Hvor mye igjen av puregon?

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Etter kontrollen i går justerte jeg opp dosen fra 150 til 200 og sammen med sykepleieren så fant vi ut at jeg hadde nok til to doser hvis jeg tok med den ekstra 100 dosen som er i hver ampulle. (Hadde 300 igjen + 200 ekstra)

Så jeg har to ampuller med litt i igjen i hver nå, trodde jeg måtte bruke to forskjellige til dosen i dag siden jeg har tatt noen prøver for å sjekke at vesken kom ut, men det gikk å sette 200 uten problem på den jeg hadde igjen 100 + 100 (ekstra) i så det er kanskje litt mer en 100 ekstra i hver?

Hvordan sjekker man hvor mye som er igjen egentlig? Leste bruksanvisningen, men skjønte det ikke helt :p også ble jeg litt i tvil om jeg fikk i meg alt nå, men når den ikke stoppet opp så ble det vel riktig og den jeg brukte er fortsatt ikke tom. Så det er vel igjen ca 100 nå da, men det er jo litt igjen i den andre også.

Edit: til deg som lurer på det samme så stilte jeg inn dosen min og pennen stoppet når ampullen var tom. Gikk ikke å trykke den inn, men det står hvor mye du trenger videre. Så da byttet jeg nål og ampulle 3 ganger og på de to nederste var det faktisk 150 til sammen. Har ikke sprøyteskrekk så gikk fint å stikke tre ganger og da fikk jeg brukt opp restene(som faktisk var en del) :)

IMG_3967.JPG

Last edited:
Back
Topp