Hvor mye forbrennes ved amming??

Trutle

Andre møte med forumet
Jeg har nettopp meldt meg inn i vektklubben (VG) og lurer på om noen har noen erfaringer med dette når man fullammer...i følge deres beregninger skal jeg spise 1300 kcal, noe som føles veldig snevert med min enorme matlyst..og den kan vel til en viss grad ha sammenheng med ammingen..(kan godt vær at dette har vært oppe flere ganger..beklager hvis så) håper noen har erfaringer:-)

Jeg har hørt at man forbrenner 1500 kcal[&:] ved amming

1300 er altfor lite dersom du ammer! Da jeg gikk på Grete Roede kurs for noen år siden husker jeg at de som amma skulle ha et kaloriinntak på ca 1700 - 1900 kcal til dagen.

ORIGINAL: Sandrine

Jeg har hørt at man forbrenner 1500 kcal[&:] ved amming

Åhh.. jammen godt å høre.. jeg var nær å miste motet når jeg så 1300 kcal var altfor lite i forhold til hva jeg får i meg..

Dersom du får i deg mindre enn 1500 kalorier pr dag når du ammer, går det skadelige avfallstoffer over i morsmelken, så noe mindre enn det bør det ikke bli[:)]
Du kan lese mer om dette i denne artikkelen her:
[link=http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=67]http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=67[/link]

Tusen takk for alle svar!
Da kan jeg med god samvittighet spise slik jeg gjør:-) med veldig god samvittighet!!!
(men kan kanskje kutte ut "søtsakene"..hm..kluet er å spise sunt..altfor glad i søtsaker jeg da....)
Ha en fin kveld jenter!

Hvor mye man forbrenner når man ammer kommer vel helt ann på hvor mye barnet spiser...?

Dersom du ønsker å gå ned i vekt vil jeg anbefale deg å enkelt å greit kutte ut raske karbohydrater, og spise masse protein. Det funker som bare rakkern, pluss at det er bra for melken din med protein[:)]
Vi har sluttet med raske karbo som ris, pasta og poteter, pluss snop så klart, og giret opp på proteiner som kylling og annet kjøtt, nøtter osv og det er helt utrolig hvilken effekt det har hatt![:)]

Her varierer det vist mye, jeg har nemlig hørt at om man fullammer brenner man 1500 flele kal i døgnet...

Er nok ikke riktig med 1500 kcal, men hadde vært veldig kjekt da [:D]
500 kcal ekstra er det som skal til, men for noen kan det sikkert være mindre og for andre litt mer igjen.

Back
Topp