Hvor mye hjelper mannen til? *insp

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Snoket inne på Mars-gruppa og ble litt inspirert:

Hvor mye hjelper mannen til om dagen med en baby i huset?

:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Veldig mye! Ryggen min er ikke helt vant til baby, ihvertfall ikke vår tunge langemann, så han bærer masse, og står opp om natta om det trengs bleieskift og raping. Og så triller han turer

Han hjelper ikke med bebi, men han tar storesøster! Bare det er jo masse hjelp!!:-)

Bf hjelper mye til når han er hjemme men siden han jobber og drar fra huset kl halv 4 på morgenen og kommer hjem halv 5 på ettermiddagen så vil jeg ikke mase på han mer enn jeg må. Ellers så skifter han kanskje en bleie på natten og er en kjempe bra pappa :)

Tar seg for det meste av seg de 2 storesøskene, hjelper til med klesvask og gulvvask pluss diverse :-) Ellers har han hjulpet til å bære vesla de kveldene hun har vært på det værste :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her er det jeg som styrer mest med henne i hverdagen. Han er flink med henne på kveldene , og er alltid med å bader henne og på bleieskift samt masse kos på kveldene. I helgene derimot er det han som har hovedansvaret på nettene, så da står han opp og mater med det jeg har pumpet og skifter på henne :)

Fungerer veldig bra synes jeg.

Hjelper ikke til med lillemor. Skiftet to-tre bleier bare. Bærer av og til om jeg gjør noe annet og hun begynner å gråte. Ikke veldig lett for han heller siden hun stort sett bare roer seg på puppen.

Men han er super med storebror. Har hovedansvaret for han både dag og natt. Jeg steller, gir kvelds og legger han de kveldene lillemor godtar å være hos pappaen.

Her er det jeg som tar meg av lillemor, siden han jobber hele dagene (gjerne fra 6 om morgenen til 7 på kveldene av og til) så spør jeg han ikke mer enn jeg må :p
Men nå eg jenta vårs veldig rolig så det hjelper mye :)

Hjelper ikke til med lillemor. Skiftet to-tre bleier bare. Bærer av og til om jeg gjør noe annet og hun begynner å gråte. Ikke veldig lett for han heller siden hun stort sett bare roer seg på puppen.

Men han er super med storebror. Har hovedansvaret for han både dag og natt. Jeg steller, gir kvelds og legger han de kveldene lillemor godtar å være hos pappaen.

Samme her..:-)

Hjelper mye til med baby når han kan og tar stort sett alt med de to andre :-) i helgene lar jeg han ta babyen så mye som mulig så jeg får vært med de to andre :-)

Sambo jobber veldig masse. Har ca 12-13 timersdager på jobb. Men han leverer storesøster i barnehagen hver morgen. Og står opp med henne i helgene, slik at jeg og baby får sove lenge:) ellers tar han seg av lillebror om kveldene menst jeg går meg en kveldstur, henger opp klær o.l.

Her hjelper han til masse! Vi deler på hvem som tar seg av hvem av barna. Gir lillesøster flaske så han både mater og skifter bleier. :-)
Vi deler på oppgavene ettersom hvordan han jobber. (Jobber skift)

Er kjempeflink å hjelpe både med baby og husarbeid. I tillegg tar han storesøster mye og har i grunn "hovedansvaret" for henne mens jeg sitter og ammer. Veldig glad for at han er "mannen" min ❤️

50/50 fordeling her vil jeg si.. :)
Han jobber skift, så de dagene han starter tidlig tar jeg det meste om natten.

Ikke så mye. Snuppa bare hyler hos pappaen, og det har nok med at han nesten ikke er hjemme. Jobber veldig mye. Så her gjør stort sett jeg det meste med barna og alt husarbeid.

Dere er heldige ;)

Her kunne jeg godt tenke meg mer initiativ.. Han jobber lange dager og er sliten når han kommer hjem, det forstår jeg. Men jeg skulle tro at man fikk hentet frem litt ny energi av en slik snill og uskyldig baby som bare vil kose :) I helgene er det ting i uthus og hage som gjelder, ikke noe særlig avlastning da heller.. Gir jeg han til faren så er det populært i 5 minutter og når jeg kommer tilbake så er babyen lagt i vuggen igjen... Jeg skal liksom være kjæreste, mamma og vaskehjelp- store sko å fylle på lite tid :( Vi sover i tillegg på hvert vårt rom, noe som gir meg enda mer alenemor-følelse.. Jeg har prøvd å fortelle han at babyer har veldig dårlig hukommelse og at han kan risikere at babyen til slutt blir redd han, selvfølgelig tok han det ille opp og gikk i forsvar.. Jeg orker ikke krangle men kjenner et lite snev av depresjon ligger og ulmer. Og det er ikke babyen sin skyld, jeg elsker han og er tvinna rundt lillefingeren hans :) Nå kjenner jeg babyen godt og han er heldigvis "snill" . Jeg hadde bare ikke sett for meg mor/far-samspillet slik :(

Ikke så mye. Snuppa bare hyler hos pappaen, og det har nok med at han nesten ikke er hjemme. Jobber veldig mye. Så her gjør stort sett jeg det meste med barna og alt husarbeid.

Samme her.

Husk at det er viktig for pappa og baby å tilbringe tid sammen ;). Og for mamma og de andre barna det samme. Grunnen til at jeg nevner det er at svoger også fikk barn nylig. Spurte om han koser seg mye med barnet, men han sa at det "fikk" han ikke. Bare når barnet skulle rape/stelles etc.

Vi har tre stykker og de to andre er 6 og snart 8 år, og klarer mye selv. Mannen og jeg bytter på å legge dem, den andre koser med lillemor og tar henne med opp for å si natta. Ellers tar han henne hver gang han får muligheten, for å kose, skifte, prate osv. Og det er stort sett alltid han som triller, setter henne i bilen.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Hun ligger for øvrig mest på hans fang om kvelden, etter hans ønske :)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Back
Topp