Hvor mye grøt

Hannemamma

Andre møte med forumet
Lurer bare på hvor mye grøt dere gir de små? Hanne får grøt to ganger pr dag foreløpig. Blander med 50ml vann. Ser på pakken at 125ml er normal porsjon. S yns d høres mye ut for de små magene, men d er gjerne ikke d.? 

jeg har ikke helt peil. på mengden.. men det jeg pleier å gjøre når arda får melk, så drikker han opp en viss mengde av 150 ml, og  det som er igjen blander jeg til grøt der og da.. og da blir det vel sånn ca 50 ml med melk  kanskje?og tilsvarende pulver, det gjør jeg ca 2 ganger om dagen.. , når han ikke drikker opp all melken sin.. han har smakt alt som er å finne av grøt,  glassmat (frukt, grønnsak i ca 1 mnd nå)

Eg amme itillegg. Har bare gitt i en uke eg, men har prøvd d meste [:D] d slår godt an ihvertfall.Blir like sinte kver gang der e tomt.

John Arian har fått grøt i en uke, første tre dagene gav jeg han veeeldig tynn velling, også økte jeg mengden med pulver etter hvert. Nå pumper jeg 50ml med mm og blander i pulver så d blir passe tykt. Det får han kun på kvelden når han skal legge seg, og det glir rett ned [:)] 

Hanne blir 4mnd neste onsdag. Veie 5400g. Hadde kun lagt på seg 700g på 11 uker då eg va på 3 mnd kontroll forrige uke. Så eg begynte like så greit med grøt. I begynnelsen la hu på seg 1700g på 5 uker så d va litt lite.

Har ikke begynt med grøt enda jeg. Jentene virker fornøyde med mme, så jeg har ikke stressa noe med det.. Men bør kanskje begynne snart, så de blir store og sterke! [:D]

ja da er han ganske stor... kasper veier ca 5600.
han får litt grøt på kvelden før han får mme... da spise han ca 2 ts med grøt(pulver i melk..)
altså to ts pulver, blandet ut i ca 30 ml, åså drikker han 150 ml etter d... får ik grøt på dagtid.

Back
Topp