Hvor mye gråter babyen deres?

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Jeg er så usikker på hva som er vanlig. Gutten vår på 3 uker gråter en del, spesielt på kveld. Jeg vet jo at dette er vanlig, men er usikker på om det er noe mer, at det er noe som plager ham. Noen ganger er det kortvarig, og vi forstår hvorfor han gråt. Andre ganger er han utrøstelig. I løpet av dagen gråter han hver gang han er våken, noen ganger mye, andre ganger kun litt, og han bruker også lang tid på å sovne pga at han blir så oppkavet. Og blir da gjerne overtrøtt, noe som ikke akkurat hjelper.

Vi har det likedan! Tror vår har litt luft I magen, og sovner før han rekker og bli ordentlig mett! Så nå pumper jeg mens jeg ammer med det ene brystet å gir han litt ekstra med flaske på natta etter amming. Det hjalp myye for oss. Første natta vi prøvde I natt. Var kun våken 1 gang. Har sove maks 3 timer I løpet av natta de andre nettene siden han ble født forgje onsdag.

Mi er 16 dager, og de to siste dagene har hun grått mye! I dag har hun vært våken fra 9 til 17! Da har hun grått så lenge hun ikke har hatt puppen i munnen. Tror hun plages med vondt i magen...

Min er 5 dager i dag og han har en del luft i magen . Var mye verre før han lærte å amme . Han sov ikke 3 første netter og sov nesten ikke på dagen heller . Gråt veldig mye og ammet lite . Nå ammer han litt mer og sover 1,5-2 timer om gangen om natten og mer om dagen . Så føler at det hjalp med amming at han hadde noe å sove på .

Tja, hun gråter når hun er sulten eller har luft i magen. Men opplever at hun er lett å roe ned, kan overhodet ikke klage! Men jeg slenger ut puppen så fort hun ikke lar seg roe ned....

Min gråter veldig lite egentlig. Det lengste hun har grått tror jeg var 3 minutter i bilen en gang mens jeg lette etter et sted å stoppe. Når hun er sulten gaper og leter hun før hun gråter, så jeg ammer henne som oftest før hun har begynt å lage lyd. Ellers sover hun for det meste. Hun er kanskje fornøyd og oppmerksom halvparten av tiden hun er våken, og trenger litt mer kos, smokk og trøst den andre halvparten. Men er veldig lett å roe. Jeg også ammer litt ekstra hvis hun ikke lar seg trøste veldig fort med andre ting.

Babyer er utrolig forskjellige slik. Det vanligste er vel at det blir en time eller to med gråt tilsammen i løpet av dagen dessverre. Man må bare prøve seg fram og se hva som hjelper, men det kan være utrolig frustrerende mens det står på. Det blir oftest lettere etterhvert når de begynner å interessere seg for mer forskjellig, og du får mer å spille på.

Mi er 16 dager, og de to siste dagene har hun grått mye! I dag har hun vært våken fra 9 til 17! Da har hun grått så lenge hun ikke har hatt puppen i munnen. Tror hun plages med vondt i magen...

Der var mange timer ja, de blir jo så overtrøtte stakkar når de er så lenge våkne. Har hatt noen slike kvelder her også, og da er han veldig vanskelig å roe. Kjemper hardt for å IKKE sove ser der ut som <3

Min er 5 dager i dag og han har en del luft i magen . Var mye verre før han lærte å amme . Han sov ikke 3 første netter og sov nesten ikke på dagen heller . Gråt veldig mye og ammet lite . Nå ammer han litt mer og sover 1,5-2 timer om gangen om natten og mer om dagen . Så føler at det hjalp med amming at han hadde noe å sove på .

Så bra at ammingen er i gang da :) Hørtes ut som en tøff start rett etter fødsel. Her har det vært litt motsatt, sov lengre perioder i starten. Men så spiste han bra fra dag 1 da.

Tja, hun gråter når hun er sulten eller har luft i magen. Men opplever at hun er lett å roe ned, kan overhodet ikke klage! Men jeg slenger ut puppen så fort hun ikke lar seg roe ned....

Gutten vår roer seg også greit med en gang han får pupp på dagtid, men på kveld kaver han veldig. Gir både signaler på at han ønsker pupp, og avviser også puppen. Er nok litt ekstra luft på kveldene.

Min gråter veldig lite egentlig. Det lengste hun har grått tror jeg var 3 minutter i bilen en gang mens jeg lette etter et sted å stoppe. Når hun er sulten gaper og leter hun før hun gråter, så jeg ammer henne som oftest før hun har begynt å lage lyd. Ellers sover hun for det meste. Hun er kanskje fornøyd og oppmerksom halvparten av tiden hun er våken, og trenger litt mer kos, smokk og trøst den andre halvparten. Men er veldig lett å roe. Jeg også ammer litt ekstra hvis hun ikke lar seg trøste veldig fort med andre ting.

Babyer er utrolig forskjellige slik. Det vanligste er vel at det blir en time eller to med gråt tilsammen i løpet av dagen dessverre. Man må bare prøve seg fram og se hva som hjelper, men det kan være utrolig frustrerende mens det står på. Det blir oftest lettere etterhvert når de begynner å interessere seg for mer forskjellig, og du får mer å spille på.

Høres herlig ut :) Prøver å gi han mat før han begynner å gråte her også, men er ikke mange sekundene han gir meg :p Gutten vår gråter lett når han er våken, og er gjerne våken flere timer om gangen. Er litt styr med amming, så det er nok noe av grunnen. Må bysses eller ammes for å unngå dette. Synes imidlertid at han de siste dagene har hatt flere perioder hvor han har vært lys våken og bare kost seg med å titte opp og høre på mamma og pappas prat. Koser seg når vi bruker god tid på stellebordet. Det er fint å se <3 Blir nok enklere når de etterhvert blir mer interessert i omgivelsene som du sier :)

Mi gråter lite egentlig, gråter litt når hun våkner og er sulten, eller når hun får litt luft i magen. Men det gir seg fort når hun får mat og fått rape. Men det verste hun vet er å ligge på stellebordet, da blir det ikke stille før vi er ferdige! :p Ellers så sover hun fort 3-4timer i gangen og er bare rolig og fornøyd :)

Mi gråter lite egentlig, gråter litt når hun våkner og er sulten, eller når hun får litt luft i magen. Men det gir seg fort når hun får mat og fått rape. Men det verste hun vet er å ligge på stellebordet, da blir det ikke stille før vi er ferdige! :p Ellers så sover hun fort 3-4timer i gangen og er bare rolig og fornøyd :)

Gutten vår vrælte på stellebordet den første uka, men ser ut til å like det mer og mer :)

Der var mange timer ja, de blir jo så overtrøtte stakkar når de er så lenge våkne. Har hatt noen slike kvelder her også, og da er han veldig vanskelig å roe. Kjemper hardt for å IKKE sove ser der ut som <3
Hun reagerer veldig hvis det ikke er ro rundt henne, og i går var det litt for mye styr og for mange som ville se og holde henne... Da ble det veldig lite søvn. Sov fire timer når vi kom hjem da, og 8 timer tilsammen i natt, må si meg fornøyd med det:)

Hu her gråter sjeldent. Bare om hu er veldig sulten eller det har gått litt lengere tid enn vanlig mellom bleie skiftene..

Back
Topp