Gått opp 15,1 kg og er 30+6 i dag
Med forrigemann gikk jeg opp 12,7 kg og han kom i uke 35+5. Så har allerede gått opp mer denne gangen
Veide itillegg 2 kg mindre ved start denne gangen..
Men stresser ikke med det, satser på at endel forsvinner etter fødsel og resten ved trilleturer i sommer
Opp 5 kg, er i uke 32. Har gått ned 2 kg siste måned, men nå har jeg vært mye syk og. På samme tid forrige svangerskap var jeg 12 kg tyngre. Har vært litt stresset av liten vektoppgang, men baby tar det den trenger sies det
Er i uke 28 og har gått opp 9 kg.
Sist svangerskap gikk jeg opp 12 kg, så tipper jeg kommer til å gå opp mer denne gangen.. det er ikke så lett å se vekten bevege seg opp!
30+1 og opp 3,5 kg. De siste månedene har vært en evig runddans av sykdom, så har gått opp og ned de samme kiloene flere ganger.
Gikk opp 12 sist, men kommer nok ikke opp dit denne gang. Veide 5 kg mer ved start dette svangerskapet, så det er sikkert like greit. Jordmor er ikke bekymret, så da prøver jeg å ikke bli det jeg heller og satser på at babyen tar det hun trenger
Uke 31+1. gikk opp ca 13 kg frem til uke 25, så fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes og måtte legge om kostholdet. Nå har jeg gått ned 6 kg på 6 uker. Skal sies at jeg hadde nok kg å ta av i utgangspunktet
Var opp ca 10 kg i uke 24.. Tenker å veie meg 1-2 ganger til i svangerskapet, vil ikke ha for stort fokus på det. Men litt nysgjerrig på hva det ender på ved termin. Gikk opp ca 20kg i mitt første svangerskap for ganske mange år siden, regner med det blir noe lignende denne gangen også Husker jeg gikk fort ned i vekt etter fødsel den gang, så håper kroppen min oppfører seg likt nå.
Er 30+1 og gått opp 7,5 kg. Gått opp like mye nå som til samme tid forrige svangerskap. Gikk opp 11 kg totalt sist. Hadde svangerskapsdiabetes forrige gang, men ikke nå, så spent på hva jeg ender opp på denne gangen (blir litt mer is og godteri nå da)
Hadde gått opp 10 kg da jeg sjekket hos jordmor i uke 22. På ny kontroll i uke 30 forventet jeg en lik økning men hadde da gått opp 1 kg siden sist Er greit tung nå da - så håper ikke jeg skal legge på meg så veldig mye mer. Er egentlig en kjedespiser av natur, men merker at det ikke er plass til like mye i magen lengre.
Uke 32 og 7 kg opp her. Endte på 5 kg opp med førstemann og 10 kg opp med andremann, så regner med det blir noe sånt til slutt denne gangen også. Når jeg begynner å amme derimot, da går kiloene opp da