Hvor mye fast føde får deres barn?

Hvis dere ikke har spesielle årsaker så er det ikke noe å stresse med hepatitt B vaksine, det er jo kun blod og seksuelt overførbart virus. Den er jo innført pga det et økt forekomst av det pga innvandring så for å være i forkant for risiko når de blir eldre.

Ja nettopp derfor jeg synes det er greit for dem å få vaksinen:)
Hvis man leser litt i forhold til hva WHO mener så synes jeg det er kjempeflott at denne vaksinen er innført. Den beskytter jo til senere, når det kan være nødvendig. Jeg har jobbet mye med pasienter med hepatitt (og drevet vaksinasjon) og er selv vaksinert pga det. Så om mine barn får muligheten, så tenker jeg at de skal få vaksinen. Men det er min mening da:)

Last edited:
Ja nettopp derfor jeg synes det er greit for dem å få vaksinen:)
Hvis man leser litt i forhold til hva WHO mener så synes jeg det er kjempeflott at denne vaksinen er innført. Den beskytter jo til senere, når det kan være nødvendig. Jeg har jobbet mye med pasienter med hepatitt (og drevet vaksinasjon) og er selv vaksinert pga det. Så om mine barn får muligheten, så tenker jeg at de skal få vaksinen. Men det er min mening da:)
Ja, jeg spurte hs om få den selv jeg altså. er veldig fornøyd med at den er innført i barneprogrammet, jeg mente bare at det mest sannsynlig ikke var veldig hast fra lille er så liten. At det ikke var akutt og ordne selv, men han her skal absolutt få den selv etterhvert.

Jeg jobber på sykehuslaboratorie og tar blodprøver, så har min kjennskap selv ;)

6,5 mnd nå;
1 porsjon grøt i 11-tiden
Litt fruktmos/smoothie innimellom
Så vidt startet med å prøve middagsmat (gulrot, potet, middagsglass), ingen umiddelbar hit så langt:o
1/2 porsjon grøt i 18-tiden

6,5 mnd nå;
1 porsjon grøt i 11-tiden
Litt fruktmos/smoothie innimellom
Så vidt startet med å prøve middagsmat (gulrot, potet, middagsglass), ingen umiddelbar hit så langt:o
1/2 porsjon grøt i 18-tiden

Her er det 1 p. Grøt i 10 tiden,litt frukt purre i 12 tiden. Har begynt å gi middagsglass. Samme som deg. Og den squash tomat og pasta.. 1 p.grøt i 6 tiden. Er ikke alltid han spiser hele.Så er det da amming. For også litt drikke utenom som sviskesaft blandet med vann. Hvor ofte ammer du?

Her er det 1 p. Grøt i 10 tiden,litt frukt purre i 12 tiden. Har begynt å gi middagsglass. Samme som deg. Og den squash tomat og pasta.. 1 p.grøt i 6 tiden. Er ikke alltid han spiser hele.Så er det da amming. For også litt drikke utenom som sviskesaft blandet med vann. Hvor ofte ammer du?

D var jo ganske likt ja:) Her drikker han vann til grøten. Ammer 5-7 ganger i døgnet, men merker d blir mindre jo mer han spiser... Egentlig "skal" man vel amme før man gir mat siden mm skal være hovednæring hele første året, men hvis lille ammer rett før mat får jeg ingen ting i han:o Hvor ofte ammer du?

D var jo ganske likt ja:) Her drikker han vann til grøten. Ammer 5-7 ganger i døgnet, men merker d blir mindre jo mer han spiser... Egentlig "skal" man vel amme før man gir mat siden mm skal være hovednæring hele første året, men hvis lille ammer rett før mat får jeg ingen ting i han:o Hvor ofte ammer du?

Hehe ja de sier så..jeg kan heller ikke amme før mat.. da spiser han 1 skje.jeg ammer før hver soving i allefall. jeg ammer en 6-7 ganger vist jeg bare ammer 1 gang om natten ..

Back
Topp