Hvor mye husarbeid gjør du i forhold til partneren din?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
Han er husfar her, jeg må innrømme at jeg er den "late" :bored: Jeg lager middag og støvsuger og vasker bad, han er ekstremt huslig og vasker både gulv, klær, biler og skifter på seng og diverse :-)

Veldig varrierende, men vil si at i gjennomsnitt gjør vi like mye :-)

Han gjør sikkert 95%

Til vanlig er vi helt likestilte... nå for tiden er det han som gjør alt.

Akkurat nå gjør han avsolut alt - og jeg ingenting... Vanligvis deler vi på det meste - han vasker faktisk mest klær, og tar ofte oppvaskmaskina. Ellers vasker jeg mest, og støvsuger også oftest. Kjøkkenet liker han å rydde, så jeg lager mat, og han rydder ;)

Må bare skryte av min kjære - han er supermann og en fantastisk pappa attpåtil ❤️

Til vanlig så gjør vi stort sett like mye... Når for tiden gjør han mer. Han er utrolig flink <3 en super pappa og mann <3

Jeg gjør mindre enn han... :P

Han lager middag, jeg gjør det meste ellers. Men gjør ikke så mye for tiden jeg heller, så bra det er finvær så vi kan være mye ute

Vanligvis gjør jeg det meste fordi jeg vil ha det på min måte :p men dersom jeg spørre om han kan gjøre noe gjør han det alltid :) har blitt litt mer på han i det siste :)

Jeg gjør kanskje litt mer av husarbeidet, men det er ganske så jevnt fordelt bortsett fra at jeg står mest for innkjøp og matlaging. Det skulle bare mangle siden mannen holder bil, kjører oss rundt omkring og ellers bidrar med husholdets hovedinntekt. Han tar seg av plantestell siden han har så grønne fingre ( fikk frem en hel haug med deilige cherrytomater her i vinduet som vi har spist i 3 mnd) og jeg tar meg litt mer av oppvask. Den ukentlige husvasken gjør vi sammen og er dermed helt likt fordelt.
Jeg er kjempefornøyd med arbeidsfordelingen og samarbeidet rundt oppgaver i hjemmet. Vi greier fint å endre på noe dersom vi blir lei eller den ene trenger litt mer fri et tidspunkt. Dette er utrolig viktig i forholdet synes jeg, og er en av grunnene til at jeg tror på et varig forhold når det også kommer barn inn i bildet. Selvfølgelig er det noen andre viktige kriterier for et godt forhold som like kjerneverdier, felles interesser, kommunikasjonsevne, tiltakslyst og en generell positiv livsinnstilling, men hvis samarbeidet i hjemmet er dårlig blir det vanskelig å lage familie syns jeg da.

Her i huset står nok jeg for det meste av husarbeidet, men det er fordi jeg er perfeksjonist og må ha det på min måte. Men mannen jobber mye på huset vi holder på å restaurere da.

Per dags dato gjør han mest. Mye fordi han har pappaperm, og litt fordi jeg jobber fullt og er mye sliten og trøtt om dagen. Har ikke overskudd til jobb, hus og barn. Prioriterer å bruke kreftene jeg har på barn og jobb. Så får huset se ut som det vil :-)

Last edited:
Han gjør alt ute + rydder etter middag, jeg gjør resten inne. Klesvask deles på

Tipper fordelingen er ca 50/50 selvom arbeidsoppgavene er litt ulike :) fungerer godt for begge parter i det minste, det er kanskje det viktigste?

Her gjør nok jeg mest desverre. Er ikke flink nok til å. Stpå på mitt å kreve at han også skal gjøre .. Men det blir jo lett slik når jeg er hjemme for tiden

Back
Topp