Jeg gjør kanskje litt mer av husarbeidet, men det er ganske så jevnt fordelt bortsett fra at jeg står mest for innkjøp og matlaging. Det skulle bare mangle siden mannen holder bil, kjører oss rundt omkring og ellers bidrar med husholdets hovedinntekt. Han tar seg av plantestell siden han har så grønne fingre ( fikk frem en hel haug med deilige cherrytomater her i vinduet som vi har spist i 3 mnd) og jeg tar meg litt mer av oppvask. Den ukentlige husvasken gjør vi sammen og er dermed helt likt fordelt.
Jeg er kjempefornøyd med arbeidsfordelingen og samarbeidet rundt oppgaver i hjemmet. Vi greier fint å endre på noe dersom vi blir lei eller den ene trenger litt mer fri et tidspunkt. Dette er utrolig viktig i forholdet synes jeg, og er en av grunnene til at jeg tror på et varig forhold når det også kommer barn inn i bildet. Selvfølgelig er det noen andre viktige kriterier for et godt forhold som like kjerneverdier, felles interesser, kommunikasjonsevne, tiltakslyst og en generell positiv livsinnstilling, men hvis samarbeidet i hjemmet er dårlig blir det vanskelig å lage familie syns jeg da.