Hvor mye husarbeid gjør du i forhold til partneren din?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
Her gjør jeg det meste selv. Mannen tørr ikke gjøre stort, da hormonsteret (meg) har kjeftet ham huden full et par ganger pga små "filleting". Som å vaske ull med vaskepulver, sette inn forfra i oppvaskmaskinen, flytte rotet rundt i stede for å faktisk rydde det bort osv. Angrer litt nå, for det er slitsomt å gjøre alt selv i lengden! :p
På en annen side er det vondt å stikke/skjære seg på kniv fordi den står foran i beholderen, når den heller kan stå bak. Det er også kjedelig med ødelagt ullundertøy til flere hundre kroner fordi det er vasket feil.. :o
 
Det spørs litt hva man definerer som husarbeid... Hvis vi ser på hvor mye tid vi bruker på det som må gjøres, så står vi ganske likt. Med baby, toåring, hund, to katter, hus under oppussing, to biler som trenger en del kjærlighet og ellers vanlig husarbeid som skal ordnes med, så står vi på fra morgen til kveld begge to. Hvis vi skulle begynt å fordele arbeidsoppgaver, så ville det fort blitt urettferdig den ene eller andre veien. Han tar f.eks. med hunden på en god kveldstur hver kveld, noe hunden trenger, så jeg kan ikke forlange at han også f.eks. støvsuger akkurat da, akkurat som at jeg bruker mye tid på amming og byssing om dagen og ikke kan ta klesvasken akkurat da. Slapper vi av, så gjør vi det gjerne sammen, sånn den siste timen før leggetid eller noe. Det føles veldig rettferdig. :)
 
Jeg gjør alt stortsett. Vasking, støvsuging, klesvask,tar meg av ungene, lager middag, handler, oppvask. det aller meste. Han hjelper til, men stortsett er det mitt ansvar.
 
i det siste har han gjort mye mer enn meg i huset, pga babyen. han lager mat, lufter hund, støvsuger og vasker, jeg tar stort sett klærne. men nå er han tilbake på jobb etter ferien og baby henger litt mindre fast i puppen, så da får jeg hjulpet til litt mer. jeg har en flink og hjelpsom mann!
 
Husarbeid inne er det jeg som står for 98% av. Han klipper gress, skifter dekk, og er oftest den som vasker bilene.
 
Jeg gjør det meste, mens han gjør andre ting.. Dog MYE treigere og trenger enormt mye mer pauser enn meg.. Så jeg gjør nok mest okke som
 
Han lager oftest mat og gjør litt småting av og til. Ellers fikser han det man trenger verktøy til :P Resten gjør stort sett jeg. Han mente fordelingen er 70/30..
 
Her deler vi ca 50/50 :-) I mine øyne er det en selvfølge at mannen skal gjøre like mye som oss :-)
 
Back
Topp