Hvor mye har du lagt på deg?

Uke 32 og 7 kg opp her. Endte på 5 kg opp med førstemann og 10 kg opp med andremann, så regner med det blir noe sånt til slutt denne gangen også. Når jeg begynner å amme derimot, da går kiloene opp da :dead:
Legger du på deg når du ammer? Her raser de av under ammingen. Det går jo veldig mye energi til å produsere melk.

Legger du på deg når du ammer? Her raser de av under ammingen. Det går jo veldig mye energi til å produsere melk.
Jeg også legger på meg etter fødsel pga av amming. Man blir så sulten av å amme at jeg spiser mye mer og sitte mye stille og ammer i starten. Tror mange opplever det samme og blir overrasket at man ikke går ned ved amming.

Jeg raste også med i vekt mens jeg ammet. Gikk opp 11 kg i svangerskapet, og gikk ned ca 16 kg etterpå :p

Jeg også legger på meg etter fødsel pga av amming. Man blir så sulten av å amme at jeg spiser mye mer og sitte mye stille og ammer i starten. Tror mange opplever det samme og blir overrasket at man ikke går ned ved amming.
Ja, det er sikkert noe i det du sier der. Det kommer kanskje an på hvordan svangerskapet har vært også. Jeg, for min del, lever et ekstremt stillesittende liv (med en del trøstespising :p ) akkurat nå pga bekkensmerter osv, men etter fødsel er det noe helt annet, med trilleturer osv. Mens for andre blir det helt motsatt.

La på meg mellom 25-30kg i begge de forrige graviditetene, men tok av 30-35kg mens jeg ammet. Så stabiliserte det seg på ca startvekt da ammingen opphørte. Denne gangen er jeg 10 år eldre, og veldig spent på om ammingen er like effektiv denne gangen....

Ja, og det er så sykt irriterende! :hilarious: Med førstemann trodde jeg det var fordi jeg hadde hatt sv.dia og spiste normalt etter fødsel etter streng diett i graviditeten. Men så skjedde det samme etter andremann også, uten at det var noe sv.dia og diett med han. Så jeg antar at kroppen min bare tviholder på hver kalori jeg putter i meg etter fødsel :laughing002 Skulle ønske jeg var en av de som bare raste ned i vekt, men men :hilarious:

Det med vektnedgang er nok veldig individuelt. Jeg ammet ikke de første to ukene sist, og jeg raste ned alle kiloene på under to uker. De første 8 etter to dager, de 4 siste etter nye 10 dager. Men jeg har litt ekstra fra før og de sitter godt fast :hilarious: Spent på hvordan det blir denne gangen.

Back
Topp