Hvor mye klær i hver str?

Azalea

Flørter med forumet
Hei!

Hvor mye klær har dere i hver str? Noen som har oversikt? Venter min første så er usikker på hvor mye som trengs. emoticon Og har dere bukser og gensere nå om sommeren? 

Har ikke hentet frem klærne fra storebror enda men tror ca 4-5 bodyer str 50 og litt flere i 56 bør være nok. 4-5 sparkebukser/bomull/velur bukser, 2-3 strømpebukser, noen sokker og en strikkejakke eller to så har du nok det viktigste. Ja og så en bomullslue siden det er sommer. Pysjer kjøpte jeg bare i 56&62, gjør jo ingenting om de er litt store i begynnelsen.
62 ville jeg ventet litt med å kjøpe, en får ofte en del 62 i gaver og så er nå ikke butikkene stengt etter fødsel så er kjapt gjort å supplere litt om en ser at en trenger mer

Har nettopp hatt en liten opptelling for å se om det er noe vi trenger! Omtrent alt er fra storesøster som også er sommerbarn. Mye av det ble ikke brukt siden det var så varmt den første tiden. Hun lå stort sett i bleia! Vi brukte de kortermede bodyene mest og kjolesettene litt bare for å få brukt dem;-)

Str. 50
5 x kortermet body
2 x langermet body
2 x kjolesett
2 x pysj
4 x joggebukser
2 x bomullsjakker
2 x solhatt
2 x sokker

Str. 56
6 x kortermet body/sparkedress
2 x langermet body
4 x kjolesett
3 x pysj
6 x joggebukser/sparkebukser
2 x bomullsjakker
4 x solhatt/bomullsluer
2 x gensere
3 x sokker

Hei, listen over her er ikke dum :)
Ville hatt litt i str. 50 men mest i 56. Og det er greit å ha tilgang til jakker og bukser og luer selv på sommeren. Her i Norge er det jo ikke alltid varmt uansett :) Og de minste har vanskelig for å regulere kroppsvarmen godt nok selv. Kjenn etter om de er varme/kalde på brystet/oppe på ryggen.

Hva ville dere evt ha kjøpt mer av? Tusen takk for svar alle sammen, setter pris på at dere hjelper en uvitende førstegangsfødene. ;) 

Detter er det vi har til nå i 50/56 :

50:
5 x Body m arm
3 x body m kort arm
4 x nattdrakt
1 x bukse
0 x genser
1 x heldrakt

3 x strømpebukse 50/56 + 2-3 bomullsluer

56:

7 x body m arm
3 x body m kort arm
1 x nattdrakt
4 x bukse
0 x genser
2 x body i merinoull/sommerull
1 x bukse i merinoull/sommerull

Ville kjøpt en liten strikkejakke og noen bomullsluer, kan være kaldt på sommeren i Norge :-) Ellers ville jeg ventet til ungen kom ut med å kjøpe mer, stor sannsynlighet for at du ikke får brukt 50-plaggene noe særlig, og det meste i 56 kan som regel brukes ganske tidlig om en bare ruller opp ermer eller bein litt ;-)

bet_ skrev:
Ville kjøpt en liten strikkejakke og noen bomullsluer, kan være kaldt på sommeren i Norge :-) Ellers ville jeg ventet til ungen kom ut med å kjøpe mer, stor sannsynlighet for at du ikke får brukt 50-plaggene noe særlig, og det meste i 56 kan som regel brukes ganske tidlig om en bare ruller opp ermer eller bein litt ;-)

Glemte å skrive opp luer, vi har kjøpt 2-3 stk om jeg ikke husker feil. :) 

Fikk ikke brukt alt sist så tror vi venter med flere innkjøp.. kanskje noen flere bodyer.. de gulper jo en del! ;-)

Da snuppa mi kom til verden, som var i Juli sist også, Så lå hun for det meste i bleia på dagen fordi hun var veldig varm av seg også var det veldig varmt ute. Men brukte str. 50 ganske lenge, enda hun var 49 cm lang ved fødsel :)

Back
Topp