Hvor mye gir faddere i konfirmasjonsgave?

Man gir etter økonomi og ønsker fra konfirmanten, tenker jeg [emoji6]
Er fadder på en nevø som konfirmeres neste år. Han får utstyr til en hobby, antagelig. Spørs litt hva han ønsker seg.

Og til vertskapet ville jeg hjulpet med det praktiske i forkant av selve dagen. Om de bor 5-6 timer unna, vil dere vel være i hus når forberedelsene er i gang? Alt fra å passe dyr/barn eller bake til å dekke bord eller brette servietter ville jeg satt pris på at gjestene bidro med, selv om jeg aldri hadde spurt dem om hjelp [emoji85]

Uff, ja kjenner på det at vi skal overnatte der og «trenge oss på» men da onkelen hadde foreslått det synes jeg ikke vi skulle si nei. Lettere å sove hos noen når man har med en som nettopp er to også. Han må jo sove dupp mens seremonien i kirka er, for å unngå vræling og sure miner i selskapet etterpå, så greit å være hjemme hos noen da :) Så kan jo tilby å gjøre siste småfiks mens de andre er i kirka og han forhåpentligvis sover :p Er på en lørdag, så vi reiser etter jobben og er vel ikke inne der før kl 21-22 så blir ikke så mye hjelp å få fra oss dagen før :o

Vi gir 2000 kr til våre fadderbarn. Dette er fadderbarn som vi også er tante og onkel til.
Tenker at 1000 kr er minimum som fadder hvertfall.

Men en må jo gi etter lommeboka

Back
Topp