Hvor mye har dere lagt på dere så langt i svangerskapet?

Vestagder

Betatt av forumet
God morgen! Jeg er i dag 14 + 5. Er 170 og veide ca 63 kg før jeg ble gravid. I dag hadde vekta bikket 69 kg da jeg veide meg. 6 kg opp allerede! Hvordan er det med dere andre?

Ha en fin dag alle sammen!

Eg er ca 165 cm, og 13+2 idag. Veide 55, no er eg er 63,5 om eg hugser riktig. Eg er kun 'tynn' pga flaks med forbrenning, alltid spist ok mat, ikkje trent noke særlig men syns at kroppen var grei nok heiletiden :) jordmor sa at det var heilt normalt det og å gå opp så masse i starten - og at eg kanskje kom til å legge på meg 20-25 kg uten at det var noke å bli bekymra over. Eg lar det berre gå. Kroppen veit best ke den vil sjøl, og regner med det går vekk av seg sjøl når babyen er født og kroppen skal stabilisera seg. :) kanskje du er sånn som meg? Tenker iallefall at det er null stress. [emoji108]

155 og gikk opp en del før jeg ble gravid til 63 pga trøstespising og treningsopphold. Gikk opp til 66,3 på få uker pga kvalmen og at jeg måtte spise hele tiden, men har holdt meg der til nå når jeg er 12+6:)

Jeg er 13+5. Jeg holdt meg på 64-65 fra før graviditet til uke 12. Da begynte vekten å ligge mer på 65,5. Nå har jeg ikke turt veie meg på noen dager, etter jobbsamling med frokostbuffet, lunsjbuffet og middagsbuffet på hotell, med fullt dessertbord til både lunsj og middag...

Men jeg har mistet muskelmasse i prosessen. Så jeg har nok lagt på meg mer fett enn bare halvannet kg.

Vekten varierer også en del ettersom jeg sliter med at magen ikke helt fungerer, så det kan gå flere dager mellom hver gang jeg får tømt tarmen skikkelig. Så nå veier jeg meg bare dagen etter jeg har fått tømt meg, så jeg ikke veier flere dagers mageinnhold også.

Jeg sliter med voldsom ulvehunger, og blir dårlig om jeg ikke spiser. Utmattelse gjør også at treningen er så som så i forhold til hva den var før graviditeten, så egentlig er det helt utrolig at jeg har holdt vekten såpass som jeg har. Jeg spiser vanligvis aldri frokost, men nå går det ned 100 g havregryn med rosiner og melk, samt et par ekstra frukter ila arbeidsdagen.

Last edited:
Er 15+0 i dag, veide 60 kg før graviditeten veier nå 58 kg, er 175 høy. Har hypermesis så er egentlig veldig fornøyd med bare å være to kg under startvekt!

Ned 1/2 siden jeg ble gravid. Om man regner fra utganspunktet før stimulering er jeg opp 6,5 siden påske

Er 12+2, og har gått opp 3.4 kg....har vært utrolig (unormalt) glad i mat å div,så veldig glad det ikke er mer [emoji23]

Jeg er 167 cm og veide +/- 69 kg ved starten av svangerskapet. Det veier jeg ennå.
På grunn av tidligere problematikk med overvekt, håper jeg at jeg ikke legger på meg alt for mye i svangerskap.

Jeg er 15+5 nå, 165, har gått opp fra 45 til 49,5. Veldig fornøyd med det. :happy: Hadde gått ned et par kilo ekstra rett før graviditet pga stress, så sånn sett var det greit med en periode hvor jeg ble veldig kvalm om jeg ikke spiste annenhver time omtrent! Har stått stille en liten stund nå da.

Jeg er 167 cm og veide +/- 69 kg ved starten av svangerskapet. Det veier jeg ennå.
På grunn av tidligere problematikk med overvekt, håper jeg at jeg ikke legger på meg alt for mye i svangerskap.

Jeg ligger på samme høyden å har vert overvektig tidligere.. var nede i mella 65-70 kilo før jeg ble gravid.. å gikk en del opp under graviditeten.. å sliter enda litt. Med å få det vekk.. tenker på å begynne med trening i ukedagene men med en baby på 5 mnd er det ganske lite energi til over etter husarbeid ol.

Jeg ligger på samme høyden å har vert overvektig tidligere.. var nede i mella 65-70 kilo før jeg ble gravid.. å gikk en del opp under graviditeten.. å sliter enda litt. Med å få det vekk.. tenker på å begynne med trening i ukedagene men med en baby på 5 mnd er det ganske lite energi til over etter husarbeid ol.
Ikke sant. Men det er jo som man alltid får beskjed om.. Må bare lage tid til trening, så kommer overskuddet tilbake.
Hadde det bare vært så enkelt.

Er 13 uker i dag og har lagt på meg ca ett halvt kilo hittil. Fornøyd med det for kostholdet er helt ræva for jeg må spise det jeg vil ha pga kvalmen, og da er det ikke akkurat sunne ting. Mye enklere usunne middager.

La på meg 4 kg før jeg ble gravid da, pga trøstespising og sorg etter SA i april

12+4, lagt på meg ca halvannen kilo. Akkurat passe for meg :) Veide drøyt 57 da jeg ble gravid.

13+4 og har lagt på meg ca. 2-3kilo.

Prøver ikke å ha så mye fokus på vekt (særlig under graviditet) pga tidligere erfaringer. Jeg la på meg veldig gjennomsnittelig sist svangerskap og var tilbake til start ett år etter babyen var født, så jeg tenker at det sikkert blir noe slikt denne gangen også.

Jeg gikk gravid til desember i fjor, før det svangerskap veide jeg 57 kg. Er 162 høy. Rett før ks veide jeg 85 kg, det vil si jeg gikk opp 28 kg. 1 mnd etter ks veide jeg 73 kg. Rett før jeg ble gravid med andre i juni veide jeg 60 kg, men nå er jeg gått opp alle rede 7 kg.

Jeg legger ekstremt mye på meg i svangerskap, men ikke sånn at det har vistet noe særlig annet enn at magen er huge. Jordmor sier at noen rett og slett går en god del opp, men med amming og omsorgen for barnet som kommer så retter det meste seg opp av seg selv til sin tid!
Men skal helt ærlig si at jeg håper ikke jeg blir like tung denne gangen, for alle rede i uke 28 sist kunne jeg ikke røyse meg fra senga uten å miste pusten, haha xsmile9

168 høy. Veide 58kg før svangerskap veier nå 60kg og er 13+5 uker

Back
Topp