Hvor mye grøt spiser.....

Gussi

Elsker forumet
babyene deres på kvelden.....
Altså, ca hvor mye vann blander dere ut på....
Mi mor sier stadig : Skal hun spise alt det der.... Og hun er helsesøster, så tenker jeg at hun kanskje får for mye. Men kan liksom ikke helt forstå det heller for hun gaper, har fin mage og spiser det hun vil på dagen.....

Bare greit å ha noen å sammenligne med....

Sander spiser fullkornsgrøt om morningen som vi blander ut med ca 160 ml vann.[:)]
På kvelden får han velling som vi blander ut med ca 200 ml vann. Noen ganger spiser han alt, andre ganger har han endel igjen..alt ettersom[;)]

Hvor mye vann blander du med da?

Lager grøt av 2 dl vann [:D]

Tidligere spiste han stortsett opp alt, men nå har han visst begynt å spise mindre, så det hender seg at jeg lager av "bare" 1,5 dl vann [;)]

Vet ikke hvor mange ml jeg blander! Jeg fyller som regel bare en full suppe skål og det deler de på! Er ikke sikker på hvor mye en suppe skål rommer da! Er ikke Alltid de spiser opp alt!

mi spiser av 120 ml om morgenen og 160 ml om kvelden...

ei periode holdt jeg på å øke det litt, men så begynte hun å spise litt mindre igjen, så da holder vi oss der... ikke alltid hun spiser opp da, men nesten hver gang! det er fullkornsgrøt hun spiser...

ORIGINAL: ninni82

Sander spiser fullkornsgrøt om morningen som vi blander ut med ca 160 ml vann.[:)]
På kvelden får han velling som vi blander ut med ca 200 ml vann. Noen ganger spiser han alt, andre ganger har han endel igjen..alt ettersom[;)]

Hvor mye vann blander du med da?

Da spiser hun tydligvis godt.... Jeg blander opp en hel skål. Har slike rosa Tomee Tipee skåler.... Målte i dag, og jeg bruker ca 3 dl vann.... Og hun spiser som regel opp alt.....
Men hun er ikke spesiellt storspist ellers om dagen. Spiser ca ein porsjon grøt på morgenen (fullkornsgrøt) og kanskje 2/3 middagsglass, og litt frukt....

Celine spiser grøt morgen og kveld av 1,5-1,6 dl vann...godt å se det er flere som sluker grøt[:D]

ORIGINAL: åsså jeg da!

jonah spiser grøt morgen og kveld, men har ikke målt...slumper litt jeg[:D]  en full slik barneskål,kardemommeby, glir ned på høykant her! og hvis det noen gang ikke blir oppspist står pappaen mer enn gjerne tilgjengelig for rester[:D] fullkorn med eple her i gården(kosta 14kr på kiwien, så da kjøpte jeg ett lass)

hihihi, så kjekt å høre, her er det jeg som gjerne trykker det i meg[8|][:D] sambo nesten brekker seg av det...[&:][:D][:D] synes det smaker godt jeg[:)]

*løpepåkiwiimorgenforresten*

her bland vi i 130ml vann, morgen og kveld... sluker det!!!!! er så bra.. gutten min ELSKER grøt!!!

lager av 150-200ml vann.. går ned på høykant, å sluker det som er igjen av melk i puppa etterpå. en matglad gutt jeg har.

Skjekket skåla jeg! hehe, den rommer 200 ml!

Så da er det det de får på deling! Åsså må de alltid ha en melkeskvett etterpå! Ca ei halv flaske...

Æ har i grunn ikke måla verken pulver eller vann i d siste, har ein dæsj her å ein dæsj der [:D][:D] Lage bestandi 3-4 ts for my uansett.. Et te hu brekk sæ nesten [&:][:D]

ORIGINAL: Lissie

Lager grøt av 2 dl vann [:D]

Tidligere spiste han stortsett opp alt, men nå har han visst begynt å spise mindre, så det hender seg at jeg lager av "bare" 1,5 dl vann [;)]

Samme her! [:)]
Både morgen og kveld!

ORIGINAL: !lykkepillen©

ORIGINAL: Gaupen

Eg blander med 1 dl vann til lunsjen, til middag får hun middags glass [:D]
Så mye mat deres spiser da, håper eg ikke sulter Eira [8|][:D]

Samme tenkte jeg.. Men Nina spiser til hun ikke vil ha mer..
Blander ut av 140ml grøt.. Men de siste dagene har hun ikke spist mer enn max halvparten.. Går litt opp og ned.. så jeg blander nå 140ml hver gang.. Så får restene gå i søppla..
Eller kanskje jeg skal begynne å samle opp, og donere til Annabella?![8|]

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa[:)]

Carina får flaske til frokost og grøt (har ikke målt hvor mye spiser en skål) eller brødskive til lunch og middag midt på dagen så får hun flaske til kvelden  virker som hun er fornøyd med det men jeg tenkte å begynne med litt grøt eller brød tl frokost

Hm... får jenta mi for lite? Jeg lager grøten slik det står på pakken... 1 dl vann.... hun spiser ikke opp alt, men nesten.... Får grøt til morgen og kveld. Noen fdager blir det ene grøtmåltidet byttet ut med en brødskive.

Han hater grøt, og jeg får knapt nok lurt i ham noen få skjeer. Spiser heller brødskiver eller andre ting til frokost og kvelds. Er litt fortvila over dette, men det er jo meg han har arva det av. Jeg var akkurat likedan. Har nå blitt stor og sterk pike likevel jeg da[:D]

Back
Topp