Hvor mye frukt?

Ophelia

Elsker forumet
Hvor mye frukt gir dere til deres små? Jeg har pleid å gi ca 100ml i løpet av en dag(enten frukt som jeg moser selv, eller et beger fruktpuré)
Hvor mye frukt kan man egentlig gi i løpet av en dag??(ikke at jeg har tenkt å proppe han full av frukt, bare lurer...)

Pleier å få et beger med fruktmos, en sjelden gang to.

1 beger løpet av dagen + en banan

Her får Thea 2 måltider med grøt som vi må ha frukt i + hun kveiler ei pære i løpet av dagen.Hun ELSKER det [:D]Kan ikke tenke meg at det skader noe..

Får 1 fruktpurrebeger hver dag.. Og viss vi spiser eple, banan o.l, så SKAL hun smake, og det får hun [8D]

Jacob får vel ca 80-100ml frukt pure til lunsj hver dag, og samme mengde grønnsaksmos til middag [:D]

Okei, ser det gies noenlunde likt til det jeg gir...Greit å vite[:)]

Aner ikke hva man "skal" gi. Men her spiser han som regel et beger fra HIPP om dagen, er vel 100ml?!?

ORIGINAL: min_første

Aner ikke hva man "skal" gi. Men her spiser han som regel et beger fra HIPP om dagen, er vel 100ml?!?

Ja, de er på 100ml.

Andreas spisergrøt + vann og litt fruktpure/youghurt for 8 mnd eller sviskemos om han er hard i magen.. Så igjennom hele dagen så går det med 1-2 glass:)

ORIGINAL: ruth_85

OA får ett beger med fruktmos om dagen.

Julie også[:)]

Når pleier dere å gi de små fruktmos?

bare lurer, for har tenkt å innføre fruktmos som enten dessert eller et lite mellommåltid. Har hittils bare gitt det til grøten. Før jeg begynte, i ny og ne som mellommåltid. [:)]

Back
Topp