Hvor mye klær har du i de minste størrelsene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Foreløpig 5 body, to bukser, tre par strømpebukser og et par tre sokker i 50.
5 body, 5 bukser, to par strømpebukser, cardigan og et par sokker og luer i 56 ;) om det blir for lite får jeg heller gå til innkjøp av mer!

Erfaring fra sist jeg fikk barn: Har man stor familie/venner så man får så mye, at man ikke rekker å bruke alt. Og så får man noen favoritt-plagg du bruker ofte . Datteren min vokste i rykk og napp. Hun var lenge i str 50, før hun hoppet til 62. 56-tøyet fikk jeg nesten ikke brukt en gang. Samme med str 68, 92 og 104, som hun også plutselig raste forbi i vekst. Så ikke ta av lappene på det du får/kjøper av nytt tøy i de større størrelsene. Det er mitt råd.

Et råd til: plagg med hette er helt ubrukelig på babyer. Det samme gjelder en del luer som ikke sitter skikkelig inntil og/eller ikke har snøring.

Har mer enn nok i str 50,56 og 62. Mye igjen fra når storebror var baby, og har jo kjøpt litt i tillegg ;) Nå er det kjøpestopp i de minste str, vet han kommer til å vokse fort ut av dem.

8 bodyer, 9 bukser, 5 sparke bukser, 3 pr strømpe bukser, 7 pr sokker, 2 pysjer og 3 luer og hente sett

Jenta vår er ingen gulpebaby, så klærne blir ikke skitne jo mindre det kommer bæsj eller melk på dem. Selv om jeg hadde rundt 10 bodyer i både str 56 og 62, var det bare rundt 4-5 stykk jeg brukte. De ble brukt så kort tid at mange av klærne er bare vasket en gang etter at de ble kjøpt. Nå i str 68 har jeg 12 bodyer, 6 bukser og 4 gensere, 3 strømpebukser og 2-3 pysjer. Holder leeenge! Har funnet ut at for oss er det best å kjøpe kun det nødvendige som vi trenger, og trenger vi noe mer, så kjøper vi det fortløpende. Hvis jeg kjøper masse klær på forhånd, så ligger masse ubrukt.

Har ikke kjøpt noe særlig enda men har masse etter storebror og arver masse etter søskenbarnet hennes. Kommer nok til å kjøpe noen få plagg i de minste str men ikke mye da jeg erfaringsmessig fra sist fikk brukt veldig lite på storebror da han vokste veldig fort:). Det er også enkelte str barna hopper rett over så greit å vente å se litt hva man trenger.

Har ikke kjøpt noe i str 50. Satser på at 56 er greit i starten. Har kjøpt litt i 56 ellers arvet endel. Pleier å å mye i gave og så ikke vits i å kjøpe fir mye, man rekker ikke å bruke alt..

Plutselig redd for å ha for lite i 56 men har fått store babyer så tror ikke det blir lenge brukt. Får heller shoppe om det trengs mer

Har for mye klær men har fått masse, så har ikke helt klart å styre det!

Vi har egentlig litt lite tror jeg. I 50 har vi bare 2-4 bodyer (har pakka ned, så husker ikke helt), 2-4 strømpebukser og en bukse og jakke. I 56 har vi vel 6-7 bodyer, noen bukser med fot, et par jakke/bukse sett, to pysjer, to heldresser i tynn ull og et body/strømpebukse sett i tynn ull. Også har vi noen luer og sokkepar.

Fant uansett ut at vi bare må se an størrelse på babyen før vi kjøper mer. Har et startkit liksom:)

Jeg hadde nesten bare 56 sist, og ut kommer jente på 47 cm.... Så vi måtte handle inn i både 46/prematur og 50... Og så da hun for alvor begynte å spise hoppet hun fra str 50 til 62. Glad jeg ikke hadde tatt av lappen på alt og vasket det. Fikk byttet en del, da. Så mitt tips er å ikke ta av lappen på alt dere har kjøpt inn....:) i etterpåklokskapens navn;)

Last edited:
Vi har en haug med bodyer i 50, 56 og 64, men ellers er det manko føler jeg. :p Men vi får kjøpe mer når behovet kommer. :)

Back
Topp