Hvor mye gikk de ned?

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
De sier jo på sykehuset at det er vanlig for babyen å gå ned 10% fra fødsel til hjemreisen. Her gikk ikke mini ned så veldig mye.
Hun veide 3600g ved fødsel, ved hjemreise 2 1/2 dag gammel veide hun 3480. Altså gikk hun ned kun 120gram.
Hvordan var deres?

Min gikk ned fra 2640 g til 2580 g. Altså 60g totalt. Hu fikk MME, klarte ikke å amme på sykehuset.. Fikk litt melk av meg via kopp :p

Jenta vår gikk ned fra 2710 til 2575, altså 135 gram. Men har gått opp over 300 gram den siste uka :)

Gikk ned 200gr på to dager. Veide 3390 ved fødsel. Er nå godt forbi fødselvekt nå, 8 dager gammel.

Jeg veide jenta mi på tirsdag, da var hu 5 g mer enn fødselsvekt ;) 8 dager gammel.. Skal veies igjen på mandag. Ble anbefalt å veie 1 gang i uka så lenge hu er så liten.. Så er spent på vekta til mandag :)

Lillegutt gikk ned 200 gram. Veldig kvalm og spydde mye, så apetitten hans var ikke helt på topp selv om jeg hadde tidlig råmelk.

Hun gikk ned 360 gram på fire dager. Har begynt med mme, så satser på at det har gått litt opp igjen nå :)

Han gikk ned 300g. De sa det var greit så lenge det ikke var over 350g.

Hun gikk ned 360 gram på fire dager. Har begynt med mme, så satser på at det har gått litt opp igjen nå :)

Hvorfor begynte du med mme? Kun for å øke vekten i begynnelsen som en kickstart? Lurer på om jeg må gjøre det samme om ikke han legger på seg nok... :/

Hvorfor begynte du med mme? Kun for å øke vekten i begynnelsen som en kickstart? Lurer på om jeg må gjøre det samme om ikke han legger på seg nok... :/

Gått ned over 10%. Melkeproduksjonen min er ikke helt i gang, og jeg har store sår, så sliter veldig med amminga. Så avtalen med helsesøster ble at jeg skulle amme i femten minutter og så gi mme med skje til hun virket fornøyd. Nå klarer jeg ikke amme i det hele tatt, så pumper det jeg får til og gir hun det på skje også.

Merka stor forandring på lille etter hun fikk litt tillegg. Hun er mye mer tilfreds :) Litt stress å gi på skje, men gjør det frem til jeg vet om jeg får til amminga eller ikke.

226. Men går bra oppover igjen :) Helsesøster var fornøyd :) (186 siden søndag)
spiser ofte fordi han sovner lett ved puppen.

Gikk ned akkurat 200 gram. Hadde tatt igjen fødselsvekt + 40 gram ved veiing under hjemmebesøk fra jordmor en uke og en dag etter fødselen.

145 g ned første 2 dagene iaf.. :-)

Ca 200 g ned ved utreise fra sykehuset. Veide godt over fødselsvekt ved veiing 4 dager etter fødsel ;)

Back
Topp