Hvor mye kaffe drikker du?

Ejliz

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberfruene 2018
Junilykke 2022
Det gjelder vel særlig de som drakk kaffe før graviditeten også. ;) Rett etter positiv test hadde jeg ikke lyst på kaffe, men drakk en halv kopp om morgenen for å våkne og slippe hodeverk. Nå drikker jeg en halv kopp om morgenen, og en halv kopp etter jobb. Synes det er rart at kaffenedtrappingen har gått så smertefritt!

Hvor mye kaffe drikker du? Har du fortsatt lyst på kaffe?

Last edited:
Drikker alt for mye[emoji85] De andre graviditetene har jeg mistet lysten på kaffe, men det har ikke skjedd enda.. Prøver å holde meg til 2 kopper hver dag, noen ganger hender det at den tredje følger med[emoji849]

Drikker alt for mye[emoji85] De andre graviditetene har jeg mistet lysten på kaffe, men det har ikke skjedd enda.. Prøver å holde meg til 2 kopper hver dag, noen ganger hender det at den tredje følger med[emoji849]

Liker du te? Kan du velge te når du vil ha kaffekopp nummer tre? :) Eller koffeinfri kaffe?

Har fått helt avsmak på kaffe, så det har jeg ikke drukket etter jeg ble gravid :)

Jeg har kutta det helt ut[emoji5][emoji5]

Jeg drakk veldig mye kaffe før. Men nå har jeg sluttet. Drikker te i stede, uten koffein.

Drikker ikke kaffe, men drakk 2-4 små bokser med energidrikk i løpet uka før, for å holde koken på jobb! Nå prøver jeg å unngå det. Drikker litt cola av og til. Tenker at så lenge jeg er godt innenfor anbefalt dose så er det greit!

Ingenting. Helt avsmak

Drikker 1-2 kopper kaffe daglig på jobb. Vi har gått til innkjøp av koffeinfrie kaffebønner til maskinen hjemme, og den smaker overraskende godt, så det går bra :)
Er kvalm idag, så det frister ikke med kaffe... Så får se hvordan det blir fremover. Har gått til innkjøp av flere forskjellige Pukka-teer, og de er vel mer eller mindre uten koffein tror jeg?

Drikker ikke kaffe hver dag, men syntes det er godt av og til.. kan gjerne drikke 1-2 kopper på besøk el typisk kaffelatte på kafé.. [emoji477]️

Drikker 1-2 kopper kaffe daglig på jobb. Vi har gått til innkjøp av koffeinfrie kaffebønner til maskinen hjemme, og den smaker overraskende godt, så det går bra :)
Er kvalm idag, så det frister ikke med kaffe... Så får se hvordan det blir fremover. Har gått til innkjøp av flere forskjellige Pukka-teer, og de er vel mer eller mindre uten koffein tror jeg?

Pukka-te er kjempegodt! Og uten koffein, ja :D

Syns det smakte skikkelig dårlig i et par dager, men nå er det helt OK. Drikker 1-2 kopper om dagen hvis jeg føler for det [emoji4] og koffeinfri te på kvelden [emoji1360]

Høres ut som meg[emoji87][emoji85] Mistet lysten med de tre andre. Det har jeg ikke gjort enda denne gang. Så det blir en kaffe før jeg reiser på jobb, og et sånt Bodumkrus på jobb[emoji85]
Er ikke mer enn 5+3, så hvis kvalmen kommer snikende som den har gjort før etter uke 6 regner jeg med det stopper seg selv[emoji6]

er ikke så glad i kaffe egentlig, men har siste tiden blitt veldig glad i kaffe mocha fra nescafe :P Så blir en kopp i bilen på vei til bhg og en på formiddagen under studiene :P

Drikker ca to kopper for dag.. visst jeg får lyst på mer prøver jeg å drikke te i stede [emoji16]

På jobb drikker jeg egentlig litt for mye, 2-3 kopper. Drikker sjelden når jeg har fri.

Jeg drikker en halv kopp på morgenen, og tar en halv/hel kopp te til kvelds ofte. Jeg skulle gjerne drukket mer te, men aner ikke hvor mye som er i teen vi har, så jeg prøver å gjøre et konservativt estimat for å holde meg innen anbefalt inntak. Har ikke vært fristet til å ta mer enn det, men mulig jeg kjøper koffeinfri kaffe/te etter hvert, før svangerskapet drakk jeg 1-2 kopper kaffe og 1-3 kopper te hver dag.

Back
Topp