Hvor mye kalorier trenger vi?

Vifsla

Elsker forumet
Vekta har økt drastisk siste seks ukene :o har gått opp 12 kg allerede, og mesteparten nå siste ukene :o og vet jeg har spist altfor usunt. Så hvor mye kalorier trenger man som gravid? Vil jo ikke slanke meg, men unngå å bli unødvendig stor om dere forstår... Det er jo ikke bra det heller mtp på blodtrykk og diabetes. Jeg tenkte at med et sunt kosthold burde vel ca 2000 kcal være passelig? Håper inderlig jeg ikke høres sånn slanke-ego ut her altså :p for er ikke det som er meningen.

Vanskelig å si hva du trenger kalorimessig hver dag uten å vite vekt og høyde (basalbehov) og aktivitetsnivået ditt! Det sies at ca 300 kalorier ekstra hver dag er mer enn nok, og det tilsvarer ikke mer enn to små skiver med noe lett pålegg eller noe i den duren :)

Kommer fryktelig Ann på aktivitetsnivået ditt :) men har du en normal hverdag uten trening ville jeg sagt 200-2500 ja :)

Veldig vanskelig å kalkuler dagsbehov for nånn man ikke kjenn:) f.eks e ligg normalt sett på ca 1800 for å hold vekta når e trene styrke 3 daga i uka og et par kardioøkte! Da hold vekta se stabil(øke sakte men sikkert muskelandel og senke gradvis fettprosent)
E veldig induviduelt kor my man treng! Men syns å ha lest at det ekstra du ska spis daglig tilsvare ca 300-400 kcal når du e gravid:) du selv kjenn kroppen din best, så et bare sunt og regelmessig og lytt te kroppens signala:) naturlig at du vil treng ekstra de dagan du e i my aktivitet, derfor e det greit å ikke ha nå fast plan i utgangspunktet syns no e:))

Eg har problem med å komme over 12-1300 kcal for dag, og har likevel gått opp masse :(

Tusen takk for svar :) siden jeg er i lite aktivitet for tiden tror jeg det holder med ca 2000-2200 :) la inn alt jeg spiste på en kalorikalkulator... Og da var jeg god og mett :p men dette var jo sunn mat... Har jo før spist som en hest og absolutt det jeg vil, men holdt meg slank :P fant blant annet ut at en bigmac meny var 1700 kcal! :o er ikke der ofte, men har aldri tenkt på hva mat har av kalorier... Føler meg jo også bedre når jeg har sunt kosthold.

Back
Topp