Hvor mye hjelper mannen til? *insp

Ikke mye! Er stort sett alene med ungene da mannen jobber mye.. Drar ofte før ungene står opp og legger seg før han har kommet hjem... Når han kommer hjem er det selvfølgelig total avslapping som gjelder :p Krever ingen ting av han når det kommer til huset heller, tror ikke han vet hvordan man setter på oppvasknaskinen, koker vann eller hvor vaskemaskinen er i husetlaughing6 Men det har alltid vært sånn, og jeg syns det er helt greit, syns han er superflink som jobber så mye :) når han først er hjemme har han mye p ordne, men hjelper da til med legging :)

Jeg tar meg mest av baby da jeg ammer og selv føler behovet for å være veldig nær. Sambo tar seg av storesøster ved å alltid stå opp med henne, levere i bhg og gå inn til henne om hun skulle våkne om natten. Han rydder også endel hjemme og står for maten. På kvelden pleier han å kose og snakke litt med baby.. men som sagt,det står mest på meg. Å det er helt greit. ♡♡

Husk at det er viktig for pappa og baby å tilbringe tid sammen ;). Og for mamma og de andre barna det samme. Grunnen til at jeg nevner det er at svoger også fikk barn nylig. Spurte om han koser seg mye med barnet, men han sa at det "fikk" han ikke. Bare når barnet skulle rape/stelles etc.

Vi har tre stykker og de to andre er 6 og snart 8 år, og klarer mye selv. Mannen og jeg bytter på å legge dem, den andre koser med lillemor og tar henne med opp for å si natta. Ellers tar han henne hver gang han får muligheten, for å kose, skifte, prate osv. Og det er stort sett alltid han som triller, setter henne i bilen.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
Hos oss er det veldig selvvalgt at pappan ikke prioritere lillejenta når han først er hjemme. Jeg har lagt alt tilrette for at da skal han bruke tid på henne, men det velger han bort.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her hjelper mannen masse med baby, dvs de ligger i sofaen og koser hele kvelden! Har også laget mat til henne på natten ett par ganger! Han tar seg av storebror på morgenen og står ofte for middag! Men han roter noe så innst inni gramskauen! Synes det er kaos så fort han kommer innafor døra, så all tid han ligger med baby blir brukt til rydding og vasking etter at storebror har lagt seg... Og jeg har vaskehjelp, så det sier litt om hvor mye han roret!

Her er ikke baby kommet enda, men far i huset er veldig klar og hjelper til med absolutt alt han kan!Sjekker ut alt om barnevogner, bilseter, senger etc... Så han har mer kontroll enn meg;-P vasker alt av klær, også deler vi på matlagingen og husvasken :)

Her er det masse hjelp med baby og ikke så mye med husarbeid :) Men siden han ble hjemmeværende rett før fødsel og vi har flaske baby så får jeg veldig masse hjelp :D Men med husarbeidet derimot, så er det for det meste jeg som tar det :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Han hjelper til når jeg spør, men må spør, ellers legger han seg for å sove på sofaen...men begynner å få rutine på at han sitter med henne litt før leggetid slik at jeg får sove litt med at det er lite av det for meg om natten

Han jobber mye så jeg er mye alene med gutta.Når han kommer hjem fra jobb hjelper han til med storebror og legging. Og han koser med lillebror og koseprater mye med han..Jeg og lille sitter ofte i armkroken til mannen og koser oss:)Ikke så god på å hjelpe til med husarbeid osv..men flink med barna:)

Back
Topp