Hvor mye frukt mos

Mamsen til 3..

Forumet er livet
kan et barn få i løpet av en dag??
Har en liten gutt som nekter å spise,men får i han frukt mos nå..
Dette har var i over en uke,han har gått ned 500gr på denne uken og vi har vært inne på sykehuset.. han nekter totalt å drikke noe som helst,har til og med prøvd brus bare for å få i han væske!

Hvis han har nektet å spise, men nå vil ta fruktmos så synes jeg han skal få så mye han vil, så han kan oppleve at det er godt å få mat i seg. Kan jo blande inn en teskje med planteolje per porsjon mos også, så blir næringsverdien litt større.
Er bare morsmelkerstatning jeg har hørt at det er begrensninger på, 1000 ml pr dag, 500 til barn som spiser bra fast føde.
Synes du han får i seg veldig mye fruktmos ta heller en telefon til sykehuset der dere var og spør om det bør begrenses.

jeg ville også bare gitt han..det er jo bedre at han får i seg noe hvertfall! masse lykke til[:)]

Jeg ville bare gitt han jeg altså, om han vil ha. Det finnes jo flere typer, så du kan jo variere en del. [:)]

Jeg ville gitt han til han ikke vil ha mer. Her bruker vi å gi fruktmos med fiber i. Hipp har f.eks. en som heter frukt og spelt, den er veldig popis hos Theodor. Da får han jo i seg litt mer enn bare frukten tenker jeg.

La han bare spise.
Alt han får i seg er positivt.
Prøv å blande ut med litt av det fine 8 mnd grøtpulveret.
Det blei trikset her for å lure snuppa til å spise igjen og få i gang kroppen.
God bedring.

Men du, har de sjkket ørene hans?
Her slutter nemlig snuppa å spise når ørene blir for vonde.

Takk alle sammen..
Er bare så redd han skal få vondt i magen av for mye......!

Ører og hals er sjekket mange ganger..
Crp var på 8 på tirsdag,i går formiddag var den på 38 og i går ettermiddag var den på 40..så den er ikke på så mye..

Back
Topp