klær, så kjøp heller inn litt etter hvert når du ser behovet. De vokser så fort ut av klærne, og det var enkelte størrelser vi omtrent hoppet over!
 
Første mi var skikkeleg gulpebaby, hadde stort sett 3 skift kvar dag i starten. Vi hadde kjøpt lite før frøkna vart fødd, men pappan måtte på handel før vi reiste heim frå sjukehuset. Ho er fødd i juli, så vi brukte stort sett bomullsbody og strømpebukse. I str 50 trur eg vi hadde ca 10 bodyer og 5 strømpebukser. Vaskemaskin og tørketrommel var flittig i bruk.

Vi har brukt mykje siklesmikker, og er veldig nøgd med smikkene frå Pippi. Dei har membran inni så dei blir ikkje så fort blaute tvers gjennom.Dei tar unna for ein del klesskift, det er lettere å berre skifte smikke enn heile bodyen.
 
Back
Topp